Головна Усі консультації Облік та звітність Первинні документи, типові форми

Які первинні документи має надати перевізник нерезидент?

Які первинні документи використовуються для обліку витрат на перевезення вантажів, які здійснюються нерезидентом? Перевізник - нерезидент не надає акти виконаних робіт

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. Пунктом 2 визначено перелік обов’язкових реквізитів первинного документу:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Своєю чергою, згідно з ст. 9 Закону №1955 перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні.

Такими документами можуть бути:

  • авіаційна вантажна накладна (Air Waybill);
  • міжнародна автомобільна накладна (CMR);
  • накладна СМГС (накладна УМВС);
  • коносамент (Bill of Lading);
  • накладна ЦІМ (CIM);
  • вантажна відомість (Cargo Manifest);
  • інші документи, визначені законами України.

Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.

Наприклад, згідно з Конвенцією про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів, вантажна накладна, зокрема, містить дані про платежі, пов'язані з перевезенням (провізна плата, додаткові платежі, митні збори, а також інші платежі, що стягуються з моменту укладання договору до доставки вантажу).

При цьому, як роз’яснює Мінфін у листі від 16.02.2017 р. № 31-11410-06-5/4339, оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акту приймання—передачі тільки у разі його оплати, що підтверджується відповідними документами.

Документами, що підтверджують оплату, можуть бути платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера тощо.

Таким чином, вважаємо, що для відображення в обліку наданих послуг з перевезення нерезидентом підприємству достатньо мати договір на здійснення перевезення, а також товарно-транспортний документ в залежності від виду транспорту.

Додатковими первинними документами в даному випадку можуть також виступати інвойс (рахунок-фактура) та акт виконаних робіт, однак він є лише додатковим, а не обов’язковим первинним документом. Оскільки надання послуг з перевезення підтверджується саме транспортною накладною.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Первинні документи, типові форми
Теги:
Витрати , Нерезиденти , Перевезення , Облік , Первинні документи

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі