• Посилання скопійовано

Які документи необхідно надавати у випадку доставки товару через Glovo?

ФОП, платник ЄП ІІ групи, не застосовує РРО і планує для доставки власної продукції скористатись послугами сервісу кур’єрської доставки Glovo. Кому і які первинні документи при передачі товару кур’єру та отриманні готівки від кур’єра при цьому має надавати ФОП, а які - Glovo?

Розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Оскільки замовлений споживачем товар продавця доставляється споживачу за визначеною адресою, де кур’єр отримає готівкові кошти, як оплату за нього, то операція з отримання кур’єром від споживача коштів за замовлений товар буде вважатись розрахунковою операцією.

Разом з цим, у п. 11 ст. 8 Закону про захист прав споживачів визначено, що під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу або відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надіслати електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

Розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну.

Отже, якщо ФОП звільнений від застосування РРО, то він все одно зобов’язаний видати покупцеві розрахунковий документ, зокрема товарний чек (тобто не обов’язково такий чек робити за допомогою РРО). А у випадку, якщо звільнення від застосування РРО не передбачено, то видається чек РРО.

Якщо заклад громадського харчування не звільнений від застосування РРО і отримує передоплату із застосуванням платіжних карток, то разом з товаром необхідно передавати і чек РРО.

Якщо доставку товару здійснюють за умови післяплати, то кур'єр видає розрахунковий документ (чек) покупцеві в момент оплати коштів за придбаний товар. При цьому розрахунковий документ (чек) має бути роздрукований із використанням РРО, зареєстрованого на транспортний засіб, яким здійснюють доставку.

Таку позицію наводили податківці у ІПК від 26.05.2017 р. №387/ІПК/20­40­14­10­17.

Якщо ж кур’єр також звільнений від застосування РРО, то він передає замовнику лише переданий ФОПом товар разом з розрахунковим документом наданим таким ФОПом. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оформлення документів за ДСТУ 4163:2020: реквізити та підписи
    Підприємство оновлює внутрішні інструкції з діловодства. Які ключові вимоги ДСТУ 4163:2020 щодо оформлення обов’язкових реквізитів, зокрема, дати та підпису? Чи є специфічні обмеження для підписання документів заступниками або особами, що тимчасово виконують обов’язки керівника, аби документи не втратили юридичну силу?
    23.12.202571
  • Запровадження е-ТТН з 2026 року
    З якого часу планується запровадження обов’язкового використання електронних товарно-транспортних накладних (е-ТТН) для автоперевезень в Україні, та чи передбачено на 2026 рік лише поетапне впровадження й визначення строків обов’язковості, а не повний перехід на е-ТТН?
    18.12.2025735
  • Оформлення ТТН на декілька накладних при перевезенні
    Чи дозволено оформити одну товарно-транспортну накладну (ТТН) на товар з декількох видаткових накладних, якщо його перевозять в одному транспортному засобі?
    18.12.20259582
  • Документи на оприбуткування товару та транспортних витрат
    Постачальник відправив товар 28.11.2025 р. транспортною компанією. Покупець отримав товар 03.12.2025 р., що підтверджується актом наданих послуг від транспортної компанії. Якими документами обґрунтувати дату оприбуткування товару 03.12.2025 р. та віднести на його вартість додаткові витрати на транспортування?
    17.12.202554
  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    15.12.2025323