• Посилання скопійовано

Як зазначити замовника в ТТН: дві ситуації

Кого потрібно вписувати в ТТН до графи «Замовник» в таких ситуаціях: того, хто замовив вантаж, чи того, хто замовив автомобіль?

Ситуація перша: підприємство виступає продавцем, вирощує овочі та відправляє їх покупцю власним транспортом. Заповнення ТТН: Автомобільний перевізник – продавець, вантажовідправник – продавець, вантажоотримувач – покупець. При заповненні ТТН кого вписати в графу замовник?

Ситуація друга: підприємство виступає покупцем, купує дрова у продавця з доставкою. Продавець не має власного транспорту, домовляється з автоперевізником про доставку товару та оплачує цю доставку автоперевізнику. Підприємство-покупець оплачує продавцю вартість товару, яка вже включає в себе доставку до складу. Заповнення ТТН: автомобільний перевізник – автоперевізник, вантажовідправник – продавець, вантажоотримувач – покупець. 

При заповненні ТТН кого вписати в графу Замовник?

 

Відповідь:

Замовник – це вантажовідправник або вантажоодержувач, який уклав з перевізником договір про перевезення вантажів (розд. 1 Правил №363).

Щодо першої ситуації:

В даній ситуації графу «Замовник» можна взагалі не заповнювати (поставити прочерк), оскільки договір на перевезення вантажу ні з ким не укладався. Проте, на практиці, інколи зустрічається, що бухгалтери вказують продавця, тобто особу, яка безпосередньо  здійснює доставку, хоч і власним транспортом.

Щодо другої ситуації:

Той, хто уклав договір про перевезення вантажу, той і є замовник. В даному випадку це - продавець.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202523
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.2025664
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202553
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 769
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202541