Взаємовідносини між замовником та виконавцем послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, їх складових частин (систем), а також вимоги щодо контролю за відповідністю наданих послуг регулюють Правила, затверджені наказом Мінінфраструктури №615.
Також правила монтажу-демонтажу шин наведено у розд. VI Правил №549.
Відповідно до п. 1 розд. III Правил №615 надання послуг здійснюється за зверненням замовника чи за його попередньою заявкою, яка реєструється в журналі реєстрації. У п. 3 цього розділу зазначено, що послуги з технічного обслуговування і ремонту КТЗ чи його складових частин (систем) надаються замовнику на підставі договору про технічне обслуговування і ремонт КТЗ, що укладається відповідно до вимог цивільного законодавства між замовником і виконавцем.
Якщо для надання послуг відсутня потреба залишати КТЗ, його складові частини (системи) на відповідальне зберігання у виконавця, надання послуг оформлюється рахунком-фактурою, накладною, квитанцією тощо, а також нарядом-замовленням на надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу (додаток 1 до Правил №615). У вказаних первинних документах обов'язково робиться запис про гарантійні зобов'язання (у випадках, передбачених цими Правилами), який засвідчується підписом контролера якості та скріплюється печаткою виконавця (за наявності) (абз. 2 п. 4 розд. III Правил №615).
Послуги, що надаються у присутності замовника без надання виконавцем гарантійних зобов'язань (підкачування пневматичних шин, заміна експлуатаційних рідин, діагностичні роботи без втручання у конструкцію КТЗ тощо), можуть оформлятися лише шляхом видачі документа, що підтверджує оплату за надані послуги (п. 5 розд. III Правил №615).
Кілька слід про такий платіжний (розрахунковий) документ.
Вимоги п. 11 ст. 3 Закону про РРО зобов'язують суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг проводити розрахункові операції через РРО. Виключень для продажу власних послуг для ЮО-АЗС в цьому Законі не встановлено. А якщо така АЗС застосовує РРО, то має надавати клієнтам у якості розрахункового документу фіскальний касовий чек на товари (послуги). Форма і зміст якого повинні відповідати вимогам Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну №13.
Отже, для підтвердження надання послуг з шиномонтажу колеса автомобіля, якщо вони надаються у присутності замовника і за ними не надаються гарантійні зобов’язання, достатньо касового чеку, який містить обов'язкові реквізити, передбачені п. 2 Розділу ІІІ Положення №13. У іншому випадку слід вимагати повний пакет документів, зазначених вище.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити