• Посилання скопійовано

Витрати на транспортування матеріалів власними силами

Підприємство самостійно транспортує придбані матеріали від постачальників до місця їх зберігання (самовивіз). Як правильно відобразити витрати в бухгалтерському і податковому обліку?

Якщо підприємство-покупець самостійно транспортує придбані матеріали зі складу  постачальника до місця їх зберігання або використання (при цьому право власності на матеріали від продавця до покупця переходить ще на складі у продавця (постачальника), оформлювати ТТН, не обов’язково. Фактично покупець перевозить власні матеріали для власних потреб.

При перевезенні ТМЦ для власних потреб (власним або орендованим  транспортом для своїх же цілей) можна обійтися і без ТТН (п. 2 Переліку №207). Підійде накладна чи інший документ, що підтверджує право власності на товар.

Крім цього, для водія  юридичної особи необхідним є також дорожній лист з відмітками про проведення передрейсових медичного огляду водія  та огляду технічного стану транспортного засобу. Одночасно цей документ буде підставою для обліку роботи легкового або вантажного автомобіля і списання використаного пального.

Докладно про дорожні листи та облік витрат на пальне читайте тут>>

Витрати на перевезення матеріалів включаються до їх первісної вартості як транспортно-заготівельні витрати згідно п. 9 П(С)БО 9. Як правило, в цьому випадку до вартості доставки включаються лише паливно-мастильні матеріали, які були витрачені на певну поїздку автомобіля.

З метою оподаткування податком на прибуток жодних коригувань фінансового результату до оподаткування нормами ПКУ не передбачено.

Згідно з п. 198.3 ПКУ податковий кредит з ПДВ визначається виходячи з договірної вартості товарів/послуг, придбаних у зв’язку з транспортуванням матеріалів (зокрема, вартості пального, послуг навантаження/розвантаження),  та складається із сум ПДВ, сплачених при придбанні таких товарів/послуг. Право на податковий кредит з ПДВ надається незалежно від напрямку використання таких матеріалів (але при цьому не слід забувати про норми п. 198.5 ПКУ). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Самовільно збудований виробничий об'єкт: облік та легалізація
    Є самовільно збудоване приміщення. В ньому проводяться роботи: електрика, сантехніка, вода тощо. Як бути з витратами? Що робити з амортизацією? Як це все привести у відповідність? Будівля функціонує і використовується у виробництві
    Сьогодні 15:576
  • Облік та оподаткування повернення та гарантійної заміни експортної продукції
    Як виробничому підприємству відобразити в обліку та оподатковувати операції з повернення бракованої продукції від нерезидента, її розбирання, та подальшої гарантійної заміни на нову продукцію з іншою собівартістю, якщо резерв на гарантійні заміни не створювався?
    13.06.202526
  • Пролонгована позика від засновника: облік та оподаткування
    Підприємство, платник податку на прибуток, отримало відсоткову позику від фінансової установи, яка є засновником, на 12 місяців. По закінченню терміну договору позику було пролонговано ще на 1 рік. Чи можна відносити відсотки на витрати? Чи потрібно дисконтувати зобов'язання, та яка відповідальність за недисконтування, враховуючи, що дисконт мав би відображатися у капіталі, а не в доходах/витратах?
    13.06.2025230
  • Відображення заборгованості за послуги зберігання: виправлення помилок минулих періодів
    Підприємство (зберігач) зберігало паливо Держрезерву у 2018-2022 роках. Держрезерв мав відшкодувати витрати на зберігання, але не зробив цього. Зберігач не відображав цю заборгованість в обліку. У 2025 році зберігач звернувся до суду. Чи потрібно відобразити борг Держрезерву в обліку, в який період та якими проведеннями?
    12.06.202532
  • Облік та документи для ФОПа - "єдинника" ІІІ групи: виробництво та продаж 3D-виробів
    Фізособа-підприємець на ЄП ІІІ групи, неплатник ПДВ, планує продавати через інтернет вироби, надруковані на власному 3D-принтері. Які первинні документи необхідно мати на виготовлений товар? Чи обов'язково купувати 3D-принтер та витратні матеріали (філамент) з рахунку ФОПа? Як правильно вести діяльність та які документи завжди мати при собі?
    12.06.202533