• Посилання скопійовано

Чи можна складати два різні акти наданих послуг з оренди держмайна за одним договором?

Орендар звернувся до балансоутримувача щодо розбивки орендної плати на дві частини: одна, що відповідає орендній платі за користування приміщенням їдальні, друга – площі приміщення для цілей надання освітніх послуг. Чи не буде суперечити чинному законодавству складання двох різних актів наданих послуг з оренди держмайна?

Запитання:

За договором оренди, який укладений між ФДМУ (орендодавець) та Приватним учбовим закладом (орендар), установа є балансоутримувачем. Предметом договору є надання в оренду приміщень: 380 кв.м – для розміщення шкільної їдальні, 1600 кв.м – для розміщення учбового закладу (ці приміщення розташовані в окремих будівлях). При цьому вартість орендної плати за базовий місяць визначена у розмірі 125000 грн (без ПДВ). Частка балансоутримувача складає 30%. Договором не передбачена кількість актів наданих послуг, тому щомісяця балансоутримувачем складається один акт на загальну суму орендної плати. Проте орендар звернувся до балансоутримувача з проханням про розбивку орендної плати на дві частини: одна, що відповідає орендній платі за користування приміщенням їдальні, друга - відповідає площі, яка використовується для цілей надання освітніх послуг. При цьому орендар зазначає, що можливість коректного розподілення вартості послуг підтверджується додатком до договору «Розрахунком плати за базовий місяць оренди державного нерухомого майна», у якому зазначено, що орендна плата за базовий місяць складається з двох частин: 16 000 грн – щодо приміщення площею 380 кв.м; 109 000 грн – щодо приміщення площею 1600 кв.м. Чи не буде суперечити чинному законодавству складання двох різних актів наданих послуг з оренди державного майна?

 

Відповідь:

Майнові відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання майна, що перебуває в державній та комунальній власності, регулює Закон №157, який набув чинності з 27.12.2019 р. та введено в дію з 01.02.2020 р.

При цьому в п. 2 Прикінцевих та перехідних положеннях Закону №157 зазначено, що договори оренди державного або комунального майна, укладені до набрання чинності цим Законом, продовжуються в порядку, передбаченому законодавством, яке діяло до дати набрання чинності цим Законом.

Договори оренди державного та комунального майна, укладені до набрання чинності Законом №157, зберігають свою чинність та продовжують діяти до моменту закінчення строку, на який вони були укладені.

До набрання чинності Законом №157 був чинним Закон №2269.

Відповідно до ст. 10 Закону №2269, об'єкт оренди (склад і вартість майна з урахуванням її індексації), термін, на який укладається договір оренди, орендна плата з урахуванням її індексації тощо є істотними умовами договору оренди.

Слід зазначити, що як і раніше, нормами ч. 1 ст. 16 Закону №157 передбачено, що договір оренди формується на підставі примірного договору оренди, що затверджується:

  • Кабінетом Міністрів України – щодо майна державної власності;
  • представницькими органами місцевого самоврядування – щодо майна комунальної власності.

Відповідно до п. 4 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу №786, орендна плата розраховується у такій послідовності: визначається розмір річної орендної плати. На основі розміру річної орендної плати встановлюється розмір орендної плати за базовий місяць розрахунку орендної плати - останній місяць, за який визначено індекс інфляції, яка фіксується у договорі оренди. З урахуванням розміру орендної плати за базовий місяць оренди розраховується розмір орендної плати за перший та наступні місяці оренди.

Господарська операція в абз. 5 ч. 1 ст. 1 Закону про бухоблік визначена як дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік).

Отже, чинним законодавством не передбачено складання декількох первинних документів на одну господарську операцію за одним договором. При цьому до первинного документу можуть додаватися інші документи, передбачені чинним законодавством або договором (витяги, розрахунки, квитанції, рахунки тощо, у яких можна навести додаткову інформацію щодо частин орендної плати).

Тому вимоги орендаря щодо надання йому двох актів надання послуг оренди з розбивкою орендної плати на дві частини: одна, що відповідає орендній платі за користування приміщенням їдальні, друга – відповідає площі, яка використовується для цілей надання освітніх послуг, безпідставні.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Чи оплачувати рахунок-фактуру від постачальника, у якому не зазначені реквізити покупця?
    Постачальник надає рахунок на оплату без зазначених реквізитів покупця, чи повинно підприємство брати в розгляд до оплати такий рахунок, у якому немає його реквізитів?
    05.06.2025329
  • Як заповнити реквізит «Кількість місць» в ТТН?
    Форма ТТН містить реквізит «Кількість місць» на першій сторінці та зворотній – в розділі «Відомості про вантаж». Підприємство відвантажує товар на 2-х палетах. На першій сторінці ТТН у графі «Кількість місць» вказується «два» (тобто дві палети), а на зворотній у розділі «Відомості про вантаж» - 40 рядків найменувань товарів. Як заповнити графи «Одиниці виміру» та «Кількість місць» цього розділу щодо кожного товару?
    04.06.2025763
  • Оформлення ТТН при поставці товару постачальником продавця безпосередньо покупцю
    Підприємство уклалл договір поставки з покупцем, де вказано адресу доставки "Точка А". Також уклало договір з постачальником цього товару з умовою поставки товару в "Точку А". В місці поставки підприємство одразу передає товар покупцеві. Постачальник виписав та передав ТТН та видаткову накладну, де підприємство є отримувачем товару і місце поставки "Точка А". Підприємство теж виписує видаткову накладну цією ж датою та передає покупцю. Чи потрібно виписувати на покупця ТТН?
    23.05.20251 276
  • Оренда вантажних автомобілів з екіпажем: документи, медогляди та графік роботи водіїв ФОП
    ФОП ІІІ групи (неплатник ПДВ), який орендує вантажні автомобілі та має найманих водіїв, укладає договори оренди транспортного засобу з екіпажем. Які первинні документи він зобов'язаний оформлювати? Хто та як проводить медичні огляди водіїв? Як встановлюється графік роботи водіїв, зокрема, при відрядженнях та відмінностях у графіках із замовником?
    21.05.2025355
  • Який код за КАТОТТГ зазначається у рядку 8 основної частини загальної декларації платника ЄП IV групи?
    При поданні загальної, нової загальної або уточнюючої загальної Декларації у рядку 8 її основної частини заповнюється код адміністративно-територіальної одиниці за місцезнаходженням платника за КАТОТТГ (основним місцем обліку)
    19.05.202518