• Посилання скопійовано

Надання ПФД та виплата зарплати за допомогою картки-ключа: документальне оформлення

Директор підприємство за допомогою картки-ключа до рахунку вносить поворотну фінансову допомогу, яку згодом буде знято до каси підприємства для виплати зарплати. Як документально оформити таку операцію?

Перш за все, варто навести нещодавнє роз’яснення від НБУ, за яким картка-ключ прирівнюється до корпоративного платіжного засобу. Отже, діяти з коштами, отриманими за допомогою картки-ключа, можна аналогічно, як і з коштами, отриманими за допомогою звичайної корпоративної картки.

При цьому, у разі використання такого корпоративного платіжного засобу для внесення ПФД та подальшої виплати зарплати доцільно використовувати касу підприємства із оформленням відповідних видаткових та прибуткових касових документів. Окрім цього, для убезпечення себе від ризиків працівник, який отримує кошти за допомогою такого платіжного засобу має надати нульовий авансовий звіт на підприємство і вже після цього внести «невикористану» готівку в касу.

Зокрема, порядок дій в даній ситуації буде виглядати так:

  • Директор вносить кошти до каси підприємства як ПФД із відповідним оформленням прибуткового касового ордеру (при цьому необхідно зважати на готівкові обмеження у розмірі 50 тис. грн на день);
  • Касир (або уповноважена особа) вносить на рахунок підприємства за допомогою картки - ключа із оформленням відповідного видаткового касового ордеру;
  • Директор знімає ці кошти за допомогою картки-ключа і подає на підприємство пустий авансовий звіт та повертає кошти до каси;
  • З каси підприємства видається зарплата із оформленням відповідних видаткових ордерів та зарплатної відомості.

Однак, звертаємо увагу, що в даному випадку підприємство могло піти і більш простим шляхом без залучення картки-ключа.

Зокрема, алгоритм міг би виглядати так:

За таким варіантом руху коштів через карту-ключ не відбувається.

Також наголосимо, що незалежно від обраного варіанту, надання директором ПФД повинно бути оформлено відповідним договором про надання поворотної фінансової допомоги.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Первинні документи для обліку експлуатації легкового автомобіля
    Підприємство придбаває легковий автомобіль. Які первинні документи потрібні для бухобліку експлуатації автомобіля підприємством?
    11.09.202528
  • Зміна назви вулиці в договорах
    Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?
    11.09.202536
  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 289
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202540
  • Які терміни зберігання документів для фізособи-підприємця?
    Які обов'язкові строки зберігання первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів, для ФОПа з урахуванням норм ПКУ щодо зупинення строків давності?
    01.09.2025584