• Посилання скопійовано

Дооценивать амортизированные ОС после 2010 года нецелесообразно

На 01.04.2011 г. проведена инвентаризация. Есть объекты, которые в бухгалтерском учете имеют малую остаточную стоимость (например, компьютеры по 200 грн), но мы эти ОС используем в работе. Проводить ли дооценку в бухгалтерском учете? Как это правильно сделать и что будет с такими дооцененными ОС в налоговом учете после 01.04.2011 г.? Богдана АНДРУЩАК «Дебет-Кредит» http://consulting.dtkt.com.ua/view_question.php?id_q=8865&id_a=3480&show_clas=%CE%F2%E2%E5%F2

Обратимся к НКУ, п. 152.10 которого гласит: «Если налогоплательщик принимает решение об уценке/дооценке активов согласно правилам бухгалтерского учета, — такая уценка/дооценка для целей налогообложения не изменяет балансовую стоимость активов и доходы или расходы такого налогоплательщика, связанные с приобретением указанных активов».Кроме того, абз. 4 п. 6 подраздела 4 раздела ХХ НКУ прямо указывает, что в переоцененную стоимость основных средств не включается сумма дооценки ОС, проведенная после 1 января 2010 года. А вот если общая стоимость всех групп основных средств по данным бухгалтерского учета меньше общей стоимости всех групп основных фондов по данным налогового учета на дату вступления в силу раздела III НКУ, то временная налоговая разница, возникающая в результате такого сравнения, амортизируется как отдельный объект с применением прямолинейного метода в течение трех лет.

И раньше, согласно Закону о прибыли амортизировались фактически понесенные расходы по приобретению ОС. В НКУ также воспрещается занижать прибыль за счет амортотчислений.

Обязанность списывать полностью амортизированный компьютер не существует. Напомним, что в соответствии с п. 145.1 НКУ минимально допустимый срок амортизации ЭВМ — 2 года. Но при инвентаризации на 1 апреля предприятие может установить и больший срок, например не 2, а 4 года.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Андрущак Богдана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Капіталізація витрат на страхування товарів при їх перевезенні
    Чи підлягають витрати на страхування товарів при їх перевезенні капіталізації у собівартість товарів, або їх слід відображати як окремі витрати підприємства?
    Сьогодні 18:059
  • Безоплатна передача продукції "високодохідником" на потреби ЗСУ: оподаткування та облік
    Підприємство-"високодохідник" (платник податку на прибуток, що застосовує податкові різниці з розд. ІІІ ПКУ) планує безоплатно передати військовій частині власну продукцію собівартістю 400 тис. грн. Який порядок оподаткування ПДВ та податком на прибуток, а також правила оформлення такої операції?
    Сьогодні 13:1329
  • Нерезиденту повернено передплату за участь у виставці: як відобразити в бухобліку та оформити РК?
    Контрагент-нерезидент сплатив за участь у виставці двома платежами (були оформлені ПН), але з часом вирішив не брати участь у виставці та повернути кошти. Було укладено угоду про розірвання договору та повернено кошти. Які мають бути проведення в бухобліку, якщо кошти заходили не в повному обсязі, а за мінусом комісії, яка згідно з договором сплачується отримувачем (приклад: надійшло два рази по 495 євро (5 євро - комісія)? За яким курсом треба виписати РК на суму повернення (повернули 1000 євро)?
    Сьогодні 08:0421
  • Оформлення додаткового блага при використанні паливної карти працівником
    Який порядок нарахування та бухобліку додаткового блага у разі використання працівником паливної карти підприємства для заправки власного авто, а також які первинні документи необхідні для правильного оформлення цієї операції?
    Сьогодні 07:1082
  • Ремонт обладнання за кордоном: бухоблік, митниця та ПДВ
    Клієнт передав підприємству обладнання на ремонт, який неможливо провести в Україні, тому його потрібно експортувати до материнської компанії в Австрію. Як оприбуткувати обладнання клієнта на склад? Як оформити експорт в Австрію з урахуванням митного режиму? Після ремонту як провести імпорт назад та передати обладнання клієнту? Розглянути аспекти бухбліку та ПДВ
    01.12.202536