• Посилання скопійовано

Компенсація за працевлаштування осіб: відображення в бухобліку

На фірму надійшла компенсація ЄСВ по працівниках від центру зайнятості, оформлених на новостворене робоче місце. Як дану операцію правильно оформити проводками по бухгалтеському обліку?

Суми компенсації за працевлаштування осіб, яким надано статус безробітного, на нові робочі місця від Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - ФБ) надаються у порядку, встановленому постановою КМУ від 15.04.2013 р. №347 (далі – Порядок №347). 

Порядком №347 та решта нормативними документами не передбачено цільового використання зазначеної компенсації. Але на практиці саме так слід відображати в бухгалтерському обліку суми компенсації витрат на сплату ЄСВ по зазначеним вище працівникам.   


 

Тому, роботодавець, починаючи із місяця, за який він має отримати компенсацію, при нарахуванні і оподаткуванні заробітної плати працівників, повинен, крім звичайних, зробити проведення: Дт 377 Кт 48 на суму розрахованої компенсації, на яку він має право за такий місяць. При отриманні компенсації робиться проведення: Дт 311 Кт 377 на суму коштів, що надійшли від ФБ. Одночасно робиться проведення Дт 48 Кт 718 – таким чином у бухгалтерському обліку визнається дохід від цільового фінансування, пов’язаного s операційною діяльністю. 

Крім того, нагадуємо, що за пп. 135.5.10 ПКУ, суми дотацій, субсидій, капітальних інвестицій із фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або бюджетів, отримані платником податку, включаються до складу його інших доходів. А за пп. 137.2.2 ПКУ доходом визнається і цільове фінансування для компенсації витрат, яких зазнало підприємство, (в цьому випадку – витрат із сплати ЄСВ) - з моменту його фактичного отримання.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202546
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202552
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202537
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025256
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202557