• Посилання скопійовано

Продажа основных средств: бухучет

В апреле 2015 г. предприятие на общей системе будет продавать основное средство. В бухучете первоначальная стоимость ОС -7089,00, остаточная на 01.04.15 - 25,46. Продает предприятию на общей системе за 15000 с НДС. В налоговом учете ОС недоаммортизировалось. Балансовая стоимость на 01.01.15 -1098,18, на 01.04.15 -984,58. Какие проводки нужно сделать в бухучете?

Вопрос: В апреле 2015 г. предприятие на общей системе будет продавать основное средство (станция утилизации фреона, сч. 106). В бухучете первоначальная стоимость ОС -7089,00, остаточная на 01.04.15 - 25,46. Продаем предприятию на общей системе за 15000 с НДС. В налоговом учете ОС недоаммортизировалось. Балансовая стоимость на 01.01.15 -1098,18, на 01.04.15 -984,58. Какие проводки нужно сделать в бухучете? Какие последствия продажи ОС будут в налоговом учете:

- прибыль;

- НДС (нужно ли доначислять НДС на несаммортизированную часть?)

Ответ: 1) В бухгалтерском учете при продаже ОС делаются проводки: 

Дт 286 Кт 106 на сумму остаточной стоимости 25,46

Дт 13 Кт 106 на сумму начисленного износа

Дт 943 Кт 286 на сумму 25,46

Дт 361 Кт 712 на сумму выручки 15000

Дт 712 Кт 641 на сумму НДС.


В налоговом учете при продаже ОС нужно проанализировать, будет ли продавец проводить корректировку финрезультата до налогообложения (в соответствии с пп. 134.1.1 НКУ). Если да, то по правилам, установленным ст. 138 НКУ, такой финрезультат: 

- увеличивается на сумму остаточной стоимости объекта ОС, определенную в в бухучете

- уменьшается на сумму остаточной стоимости объекта ОС, определенную с учетом положений ст. 138 НКУ. 

2) Согласно п. 188.1 НКУ база налогообложения операций по поставке необоротных активов не может быть ниже балансовой (остаточной) стоимости по данным бухгалтерского учета, сложившейся по состоянию на начало отчетного (налогового) периода, в течение которого осуществляются такие операции. Поскольку в вашем случае цена продажи выше такой остаточной стоимости, то именно она (цена продажи) и будет базой для начисления НДС. 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0335
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554