• Посилання скопійовано

Як обліковувати систему очищення води на підприємстві

Підприємство придбало систему очищення води вартістю понад 6000 грн для використання в приміщенні, де знаходиться офіс, склад і виробництво. Чи буде це основним засобом, що використовується в госпдіяльності підприємства? Чи можна нараховувати амортизацію в податковому обліку?

Поняття ОЗ для цілей оподаткування визначено у пп. 14.1.138 ПКУ. Це матеріальні активи, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 грн і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік). Матеріальні активи, вартість яких не перевищує 6000 грн, не є ОЗ для цілей податкового обліку. Отже, за вартісним критерієм система очищення води відповідає визначенню  ОЗ для цілей оподаткування. Але це ще не все.

З точки зору напряму використання невиробничі основні засоби – це ОЗ, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку на прибуток (пп. 138.3.2 ПКУ).

Згідно з пп. 14.1.36 ПКУ господарська діяльність – це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, дорученнями та агентськими договорами.

 

Чи відноситься процес очищення питної води до господарської діяльності підприємства? Чи призначається система очищення води для використання у госпдіяльності?

Згідно зі ст. 4 Закону про охорону праці, державна політика в галузі охорони праці базується, зокрема, на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

З метою створення таких умов роботодавець має забезпечити працівників питною водою, потрібною для підтримання фізіологічних потреб під час трудової діяльності. Але не всі витрати на створення належних умов праці включаються до складу витрат на охорону праці. Перелік витрат, що включаються до складу витрат підприємства на охорону праці, визначено постановою КМУ від 27.06.2003 р. №994 (далі – Постанова №994). Щодо забезпечення працівників питною водою є лише п. 6 Постанови №994, у якому вказано витрати на забезпечення газованою солоною водою працівників, зайнятих у шкідливих умовах праці. Докладніше про ці витрати ми писали у ДК №15/2017 >>> 

Більше ніяких витрат, що стосуються забезпечення працівників питною водою, Постанова №994  не містить. Тому в загальному випадку (крім вищезазначеного забезпечення солоною водою) забезпечення працівників питною водою розглядається як задоволення їхніх фізіологічних потреб та до заходів з охорони праці не відноситься.

Отже, система очищення води в даному випадку буде невиробничим ОЗ та в податковому обліку амортизація на нього не нараховуватиметься (пп. 138.3.2 ПКУ).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202521
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202535
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025108
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 132
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025492