• Посилання скопійовано

Дооценивать амортизированные ОС после 2010 года нецелесообразно

На 01.04.2011 г. проведена инвентаризация. Есть объекты, которые в бухгалтерском учете имеют малую остаточную стоимость (например, компьютеры по 200 грн), но мы эти ОС используем в работе. Проводить ли дооценку в бухгалтерском учете? Как это правильно сделать и что будет с такими дооцененными ОС в налоговом учете после 01.04.2011 г.? Богдана АНДРУЩАК «Дебет-Кредит» http://consulting.dtkt.com.ua/view_question.php?id_q=8865&id_a=3480&show_clas=%CE%F2%E2%E5%F2

Обратимся к НКУ, п. 152.10 которого гласит: «Если налогоплательщик принимает решение об уценке/дооценке активов согласно правилам бухгалтерского учета, — такая уценка/дооценка для целей налогообложения не изменяет балансовую стоимость активов и доходы или расходы такого налогоплательщика, связанные с приобретением указанных активов».Кроме того, абз. 4 п. 6 подраздела 4 раздела ХХ НКУ прямо указывает, что в переоцененную стоимость основных средств не включается сумма дооценки ОС, проведенная после 1 января 2010 года. А вот если общая стоимость всех групп основных средств по данным бухгалтерского учета меньше общей стоимости всех групп основных фондов по данным налогового учета на дату вступления в силу раздела III НКУ, то временная налоговая разница, возникающая в результате такого сравнения, амортизируется как отдельный объект с применением прямолинейного метода в течение трех лет.

И раньше, согласно Закону о прибыли амортизировались фактически понесенные расходы по приобретению ОС. В НКУ также воспрещается занижать прибыль за счет амортотчислений.

Обязанность списывать полностью амортизированный компьютер не существует. Напомним, что в соответствии с п. 145.1 НКУ минимально допустимый срок амортизации ЭВМ — 2 года. Но при инвентаризации на 1 апреля предприятие может установить и больший срок, например не 2, а 4 года.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Андрущак Богдана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Прямолінійний метод амортизації МНМА в обліковій політиці
    Чи можна в обліковій політиці підприємства прописати прямолінійний метод нарахування амортизації для малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА)?
    07.11.202525
  • Документування та облік передачі матеріалів підряднику для будівельних робіт
    Яким первинним документом (накладною/актом) слід оформити передачу власних матеріалів замовника підряднику для виконання ним будівельних робіт? Які бухгалтерські проведення (кореспонденція рахунків) виникають при такій операції передачі та подальшому списанні матеріалів після завершення робіт?
    07.11.202539
  • Курсові різниці при виданому авансі на відрядження: чи повертається різниця працівником?
    Керівнику підприємства видано аванс 14 565,06 грн на 4-денне закордонне відрядження з розрахунку 75 євро за добу (300 євро × курс НБУ 48,5502 на дату видачі). 03.11.2025 р. він звітується, але курс НБУ на дату затвердження авансового звіту зменшився до 48,4088 грн. Чи повинен керівник повернути різницю між виданим авансом і сумою витрат, перерахованою за новим курсом? Я відобразити операцію в бухобліку?
    06.11.202537
  • Облік податку на дохід нерезидента (конструктивні дивіденди)
    Якими бухгалтерськими проведеннями (Дт/Кт) слід відобразити нарахування податку на дохід нерезидента (як конструктивні дивіденди) у зв'язку з донарахуванням за контрольованими операціями? Як це нарахування коректно відображається в Додатку ПН до декларації з податку на прибуток (рядок 30)?
    06.11.202535
  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    05.11.202544