• Посилання скопійовано

Як обліковувати систему очищення води на підприємстві

Підприємство придбало систему очищення води вартістю понад 6000 грн для використання в приміщенні, де знаходиться офіс, склад і виробництво. Чи буде це основним засобом, що використовується в госпдіяльності підприємства? Чи можна нараховувати амортизацію в податковому обліку?

Поняття ОЗ для цілей оподаткування визначено у пп. 14.1.138 ПКУ. Це матеріальні активи, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 грн і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік). Матеріальні активи, вартість яких не перевищує 6000 грн, не є ОЗ для цілей податкового обліку. Отже, за вартісним критерієм система очищення води відповідає визначенню  ОЗ для цілей оподаткування. Але це ще не все.

З точки зору напряму використання невиробничі основні засоби – це ОЗ, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку на прибуток (пп. 138.3.2 ПКУ).

Згідно з пп. 14.1.36 ПКУ господарська діяльність – це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, дорученнями та агентськими договорами.

 

Чи відноситься процес очищення питної води до господарської діяльності підприємства? Чи призначається система очищення води для використання у госпдіяльності?

Згідно зі ст. 4 Закону про охорону праці, державна політика в галузі охорони праці базується, зокрема, на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

З метою створення таких умов роботодавець має забезпечити працівників питною водою, потрібною для підтримання фізіологічних потреб під час трудової діяльності. Але не всі витрати на створення належних умов праці включаються до складу витрат на охорону праці. Перелік витрат, що включаються до складу витрат підприємства на охорону праці, визначено постановою КМУ від 27.06.2003 р. №994 (далі – Постанова №994). Щодо забезпечення працівників питною водою є лише п. 6 Постанови №994, у якому вказано витрати на забезпечення газованою солоною водою працівників, зайнятих у шкідливих умовах праці. Докладніше про ці витрати ми писали у ДК №15/2017 >>> 

Більше ніяких витрат, що стосуються забезпечення працівників питною водою, Постанова №994  не містить. Тому в загальному випадку (крім вищезазначеного забезпечення солоною водою) забезпечення працівників питною водою розглядається як задоволення їхніх фізіологічних потреб та до заходів з охорони праці не відноситься.

Отже, система очищення води в даному випадку буде невиробничим ОЗ та в податковому обліку амортизація на нього не нараховуватиметься (пп. 138.3.2 ПКУ).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Коли можна списати арештоване майно?
    Під час проведення виконавчих дій проведено опис та арешт рухомого майна (автомобіль), належного ТОВ-боржнику. Як боржнику списати автомобіль? Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ?
    09.04.202522
  • Бухгалтерський облік зменшення статутного капіталу ТОВ
    ТОВ має статутний капітал 3 млн грн, з яких погашено 2359250 грн, а не погашено 640750 грн. Товариство прийняло рішення зменшити статутний капітал до 2 млн грн. Як правильно відобразити зменшення статутного капіталу в бухгобліку? Які бухгалтерські проведення необхідно здійснити для оформлення зменшення статутного капіталу з 3 млн грн до 2 млн грн?
    07.04.202596
  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202545
  • Відступлення боргу за нижчою вартістю: облік та наслідки
    Підприємство на загальній системі оподаткування надало безвідсоткову поворотну фінансову допомогу, яка стала простроченою. Резерв сумнівних боргів не створювався. Право вимоги за боргом у 300 000 грн планується відступити третій стороні за 54 000 грн. Чи це дозволено? Як відобразити операцію в бухобліку та чи виникнуть податкові різниці? Які правові та фіскальні ризики можливі при такій операції?
    04.04.2025814
  • Передача невіддільних поліпшень при зміні суборендодавця: облік та податки
    Компанія (загальна система, платник ПДВ) орендує приміщення за договором суборенди, який планується переукласти через зміну суборендодавця (обоє ФОПи на ІІІ групі ЄП, неплатники ПДВ), але приміщення залишиться в оренді. Компанія здійснила невіддільні поліпшення приміщення, що амортизуються. Чи потрібно передавати ці поліпшення чинному суборендодавцю? Чи оподатковується така передача ПДВ і яка база? Яку суму відобразити у Додатку 4ДФ?
    04.04.2025386