• Посилання скопійовано

Первинні документи на придбання запчастин для "єдинника" щодо збирання плеєрів

ФОП на ЄП здійснює діяльність з надання послуг по збірці та програмуванню медіа-плеєрів. Для цього використовує комплектуючі. Їх закупівлю проводить як фізособа, отримуючи від продавців фіскальні чеки. Але чеки на придбання частково втрачені. Чи відносити їх до технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту?

Запитання: ФОП на ЄП (2%) здійснює діяльність з надання послуг по збірці та програмуванню медіа-плеєрів. Для цього використовує комплектуючі (мікрокомп’ютер, адаптер, кабель, карту пам’яті, патч тощо). Їх закупівлю проводить як фізособа, отримуючи від продавців фіскальні чеки. Але чеки на придбання частково втрачені. Чи відносити до технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту? Чи повинен ФОП вести товарний облік? Чи повинен зберігати чеки?

 

Відповідь:

Чи відносити їх до технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту?

Згідно з пп. 25-1 ст. 1 Закону №1023, технічно складні побутові товари – непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк. 

Перелік груп таких товарів в цілях застосування РРО наведено у відповідному Переліку, затвердженому Постановою КМУ №231.

У цьому переліку є, серед іншого, міні- та мікро-аудіосистеми (код УКТ ЗЕД 8527913500), оперативна пам’ять (код 8473302000), контролери, плати (код 8473302000) тощо. Тобто, на наш погляд, у всякому разі, частина із запитуваних товарів є в цьому переліку. 

Тож вони відносяться до складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту. Перелік досить великий. Рекомендуємо самостійно ознайомитися з ним і з’ясувати приналежність інших товарів до такого переліку. 

 

Чи повинен ФОП вести товарний облік?

Це питання ми детально аналізували тут.

Обов’язок ведення товарного обліку встановлений лише для тих ФОП, які здійснюють розрахункові операції, тобто:

  • торгують товаром за готівку або 
  • приймають оплату платіжними картками у точці продажу або на інтернет-сайті.

Якщо ж ФОП не здійснює розрахункових операцій (детальніше про те, що таке розрахункова операція і які операції не є розрахунковими — тут), він не повинен вести товарний облік.

 

Чи повинен ФОП зберігати чеки на придбані товари?

Якщо ФОП зобов’язаний вести товарний облік, він зобов’язаний зберігати чеки на придбані товари, адже на підставі таких чеків він веде товарний облік (детальніше про це тут). 

У разі продажу товарів, на які відсутні первинні документи (в даній ситуації — чеки) застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (наразі - це 170 грн) (детальніше про це тут). 

На жаль, якщо ФОП втратив оригінали чеків, виправити таку ситуацію немає можливості. Адже чинним законодавством не передбачено можливість створення дублікатів чеків, наприклад, у разі їх втрати. Аналогічно консультує і ДПС, відповідаючи на питання в ЗІР (109.10): "Чи передбачено створення у паперовій та/або електронній формі РРО та/або ПРРО дублікату касового чеку у тому числі у разі його втрати?".

Якщо ж ФОП на ЄП (2%) не зобов’язаний вести товарний облік, він і не зобов’язаний зберігати чеки на придбані товари. 

Те саме читаємо у відповіді ДПС на питання в ЗІР (107.01.06): "Чи повинні ФОП – платники ЄП першої – третьої груп, які не є платниками ПДВ (крім е-резидентів), вести облік доходів та витрат?". 

ДПС відповідає, що ФОП на ЄП, неплатники ПДВ, не ведуть облік витрат, а тому і не повинні підтверджувати документами (в тому числі первинними документами) витрати на придбання товарів/послуг, а повинні вести лише облік доходів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Як надати копії дозвільних документів та/або звіту про використання води за формою № 2ТП-водгосп (річна)?
    Як платник податків, який подає податкову декларацію з рентної плати в електронному вигляді, може надіслати копії дозвільних документів та/або звіту про використання води за формою №2ТП-водгосп (річна)?
    08.05.202530
  • Як правильно писати в документах - ТОВ чи ТзОВ?
    Чи має значення як в документах писати: ТОВ чи ТзОВ? Контрагент стверджує це різне і не підписує документи
    06.05.20251 452
  • Чи можна скорочувати назву посади в первинних документах?
    Чи допускається скорочення повної назви посади при візуванні документів, зокрема, чи достатньо зазначити "Головний інженер" замість повної назви "Головний інженер виробничого відділу з фасування ЗЗР" у прибутковій накладній?
    06.05.20252 126
  • Скорочені назви в ТТН
    Чи обов’язково у ТТН у графі "місце складання" вказувати повну адресу, чи достатньо лише населеного пункту? Чи є порушенням скорочене зазначення організаційно-правової форми у найменуваннях сторін? Чи допускається запис у графі "Водій" лише прізвища та ініціалів? Чи є помилкою частковий запис маси брутто словами? Чи можуть такі заповнення ТТН призвести до штрафів?
    06.05.20251 777
  • Оформлення ТТН, якщо вантаж перевозиться від постачальника продавця до покупця
    Замовили товар у підприємства "А", яке працює з підприємством "В" на давальницьких умовах; у ТТН, виданій підприємством "А", як "Вантажовідправник" та "Пункт відвантаження" зазначено підприємство "В", а як "Вантажоотримувач" і "Перевізник" – підприємство "А", "Пункт розвантаження" – наша адреса, додано пункт про переадресацію вантажу на наше підприємство, а у графі "Здав" стоїть підпис і печатка підприємства "В", з яким у нас немає договірних відносин. Чи можемо ми прийняти таку ТТН для оформлення отримання товару?
    29.04.2025191