• Посилання скопійовано

Придбання транспорту фізособи: які первинні документи потрібні?

Юрособа на загальній системі оподаткування планує купити транспортний засіб у фізособи, яка не є підприємцем. Які первинні документи потрібні для проведення цієї операції? Які нарахування податків та ким здійснюються?

У п. 8 Порядку №1388 зазначено, що держреєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізосіб - нотаріально посвідчена довіреність).

Також додаються документи, що підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

Договір купівлі-продажу транспортного засобу, а також інший договір, на підставі якого здійснюється набуття права власності на транспортний засіб, є документами, що підтверджують правомірність його придбання, у разі укладення та оформлення такого договору в установленому порядку:

  • на товарній біржі, на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;
  • безпосередньо в сервісному центрі МВС у присутності його адміністратора;
  • в центрі надання адміністративних послуг у присутності його адміністратора;
  • нотаріально посвідчений догорів.

Для держреєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в уповноважених органах МВС, крім зазначених у цьому пункті документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається:

  • свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт);
  • копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою уповноваженого органу МВС про зняття транспортного засобу з обліку.

Переобладнання (крім переобладнання для роботи на газових паливах), відчуження, передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у уповноважених органах МВС, не допускається.

Держреєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів), а також внесення в установленому порядку платежів за проведення огляду транспортних засобів, державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.

У разі проведення держреєстрації транспортних засобів через центри надання адміністративних послуг документи, необхідні для отримання адміністративної послуги, приймаються з урахуванням положень інформаційної картки на таку послугу, яка надається сервісними центрами МВС органам, що утворили центри надання адміністративних послуг. Про бухгалтерські та податкові наслідки при придбанні легкового авто у фізособи читайте тут>>

Під час або до виплати доходу фізособі юрособа повинна утримати ПДФО та військовий збір зі сплатою їх до бюджету, тобто виконати функції податкового агента, лише у разі, якщо у поточному році для фізособи продаж легкового автомобіля не перший.

Докладніше про придбання легкового автомобіля у фізособи читайте тут.  Також про облік та оподаткування у разі придбання автомобіля юрособою у фізособи читайте тут>> 

Відповідно до п. 7 П(С)БО 7 придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Одиницею обліку є об'єкт ОЗ.

Первісна вартість об'єкта ОЗ складається з витрат, наведених в п. 8 П(С)БО 7 та п. 11 Методичних рекомендацій №561, включаючи реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт ОЗ. Підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів (п. 10 Методичних рекомендацій №561).

Кореспонденцію рахунків бухобліку операцій з ОЗ наведено у додатку до Методичних рекомендацій №561.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оформлення документів за ДСТУ 4163:2020: реквізити та підписи
    Підприємство оновлює внутрішні інструкції з діловодства. Які ключові вимоги ДСТУ 4163:2020 щодо оформлення обов’язкових реквізитів, зокрема, дати та підпису? Чи є специфічні обмеження для підписання документів заступниками або особами, що тимчасово виконують обов’язки керівника, аби документи не втратили юридичну силу?
    23.12.202560
  • Запровадження е-ТТН з 2026 року
    З якого часу планується запровадження обов’язкового використання електронних товарно-транспортних накладних (е-ТТН) для автоперевезень в Україні, та чи передбачено на 2026 рік лише поетапне впровадження й визначення строків обов’язковості, а не повний перехід на е-ТТН?
    18.12.2025714
  • Оформлення ТТН на декілька накладних при перевезенні
    Чи дозволено оформити одну товарно-транспортну накладну (ТТН) на товар з декількох видаткових накладних, якщо його перевозять в одному транспортному засобі?
    18.12.20259152
  • Документи на оприбуткування товару та транспортних витрат
    Постачальник відправив товар 28.11.2025 р. транспортною компанією. Покупець отримав товар 03.12.2025 р., що підтверджується актом наданих послуг від транспортної компанії. Якими документами обґрунтувати дату оприбуткування товару 03.12.2025 р. та віднести на його вартість додаткові витрати на транспортування?
    17.12.202551
  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    15.12.2025315