• Посилання скопійовано

Оренда спортзалу для працівників: як відобразити у бухобліку?

Підприємство на загальній системі оподаткування, платник ПДВ хоче орендувати спортзал (для гри у футбол) для працівників. Орендодавець є платником ПДВ. Як оформити це в бухобліку? Чи потрібно видавати наказ, де буде перелік співробітників та сплачувати ПДФО та ВЗ? Чи можна це не персоніфікувати? Як бути із вхідним ПДВ?

Бухоблік та ПДВ 

Витрати на оренду спортивного залу підтверджуються щомісячним актом, який підтверджує операцію з надання спортзалу в оренду у звітному місяці. Акт складається у довільній формі, можна використовувати для цього ту ж форму, що передбачена у програмі для ведення бухобліку для фіксування операцій з отримання послуг від постачальників.

За цим актом робиться бухгалтерське проведення на вартість оренди без ПДВ:

  • Дебет субрахунку 949 «Інші витрати операційної діяльності»;
  • Кредит субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками»;

Якщо орендодавець та орендар є платниками ПДВ, то сума ПДВ, що врахована у складі орендної плати, відображається в обліку так:

  •  Дебет субрахунку 644 «Податковий кредит»;
  • Кредит субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками».

Орендодавець складає податкову накладну та реєструє її в ЄРПН у строки, встановлені п. 201.10 ПКУ. Податкова накладна складається за загальними правилами згідно Порядку № 1307.  

Відповідно до п. 198.6 ПКУ орендар враховує суму ПДВ у складі податкового кредиту:

  • якщо ПН зареєстрована орендодавцем у строки, встановлені п. 201.10 ПКУ – на дату складання такої ПН;
  • якщо ПН зареєстрована орендодавцем з порушенням строків, встановлених п. 201.10 ПКУ – на дату фактичної реєстрації такої ПН.

За фактом реєстрації податкової накладної сума ПДВ відноситься до складу податкового кредиту з ПДВ:

  • Дебет субрахунку 641 «Розрахунки за податками» в частині розрахунків з ПДВ;
  • Кредит субрахунку 644 «Податковий кредит».

Оскільки використання спортзалу для відпочинку працівників – це його використання не в господарській діяльності платника ПДВ, слід нарахувати податкові зобов’язання згідно з пп. «г» п. 198.5 ПКУ.  База нарахування податкових зобов’язань визначається відповідно до п. 189.1 ПКУ – виходячи з вартості оренди.

Податкові зобов’язання відповідно до п. 198.5 ПКУ нараховуються:

  • якщо ПН зареєстрована орендодавцем у строки, встановлені п. 201.10 ПКУ – не пізніше останнього дня звітного періоду, в якому складено таку ПН;
  • якщо ПН зареєстрована орендодавцем з порушенням строків, встановлених п. 201.10 ПКУ – не пізніше останнього дня звітного періоду,  на який припадає  фактична реєстрація такої ПН.

Одночасно складається зведена  податкова накладна, яка реєструється в ЄРПН у строки, встановлені п. 201.10 ПКУ. Порядок складання такої накладної викладено у п. 11 Порядку № 1307. У графі "Отримувач (покупець)" слід зазначити власне найменування, у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" - умовний ІПН "600000000000", а у верхній лівій частині зазначається тип причини 13 «Складена у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності» відповідно до п. 8 Порядку № 1307.

У графі 2 розділу Б зазначаються дата складання та порядковий номер податкової накладної, складеної орендодавцем, за якими зараз визначаємо податкові зобов’язання. У графі 4 розділу Б ставиться «грн», графи 3.1, 3.2, 3.3, 5-9, 11 не заповнюються.

При нарахуванні податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ПКУ їх сума відноситься до складу інших операційних витрат – на ту ж статтю, що і оренда самого спортзалу.

Нижче в таблиці наводимо бухгалтерські проведення, якщо спортзал орендовано за 12000 грн на місяць, в тому числі ПДВ – 2000 грн.

Таблиця

Бухгалтерський облік оренди спортзалу та нарахування зобов’язань з ПДВ 

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Підписано акт оренди спортзалу за червень 2017

949

631

10000

Відображено податковий кредит з ПДВ

644

631

2000

Зареєстровано податкову накладну у строк до 15.07.2017 р.

641/ПДВ

644

2000

Донараховано податкові зобов’язання з ПДВ (дата нарахування та дата складання зведеної податкової накладної – 30.06.2017)

643

641/ПДВ

2000

Віднесено ПДВ до складу витрат

949

643

2000

Податок на прибуток

Що стосується коригування фінрезультату в податковому обліку, ДФСУ у листі від 01.12.2015 р. №26240/10/28-10-06-11 зазначає, що  формування витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування за звітний податковий період, починаючи з 1 січня 2015 року, здійснюється виходячи з НП(С)БО або МСФЗ. При цьому ПКУ не передбачає коригувань на «негосподарські» витрати (див. також лист ДФСУ від 09.06.2015 р. №11999/6/99-99-19-01-01-15).

 

Персоніфікований облік користування спортзалом та ПДФО

Обов'язку вести персоніфікований облік відвідування працівниками такого спортзалу чинне законодавство не встановлює. Достатньо буде наказу керівника, який встановлюватиме правила користування спортзалом. Текст наказу може бути таким:

«Наказую:

  • для забезпечення активного відпочинку працівників використовувати спортивний зал за адресою (вказати адресу спортивного залу) на умовах оренди. 
  • встановити режим користування спортзалом: щоденно з 07:00 до 22:00 годин.
  • контроль за дотриманням режиму користування спортзалом покладається на керівника господарського відділу Петренка І.П.
  • забезпечити вільний доступ працівників до спорзалу щоденно з 07:00 до 22:00 годин.
  • відповідальним за санітарний стан приміщення спортзалу призначити керівника господарського відділу Петренка І.П.»

За загальним правилом, дохід, отриманий платником податку-фізособою як додаткове благо за пп. «а» пп. 164.2.17 ПКУ відноситься до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, який підлягає оподаткуванню ПДФО. Але оподаткувати такий дохід можна лише у разі одержання доходу безпосередньо конкретною фізособою, яка є платником ПДФО. Тому, якщо персоніфікований облік відвідування спортзалу не ведеться, не виникає і об'єкт оподаткування ПДФО. З тієї ж причини це не буде об'єктом оподаткування військовим збором (п. 16-1 підрозділ 10 розділ ХХ ПКУ), а також ЄСВ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202413
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024331
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202453