• Посилання скопійовано

Чи складати акти при наданні послуг фізособам?

Підприємство надає послуги фізособам. Чи обов’язково складати акти про надання послуг з кожною фізособою? Чи можливо це оформити іншими документами?

Відповідно до ст. 9 Закону про бухоблік, господарські операції відображаються в бухобліку на підставі первинних документів. Первинні документи повинні містити обов’язкові реквізити, зокрема: 

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади і прізвища;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Акт про надання послуг – один із можливих варіантів оформлення операції про надання послуг. Замість нього підприємство може розробити інший підходящий йому документ, який міститиме вищевказані реквізити. 

Мінфін у своєму листі від 24.03.2023 р. №41010-06-5/7983 зазначає, що для цілей бухгалтерського обліку оформлений з дотриманням вимог законодавства рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі. Але за умови, що такий рахунок оплачений покупцем. 

Крім того деякі консультанти вважають, що можна й взагалі нічого з покупцем (клієнтом) не оформляти, якщо, наприклад, послуги надаються через мережу Інтернет й підписати певні документи з кожним клієнтом фізично неможливо. В такому разі пропонується просто розмістити на своєму сайті договір публічної оферти в якому прописати всі умови надання послуг. 

Отже, документальне оформлення надання послуг визначається самим підприємством виходячи із конкретної ситуації – виду послуг, способу їх надання тощо.

Однак зазначимо, що підписаний акт може бути корисним для підтвердження факту надання послуг та уникнення можливих спорів з клієнтом у майбутньому, особливо якщо йдеться про великі обсяги робіт або послуг. 

Висновок:  Акт про надання послуг може бути замінений рахунком чи іншим документом. Але наявність підписаного акту може допомогти в разі виникнення спорів з клієнтом у майбутньому.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20252 139
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202534
  • Які терміни зберігання документів для фізособи-підприємця?
    Які обов'язкові строки зберігання первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів, для ФОПа з урахуванням норм ПКУ щодо зупинення строків давності?
    01.09.2025512
  • Яке документальне оформлення давальницької сировини?
    Як документально оформити операції з давальницькою сировиною між двома ФОПами: замовником, який закуповує сировину, і виконавцем, який виготовляє з неї готову продукцію? Які первинні документи необхідні для податкової, щоб підтвердити передачу, виробництво та повернення готової продукції?
    29.08.202578
  • Заповнення ТТН при доставці товару через перевізника "Нова пошта"
    Постачальник доставляє товар покупцю, використовуючи змішану схему: власним авто везе вантаж до відділення "Нової пошти", а вже "Нова пошта" здійснює адресну доставку покупцю. Постачальник оформив єдину ТТН, де вказав своє авто, але перевізником зазначив "Нову пошту", а пунктом розвантаження – адресу покупця. Який правильний порядок заповнення ТТН, зокрема, полів "Автомобільний перевізник" та "Пункт розвантаження"?
    25.08.20251 771