• Посилання скопійовано

Усунення несправностей поставленого обладнання: документування

Продавець – юрособа на загальній системі продало обладнання покупцю-нерезиденту. В ході пусконалагоджувальних робіт виявлено недоліки вузлів, придбаних у постачальника. Для усунення недоліків продавець безоплатно отримав від постачальника ТМЦ для ремонту. Ремонт для покупця безоплатний. Як документувати ці операції?

Документальне оформлення операцій починається з укладання відповідних договорів. Хоча договір не є первинним документом, у ньому визначаються всі права і обов’язки сторін щодо ремонту і постачанню ТМЦ.

Безоплатне отримання матеріалів від постачальників, що потрібні продавцю для ремонту обладнання, оформлюється видатковою накладною або актом приймання-передачі ТМЦ. На нашу думку, більш прийнятна накладна як стандартний документ при переході права власності на ТМЦ.

У цій накладній слід зазначити вартість ТМЦ, що передаються. Як правило, це може бути продажна вартість таких ТМЦ, за якою постачальник продає їх у звичайних умовах.

За такою накладною здійснюється запис: Дт 20, Кт 718. Субрахунок рахунку 20 обирається в залежності від виду отриманих ТМЦ.

Виконання робіт з гарантійного ремонту оформлюється актом у довільній формі. В акті сторони мають  зазначити види, обсяг та вартість робіт, що були виконані. Умова безоплатності робіт має бути зафіксована в договорі, також можна продублювати її  і в акті.

Щодо складання актів у сфері ЗЕД читайте тут>>

Якщо документи складені іноземною мовою, то такі документи повинні мати впорядкований автентичний переклад українською мовою.

Щодо вартості ТМЦ, які були використані під час гарантійного ремонту, то їх можна або включити в акт виконаних ремонтних робіт, або оформити окрему видаткову накладну на ТМЦ, яку теж підписують обидві сторони. На нашу думку, однаково прийнятні обидва варіанти. 

На підставі підписаного з покупцем акту виконаних робіт, продавець визнає понесені витрати: заробітна плата персоналу, нарахування ЄСВ, оплата відряджень, амортизація основних засобів, що були задіяні для виконання робіт, вартість робіт/послуг сторонніх організацій тощо:  Дт 281 Кт 66, 65, 372, 631, з подальшим списанням на собівартість реалізованого обладнання: Дт 902 Кт 281.

Аналогічно списується і вартість використаних ТМЦ, яка може бути включена або в акт, або відображена в окремій накладній.

Факт експорту ТМЦ підтверджується митною декларацією.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Печатка на різних примірниках ТТН перевізника
    Підприємство-перевізник після виконання послуг з перевезення проставляє печатку «для документів» на своєму примірнику ТТН, але не на примірнику замовника. Чи обов'язково повідомляти замовника про печатку і проставляти її на його примірнику? Чи є порушенням відсутність печатки на примірнику замовника, коли вона є на примірнику перевізника? Чи вважаються такі примірники неідентичними? Чи достатньо співпадіння обов'язкових реквізитів?
    06.11.2025191
  • Форма зазначення коду ЄДРПОУ у товарно-транспортній накладній
    Чи є обов'язковим написання слова "ЄДРПОУ" (літерами) перед цифровим кодом у графах «Автомобільний перевізник», «Відправник», «Вантажоодержувач» ТТН, чи достатньо вказати лише найменування юридичної особи та сам цифровий код? Наприклад, чи буде помилкою замість «Товариство з обмеженою відповідальністю "ХХХХ", ЄДРПОУ хххххххх», зазначити «Товариство з обмеженою відповідальністю "ХХХХ", хххххххх»?
    04.11.202532
  • Визнання рахунку-фактури первинним документом для обліку послуг
    Постачальник послуг надає тільки рахунок-фактуру. Чи правомірно врахувати рахунок-фактуру, як первинний документ, для підтвердження факту отримання послуг?
    17.10.2025109
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    16.10.20251 205
  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    13.10.2025166