• Посилання скопійовано

Як відобразити в обліку оплату з корпоративної карти в магазині?

Директор підприємства розрахувався корпоративною карткою в магазині. Кошти були списані з розрахункового рахунку підприємства. Чи потрібно в такому випадку складати авансовий звіт? Як відображається таке використання коштів в обліку?

Директор витратив кошти на придбання матеріалів для підприємства

У разі, якщо корпоративною картою оплачувалися витрати не в межах відрядження, авансовий звіт подається до закінчення п'ятого банківського дня, наступного за днем, у якому працівник завершує виконання цивільно-правових дій за дорученням і за рахунок працедавця.

Відповідно директор надає авансовий звіт у встановлені терміни та підтверджувальні документи про здійснення придбання.

У бухобліку, кошти, що були витрачені працівником з корпоративної картки вважаються такими, що видані під звіт. При цьому відображається бухгалтерське проведення: Дт 372 Кт 313.

Авансовий звіт заповнюється у загальному порядку з додаванням підтвердних документів, які свідчать про придбання ТМЦ – у даному випадку - це буде чек РРО. У реквізиті «Одержано (від кого, №та дата)» зазначається сума, що фактично була сплачена в магазині – адже саме вона і була «одержана»  під звіт. Аналогічна сума зазначається і у реквізиті «Витрачено». Відповідно, залишку чи перевитрати не буде.

 

Директор витратив кошти на власні потреби

Корпоративний рахунок використовується, відповідно до Інструкції №492, з урахуванням обмежень, встановлених законодавством України. Згідно з п. 8.3 цієї Інструкції, кошти з поточного рахунку юрособи не можуть бути використані за допомогою корпоративної картки для:

  • отримання зарплати, інших виплат соціального характеру;
  • розрахунків за зовнішньоторговельними договорами (контрактами);
  • здійснення іноземних інвестицій до України та інвестицій резидентів за її межами.

Також за допомогою корпоративних платіжних карток можуть фінансуватися через довірену особу:

  • представницькі витрати (офіційні прийоми, культурні програми);
  • витрати на відрядження в Україні і за кордоном (бронювання номерів у готелі, купівля квитків, оренда авто тощо);
  • господарські покупки (канцтовари, оргтехніка, меблі, бензин тощо).

Тож, якщо кошти були використані на власні потреби вони повинні бути повернені або на рахунок підприємства, або до каси. Відповідно авансовий звіт в такому випадку не складається. У випадку неповернення коштів у встановлені законодавством строки, застосовуються штрафні санкції як за порушення порядку повернення підзвітних сум, а саме оподаткування таких сум ПДФО та утримання їх із заробітної плати працівника.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік збору та реалізації макулатури
    Підприємство збирає макулатуру із власних контейнерів збору. У вересні 2025 зібрано 3,85 тонн. Авто підприємства їздить та збирає макулатуру, яку населення викидає в такі контейнери. Які бухгалтерські проведення (Дт/Кт) необхідно застосувати для відображення операцій: 1) оприбуткування 3,85 т макулатури, зібраної з власних контейнерів роздільного збору (визнання запасу за справедливою вартістю/ціною реалізації 5000 грн/т: ДТ 201 КТ 718?); 2) подальшої реалізації цього обсягу (3,85 т) покупцю за ціною 5000 грн/т у вересні 2025 року?
    Сьогодні 14:5718
  • Податкові різниці при нарахуванні амортизації необоротних активів: звірка з ОСВ, МНМА та заповнення додатку РІ
    Надайте роз'яснення щодо податкових різниць при нарахуванні амортизації необоротних активів у додатку РІ до декларації з податку на прибуток. Зокрема, необхідно з'ясувати: з якими рахунками ОСВ звіряти дані, чи співпадають суми амортизації в додатку РІ і балансі, як перевірити правильність нарахування різниць, чи включаються МНМА до додатків АМ та РІ, та як відображати амортизацію МНМА при співпадінні бухгалтерських і податкових строків експлуатації
    Сьогодні 13:1048
  • Облік придбання мобільного захисного укриття (модульної споруди)
    Як слід класифікувати та відображати в бухгалтерському обліку придбання підприємством мобільного (модульного) захисного укриття (бетонної споруди), призначеного для захисту працівників, та який порядок відображення його вартості у податковому обліку з податку на прибуток?
    Сьогодні 10:1034
  • Підтвердження витрат ТОВ на основі електронного акта від ФОП, отриманого електронною поштою
    Чи є електронний акт виконаних робіт, отриманий ТОВ (на загальній системі оподаткування) електронною поштою від ФОПа в архівному файлі та підписаний лише кваліфікованим електронним підписом (КЕП) ФОП, належним первинним документом для підтвердження витрат у податковому та бухгалтерському обліку? Яким чином ТОВ має оформити зустрічний підпис такого акта?
    Сьогодні 07:5755
  • Неповернена поворотна фінансова допомога: що в обліку?
    Підприємство отримало поворотну фіндопомогу за договором на 6 місяців. Після закінчення терміну дії договору допомога не була повернена, і договір не продовжувався. В якому податковому (звітному) періоді суму неповерненої допомоги слід включити до складу доходу платника податку: негайно (у місяці закінчення договору) чи після спливу строку позовної давності?
    28.10.2025257