• Посилання скопійовано

Витрати на транспортування матеріалів власними силами

Підприємство самостійно транспортує придбані матеріали від постачальників до місця їх зберігання (самовивіз). Як правильно відобразити витрати в бухгалтерському і податковому обліку?

Якщо підприємство-покупець самостійно транспортує придбані матеріали зі складу  постачальника до місця їх зберігання або використання (при цьому право власності на матеріали від продавця до покупця переходить ще на складі у продавця (постачальника), оформлювати ТТН, не обов’язково. Фактично покупець перевозить власні матеріали для власних потреб.

При перевезенні ТМЦ для власних потреб (власним або орендованим  транспортом для своїх же цілей) можна обійтися і без ТТН (п. 2 Переліку №207). Підійде накладна чи інший документ, що підтверджує право власності на товар.

Крім цього, для водія  юридичної особи необхідним є також дорожній лист з відмітками про проведення передрейсових медичного огляду водія  та огляду технічного стану транспортного засобу. Одночасно цей документ буде підставою для обліку роботи легкового або вантажного автомобіля і списання використаного пального.

Докладно про дорожні листи та облік витрат на пальне читайте тут>>

Витрати на перевезення матеріалів включаються до їх первісної вартості як транспортно-заготівельні витрати згідно п. 9 П(С)БО 9. Як правило, в цьому випадку до вартості доставки включаються лише паливно-мастильні матеріали, які були витрачені на певну поїздку автомобіля.

З метою оподаткування податком на прибуток жодних коригувань фінансового результату до оподаткування нормами ПКУ не передбачено.

Згідно з п. 198.3 ПКУ податковий кредит з ПДВ визначається виходячи з договірної вартості товарів/послуг, придбаних у зв’язку з транспортуванням матеріалів (зокрема, вартості пального, послуг навантаження/розвантаження),  та складається із сум ПДВ, сплачених при придбанні таких товарів/послуг. Право на податковий кредит з ПДВ надається незалежно від напрямку використання таких матеріалів (але при цьому не слід забувати про норми п. 198.5 ПКУ). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік збору та реалізації макулатури
    Підприємство збирає макулатуру із власних контейнерів збору. У вересні 2025 зібрано 3,85 тонн. Авто підприємства їздить та збирає макулатуру, яку населення викидає в такі контейнери. Які бухгалтерські проведення (Дт/Кт) необхідно застосувати для відображення операцій: 1) оприбуткування 3,85 т макулатури, зібраної з власних контейнерів роздільного збору (визнання запасу за справедливою вартістю/ціною реалізації 5000 грн/т: ДТ 201 КТ 718?); 2) подальшої реалізації цього обсягу (3,85 т) покупцю за ціною 5000 грн/т у вересні 2025 року?
    Сьогодні 14:5718
  • Податкові різниці при нарахуванні амортизації необоротних активів: звірка з ОСВ, МНМА та заповнення додатку РІ
    Надайте роз'яснення щодо податкових різниць при нарахуванні амортизації необоротних активів у додатку РІ до декларації з податку на прибуток. Зокрема, необхідно з'ясувати: з якими рахунками ОСВ звіряти дані, чи співпадають суми амортизації в додатку РІ і балансі, як перевірити правильність нарахування різниць, чи включаються МНМА до додатків АМ та РІ, та як відображати амортизацію МНМА при співпадінні бухгалтерських і податкових строків експлуатації
    Сьогодні 13:1043
  • Облік придбання мобільного захисного укриття (модульної споруди)
    Як слід класифікувати та відображати в бухгалтерському обліку придбання підприємством мобільного (модульного) захисного укриття (бетонної споруди), призначеного для захисту працівників, та який порядок відображення його вартості у податковому обліку з податку на прибуток?
    Сьогодні 10:1032
  • Підтвердження витрат ТОВ на основі електронного акта від ФОП, отриманого електронною поштою
    Чи є електронний акт виконаних робіт, отриманий ТОВ (на загальній системі оподаткування) електронною поштою від ФОПа в архівному файлі та підписаний лише кваліфікованим електронним підписом (КЕП) ФОП, належним первинним документом для підтвердження витрат у податковому та бухгалтерському обліку? Яким чином ТОВ має оформити зустрічний підпис такого акта?
    Сьогодні 07:5751
  • Неповернена поворотна фінансова допомога: що в обліку?
    Підприємство отримало поворотну фіндопомогу за договором на 6 місяців. Після закінчення терміну дії договору допомога не була повернена, і договір не продовжувався. В якому податковому (звітному) періоді суму неповерненої допомоги слід включити до складу доходу платника податку: негайно (у місяці закінчення договору) чи після спливу строку позовної давності?
    28.10.2025108