• Посилання скопійовано

Дооценивать амортизированные ОС после 2010 года нецелесообразно

На 01.04.2011 г. проведена инвентаризация. Есть объекты, которые в бухгалтерском учете имеют малую остаточную стоимость (например, компьютеры по 200 грн), но мы эти ОС используем в работе. Проводить ли дооценку в бухгалтерском учете? Как это правильно сделать и что будет с такими дооцененными ОС в налоговом учете после 01.04.2011 г.? Богдана АНДРУЩАК «Дебет-Кредит» http://consulting.dtkt.com.ua/view_question.php?id_q=8865&id_a=3480&show_clas=%CE%F2%E2%E5%F2

Обратимся к НКУ, п. 152.10 которого гласит: «Если налогоплательщик принимает решение об уценке/дооценке активов согласно правилам бухгалтерского учета, — такая уценка/дооценка для целей налогообложения не изменяет балансовую стоимость активов и доходы или расходы такого налогоплательщика, связанные с приобретением указанных активов».Кроме того, абз. 4 п. 6 подраздела 4 раздела ХХ НКУ прямо указывает, что в переоцененную стоимость основных средств не включается сумма дооценки ОС, проведенная после 1 января 2010 года. А вот если общая стоимость всех групп основных средств по данным бухгалтерского учета меньше общей стоимости всех групп основных фондов по данным налогового учета на дату вступления в силу раздела III НКУ, то временная налоговая разница, возникающая в результате такого сравнения, амортизируется как отдельный объект с применением прямолинейного метода в течение трех лет.

И раньше, согласно Закону о прибыли амортизировались фактически понесенные расходы по приобретению ОС. В НКУ также воспрещается занижать прибыль за счет амортотчислений.

Обязанность списывать полностью амортизированный компьютер не существует. Напомним, что в соответствии с п. 145.1 НКУ минимально допустимый срок амортизации ЭВМ — 2 года. Но при инвентаризации на 1 апреля предприятие может установить и больший срок, например не 2, а 4 года.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Андрущак Богдана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    07.07.202511
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202534
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025253
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.20251 008