• Посилання скопійовано

Придбання транспорту фізособи: які первинні документи потрібні?

Юрособа на загальній системі оподаткування планує купити транспортний засіб у фізособи, яка не є підприємцем. Які первинні документи потрібні для проведення цієї операції? Які нарахування податків та ким здійснюються?

У п. 8 Порядку №1388 зазначено, що держреєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізосіб - нотаріально посвідчена довіреність).

Також додаються документи, що підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

Договір купівлі-продажу транспортного засобу, а також інший договір, на підставі якого здійснюється набуття права власності на транспортний засіб, є документами, що підтверджують правомірність його придбання, у разі укладення та оформлення такого договору в установленому порядку:

  • на товарній біржі, на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;
  • безпосередньо в сервісному центрі МВС у присутності його адміністратора;
  • в центрі надання адміністративних послуг у присутності його адміністратора;
  • нотаріально посвідчений догорів.

Для держреєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в уповноважених органах МВС, крім зазначених у цьому пункті документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається:

  • свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт);
  • копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою уповноваженого органу МВС про зняття транспортного засобу з обліку.

Переобладнання (крім переобладнання для роботи на газових паливах), відчуження, передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у уповноважених органах МВС, не допускається.

Держреєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів), а також внесення в установленому порядку платежів за проведення огляду транспортних засобів, державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.

У разі проведення держреєстрації транспортних засобів через центри надання адміністративних послуг документи, необхідні для отримання адміністративної послуги, приймаються з урахуванням положень інформаційної картки на таку послугу, яка надається сервісними центрами МВС органам, що утворили центри надання адміністративних послуг. Про бухгалтерські та податкові наслідки при придбанні легкового авто у фізособи читайте тут>>

Під час або до виплати доходу фізособі юрособа повинна утримати ПДФО та військовий збір зі сплатою їх до бюджету, тобто виконати функції податкового агента, лише у разі, якщо у поточному році для фізособи продаж легкового автомобіля не перший.

Докладніше про придбання легкового автомобіля у фізособи читайте тут.  Також про облік та оподаткування у разі придбання автомобіля юрособою у фізособи читайте тут>> 

Відповідно до п. 7 П(С)БО 7 придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Одиницею обліку є об'єкт ОЗ.

Первісна вартість об'єкта ОЗ складається з витрат, наведених в п. 8 П(С)БО 7 та п. 11 Методичних рекомендацій №561, включаючи реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт ОЗ. Підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів (п. 10 Методичних рекомендацій №561).

Кореспонденцію рахунків бухобліку операцій з ОЗ наведено у додатку до Методичних рекомендацій №561.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Визначення виду перевезення в ТТН
    Який вид перевезення необхідно вказувати у верхній частині товарно-транспортної накладної, якщо вантаж доставляється з одного міста в інше в межах України автомобільним транспортом? Які особливості заповнення цього реквізиту?
    Сьогодні 14:1043
  • Первинні документи для обліку експлуатації легкового автомобіля
    Підприємство придбаває легковий автомобіль. Які первинні документи потрібні для бухобліку експлуатації автомобіля підприємством?
    11.09.2025153
  • Зміна назви вулиці в договорах
    Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?
    11.09.202544
  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 337
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202540