• Посилання скопійовано

Бухоблік капітального ремонту орендованих основних засобів в 2015 році не змінився

Підприємство з обсягом доходу більше 20 млн. грн. за 2014 р. в 2013 р. відремонтувало орендовані ОЗ. Вартість ремонту відображено на рахунку 117, а в податковому обліку створено об'єкт групи 5. Прийнято рішення амортизувати створені об'єкти 5 років, що дорівнює строку, на який підприємство взяло об'єкт в оренду. Як вести такий облік з 2015 р.?

Запитання: Підприємство з обсягом доходу більше 20 млн. грн. за 2014 р. в 2013 р. відремонтувало орендовані ОЗ (вартість кап. ремонту не відшкодовується орендарю ні одразу, ні при поверененні об'єкта оренди орендодавцю). Вартість ремонту відображено на рах. 117 та в податковому обліку створено об'єкт групи 5, прийнято рішення амортизувати створені об'єкти 5 років, що дорівнює строку, на який підприємство взяло об'єкт в оренду. Як треба вести такий облік починаючи з 2015 р. на рах. 117 та гр. 5? Якщо об'єкт оренди буде повернуто орендодавцю достроково, як недоамортизовану вартість відобразити в обліку орендаря? Чи буде мати орендар право на недоамортизовану частину ремонтів в складі витрат та чи потрібно визнати податкові зобов'язання з ПДВ в частині недоамортизованої вартості ремонтів?

Відповідь: Бухгалтерський облік капітального ремонту орендованих ОЗ в 2015 році не змінився. Отже, згідно із Інструкцією про застосування плану рахунків, витрати на проведення капітального ремонту ОЗ, який знаходиться в оперативній оренді, відображаються за субрахунком 117 "Інші необоротні матеріальні активи". Строк та метод амортизації такого ОЗ встановлює сам орендар. 

А ось в податковому обліку платників податку на прибуток відбулися зміни. Вести окремий податковий облік ОЗ повинні тільки ті з них, які мають проводити коригування фінансового результату до оподаткування, розрахованого в бухгалтерському обліку, на ті, які, зокрема, передбачені ст. 138 ПКУ. Проводити такі коригування повинні ті, у кого  річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує двадцяти мільйонів гривень. І до коригувань, передбачених ст. 138 ПКУ, зокрема належать: 


- збільшення фінрезультату на суму нарахованої в бухгалтерському обліку амортизації ОЗ;

- зменшення фінрезультату на суму розрахованої амортизації ОЗ відповідно до п. 138.3 ПКУ.

Тож, платник податку, який повинен проводити таке коригування фінрезультату, зобов’язаний нараховувати амортизацію ОЗ в окремому обліку, за правилами, встановленими п. 138.3 ПКУ. Зокрема, за ними і за п. 11 підр. 4 р. ХХ ПКУ, при розрахунку амортизації ОЗ балансова вартість ОЗ станом на 1 січня 2015 року має дорівнювати балансовій вартості таких активів, що визначена станом на 31 грудня 2014 року відповідно до статей 144 - 146 та 148 розділу III ПКУ у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. Отже, оскільки капітальний ремонт проведено в 2014 році і тоді було створено окремий ОЗ в групі 5, в 2015 році в податковому обліку цей об’єкт залишається в податковому обліку в групі 5 і амортизується відповідно до методу та строку амортизації, обраним платником податку. 

При поверненні орендованого ОЗ, частка вартості його капітального ремонту, яка на дату повернення не буде замортизована, потрапить до витрат орендаря (субрахунок 976 "Списання необоротних активів"). 

В податковому обліку такий орендар, якщо він повинен буде проводити корегування фінрезультату до оподаткування, повинен буде провести наступне корегування при такому списанні: 

- збільшення фінрезультату на суму залишкової вартості окремого об’єкта ОЗ, визначену в бухгалтерському обліку, при ліквідації такого об’єкта.;

- зменшення фінрезультату на суму залишкової вартості окремого об’єкта ОЗ, визначену з урахуванням положень ПКУ (тобто, різницю між первісною вартістю та нарахованою амортизацією в податковому обліку) при ліквідації такого об’єкта.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0335
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554