• Посилання скопійовано

На субрахунок 6442 потрапляють суми вхідного ПДВ, які не підтверджені накладними

Які бухгалтерські проводки по ПДВ, якщо податковий кредит не визнаний і сума ПДВ залишилась по Дт рахунку 6442?

Для обліку податкового кредиту з ПДВ зазвичай використовуються субрахунки другого порядку 6441 «Податковий кредит» і 6442 «Податковий кредит непідтверджений» субрахунку 644 «Податковий кредит». На субрахунок 6442 потрапляють суми вхідного ПДВ, які не підтверджені податковими накладними. На субрахунок 6441 потрапляють суми вхідного ПДВ за передплатами, за якими ще не було операції постачання.

Отже, якщо сума ПДВ потрапила на Дт субрахунку 6442, це означає, що підприємство планує включити її до податкового кредиту, коли воно отримає податкову накладну за певними операціями з передплати товарів (робіт, послуг). Якщо в обліку підприємства є сальдо (залишки) за Дт6442, то це означає, що підприємство не отримало податкові накладні від постачальника на відповідні суми ПДВ.


 

Протягом часу, який проходить з моменту відображення суми ПДВ по дебету субрахунка 6442 і до отримання податкової накладної, можуть змінитися плани підприємства щодо відповідної суми ПДВ і воно може прийняти рішення про невключення суми ПДВ до податкового кредиту. В цьому випадку слід діяти так, як передбачено для ситуацій, коли з самого початку право на податковий кредит було відсутне. 

А саме, сума ПДВ, яка не потрапляє до податкового кредиту (тобто не відшкодовується платнику ПДВ), може бути включена:

- до первісної вартості об’єкта основних засобів (п. 8 П(С)БО 7 «Основні засоби», затвердженого наказом МФУ від 27.04.2000 р. N 92). В цьому випадку проведення буде Дт 10, 11 Кт 6442;

- до первісної вартості об’єкта нематеріальних активів (п. 11 П(С)БО 8 «Нематеріальні активи», затвердженого наказом МФУ від 18.10.1999 р. N 242). В цьому випадку проведення буде Дт 12 Кт 6442;

- до первісної вартості придбаних запасів (п. 9 П(С)БО 9 «Запаси», затвердженого наказом МФУ від 20.10.1999 р. №246). В цьому випадку проведення буде Дт 20, 21, 22, 28 Кт 6442;

- якщо сума ПДВ пов’язана з придбанням робіт або послуг, сума ПДВ списується на ті самі рахунки, на які була (або буде) списана вартість таких робіт або послуг. В цьому випадку проведення буде Дт 23, 91, 92, 93 або 94 Кт 6442;

Аналогічний порядок обліку сум ПДВ викладено в п. 10 Інструкції з бухгалтерського обліку податку на додану вартість, що затверджена наказом МФУ від 01.07.1997 р. №141: у разі здійснення підприємством операцій, що звільнені від оподаткування податком на додану вартість або не є об'єктом такого оподаткування суми податку на додану вартість, сплачені (нараховані) у зв'язку із придбанням сировини, матеріалів, товарів, інших матеріальних і нематеріальних активів, виконанням робіт і послуг, зараховуються до первісної вартості виробничих запасів, товарів, основних засобів і нематеріальних активів, до витрат діяльності в кореспонденції з кредитом рахунків обліку зобов'язань. Єдина різниця полягає в тому, що в даному випадку кредитується не рахунок обліку зобов’язань, а субрахунок 6442.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    Сьогодні 12:0229
  • Нюанси обліку та оподаткування ліквідації пошкоджених основних засобів
    У червні 2025 р. вагони ТОВ зійшли з рейок та не можуть використовуватися надалі за призначенням. Страхова компанія планує відшкодувати оціночну суму за вирахуванням франшизи та ринкової вартості вагону після ДТП. ТОВ вагони не забрало. Які особливості відображення в обліку списання вагонів та оподаткування даної операції, якщо ТОВ не буде забирати залишки вагонів?
    Сьогодні 11:1124
  • Перекидання авансу між договорами з одним нерезидентом: як відобразити в обліку?
    Підприємство працює з одним нерезидентом, з яким у нього кілька договорів. Виникли такі ситуації: 1. Нерезиденту помилково перерахований аванс не за тим договором. Підприємство написало лист нерезиденту про перекидку авансу на той договір, по якому будуть отримані товари (послуги). 2. Були перераховані кошти за послуги не за тим договором і було направлено лист про перекидку коштів за договором, за яким вже отримані послуги. Чи правомірні дії підприємства? Що потрібно ще зробити підприємству? Як правильно оформити перекидання коштів з одного договору нерезидента на інший договір того ж нерезидента?
    Сьогодні 09:1030
  • Формування резерву сумнівних боргів комунальним підприємством водопостачання
    Комунальне підприємство вперше планує нарахувати резерв сумнівних боргів за надані населенню послуги водопостачання та водовідведення. Необхідно визначити оптимальний спосіб формування резерву та механізм відстеження сплачених боргів у майбутньому
    04.11.202515
  • Облік втрати товару при доставці «Новою поштою» внаслідок ворожого обстрілу
    Підприємство продало та відвантажило товар (рулон тканини) вартістю 6225,60 грн, зареєструвало податкову накладну. Під час доставки «Новою поштою» товар знищено внаслідок обстрілу. Перевізник компенсував 6225,00 грн. Клієнту відправлено повторно аналогічний товар. Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити ці операції? Чи потрібно реєструвати на себе компенсуючу податкову накладну на втрачений товар, якщо за неї отримана компенсація від «Нової пошти»?​
    04.11.2025533