• Посилання скопійовано

Ідентифікація покупця у видатковій накладній при продажу продукції через інтернет

Підприємство продає власну продукцією через свій інтернет- магазин. Розрахунки за товар проводяться: шляхом переказу коштів на р/р підприємства; карткою через інтернет; через "Нову пошту" та службу доставки "МІСТ ЕКСПРЕС" (при отриманні). Видаткова накладна з підписом покупця не повертається. Як в цьому випадку ідентифікувати покупця, щоб запобігти порушенням?

Видаткова накладна – це первинний документ, що підтверджує факт постачання товарів (товарно- матеріальних цінностей), як правило, від постачальника (продавця) до покупця.

Вимоги до видаткової накладної такі, як і до будь-якого іншого первинного документу. Згідно з ст. 9 Закону про бухоблік, первинний документ повинен містити, зокрема, особистий підпис та інші дані, які дають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь в здійсненні госпоперації. Несуттєві недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, і містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складений документ, зміст і обсяг господарської операції тощо.

ДФС у Харківській області у листі від 26.05.2017 р. №387/ІПК/20-40-14-10-17 зазначила, що якщо доставка товару здійснюється поштою за умови післяплати, то в момент отримання товару на поштовому відділенні покупець вносить кошти для перерахування на банківський рахунок продавця. Відповідний документ, що підтверджує факт оплати товару, у цьому випадку зобов'язане видавати поштове відділення. Документом, що свідчить про отримання того або іншого товару, буде видаткова накладна продавця, вкладена продавцем у посилку.

Факт постачання товару покупцю можна підтвердити також експрес-накладною, квитанцією, чеком, тощо, які видає Нова пошта, особливо, якщо вона містить всі необхідні реквізити первинного документу. Про те, що експрес-накладні "Нової пошти" підтверджують факт постачання і товару, і послуг з його перевезення визнано, зокрема, в ухвалах Харківського апеляційного адмінсуду від 17.05.2016 р. по справі №818/13/16 (ухвалі ВАСУ від 16.05.2017 р. №ДК800/27543/16) та Львівського апеляційного адмінсуду від 23.03.2017 р. по справі №876/9009/16.

Отже, наявність або відсутність первинних документів, так само як і помилки в їх оформленні, не є підставою для невизнання господарської операції, якщо є і інші документи, що підтверджують рух такого товару. Тому підприємству, у випадку претензії з боку податкової, потрібно бути готовим доводити факт здійснення реальної операції. 

Оплата за придбані товари підтверджується банківськими виписками та прибутковими касовими документами, які містять реквізити первинного документу, у тому числі відомості про продавця: прізвище, ініціали та особистий підпис фізичної особи — покупця. Крім того, чинне законодавство не передбачає обов’язку зазначення у видатковій накладній ідентифікаційного коду чи номера телефону фізичної особи — покупця.

Щодо того, що з "Нової пошти" не повертаються видаткові накладні, які підтверджують ідентифікацію покупця, зазначимо, що на думку суду, викладеної в Постанові ВСУ від 05.11.2019 р. у справі №813/1923/16, твердження податкового органу про вчинення продажу товару неідентифікованим фізичним особам є необґрунтованими, а тому висновок про те, що реалізація такого товару не пов’язана з господарською діяльністю, є безпідставною.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Як заповнити реквізит «Кількість місць» в ТТН?
    Форма ТТН містить реквізит «Кількість місць» на першій сторінці та зворотній – в розділі «Відомості про вантаж». Підприємство відвантажує товар на 2-х палетах. На першій сторінці ТТН у графі «Кількість місць» вказується «два» (тобто дві палети), а на зворотній у розділі «Відомості про вантаж» - 40 рядків найменувань товарів. Як заповнити графи «Одиниці виміру» та «Кількість місць» цього розділу щодо кожного товару?
    Сьогодні 08:02197
  • Оформлення ТТН при поставці товару постачальником продавця безпосередньо покупцю
    Підприємство уклалл договір поставки з покупцем, де вказано адресу доставки "Точка А". Також уклало договір з постачальником цього товару з умовою поставки товару в "Точку А". В місці поставки підприємство одразу передає товар покупцеві. Постачальник виписав та передав ТТН та видаткову накладну, де підприємство є отримувачем товару і місце поставки "Точка А". Підприємство теж виписує видаткову накладну цією ж датою та передає покупцю. Чи потрібно виписувати на покупця ТТН?
    23.05.20251 261
  • Оренда вантажних автомобілів з екіпажем: документи, медогляди та графік роботи водіїв ФОП
    ФОП ІІІ групи (неплатник ПДВ), який орендує вантажні автомобілі та має найманих водіїв, укладає договори оренди транспортного засобу з екіпажем. Які первинні документи він зобов'язаний оформлювати? Хто та як проводить медичні огляди водіїв? Як встановлюється графік роботи водіїв, зокрема, при відрядженнях та відмінностях у графіках із замовником?
    21.05.2025345
  • Який код за КАТОТТГ зазначається у рядку 8 основної частини загальної декларації платника ЄП IV групи?
    При поданні загальної, нової загальної або уточнюючої загальної Декларації у рядку 8 її основної частини заповнюється код адміністративно-територіальної одиниці за місцезнаходженням платника за КАТОТТГ (основним місцем обліку)
    19.05.202518
  • Коли визнавати дохід при доставці товару через поштомат?
    ТОВ (загальна система) займається інтернет-торгівлею. Клієнт здійснює передоплату за товар і отримує його в поштоматі. ТОВ також надає чек РРО. Нова пошта надає реєстр, в якому зазначено «отримано», але, наприклад, клієнт говорить «не отримував товар». Який первинний документ повинен підтверджувати отримання клієнтом товару? Як визнати дохід за даною операцією?
    19.05.2025645