• Посилання скопійовано

Відображення в обліку відсотків на залишок коштів на рахунку неприбуткової організації

Релігігійна неприбуткова організація має договір на РКО з Монобанком. Згідно з цим договором Монобанк в перший день місяця нараховує відсотки на залишки коштів за попередній місяць. Як в обліку відобразити нарахування та надходження цього доходу?

Оскільки релігійні організації є юридичними особами, на них поширюється обов’язок вести бухгалтерський облік відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону про бухоблік.

Так, відповідно до п. 7 НП(С)БО 15, відсотки, нараховані на залишки коштів на поточних рахунках у банках, відносяться до складу інших операційних доходів (лист Мінфіну від 29.12.2008 р. №31-34000-20-16/45983).

Дохід у вигляді процентів визнається у тому звітному періоді, до якого він належить, виходячи з бази їх нарахування та строку користування відповідними активами. Тобто, після нарахування відсотків вони включаються до доходів у сумі, відображеній у банківській виписці (п. 20 П(С)БО 15).

Бухгалтерський облік:

  • доходи від відсотків обліковуються на субрахунку 719 «Інші доходи від операційної діяльності»;
  • для обліку розрахунків з нарахованими відсотками застосовується субрахунок 373 «Розрахунки за нарахованими доходами».

Відображення в обліку:

  • Дт 373 Кт 719 — нараховано відсотки на залишки коштів згідно умов договору в кінці місяця;
  • Дт 311 Кт 373 — отримано відсотки на поточний рахунок в наступному місяці;
  • Дт 719 Кт 791 — дохід віднесено на фінансовий результат.

Увага! Щодо неприбуткових організацій: отримання відсотків на залишок коштів саме по собі не є підставою для їх виключення з Реєстру неприбуткових установ, якщо такі доходи використовуються виключно на цілі, визначені статутом (пп. 133.4.2 ПКУ).

Висновок: Релігійні організації як юридичні особи зобов’язані вести бухгалтерський облік, зокрема відображати доходи від відсотків за залишками коштів на рахунках відповідно до НП(С)БО 15. Такі доходи обліковуються як інші операційні і визнаються у тому звітному періоді, до якого вони належить.

***

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Курсові різниці при виданому авансі на відрядження: чи повертається різниця працівником?
    Керівнику підприємства видано аванс 14 565,06 грн на 4-денне закордонне відрядження з розрахунку 75 євро за добу (300 євро × курс НБУ 48,5502 на дату видачі). 03.11.2025 р. він звітується, але курс НБУ на дату затвердження авансового звіту зменшився до 48,4088 грн. Чи повинен керівник повернути різницю між виданим авансом і сумою витрат, перерахованою за новим курсом? Я відобразити операцію в бухобліку?
    06.11.202533
  • Облік податку на дохід нерезидента (конструктивні дивіденди)
    Якими бухгалтерськими проведеннями (Дт/Кт) слід відобразити нарахування податку на дохід нерезидента (як конструктивні дивіденди) у зв'язку з донарахуванням за контрольованими операціями? Як це нарахування коректно відображається в Додатку ПН до декларації з податку на прибуток (рядок 30)?
    06.11.202531
  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    05.11.202539
  • Нюанси обліку та оподаткування ліквідації пошкоджених основних засобів
    У червні 2025 р. вагони ТОВ зійшли з рейок та не можуть використовуватися надалі за призначенням. Страхова компанія планує відшкодувати оціночну суму за вирахуванням франшизи та ринкової вартості вагону після ДТП. ТОВ вагони не забрало. Які особливості відображення в обліку списання вагонів та оподаткування даної операції, якщо ТОВ не буде забирати залишки вагонів?
    05.11.202534
  • Перекидання авансу між договорами з одним нерезидентом: як відобразити в обліку?
    Підприємство працює з одним нерезидентом, з яким у нього кілька договорів. Виникли такі ситуації: 1. Нерезиденту помилково перерахований аванс не за тим договором. Підприємство написало лист нерезиденту про перекидку авансу на той договір, по якому будуть отримані товари (послуги). 2. Були перераховані кошти за послуги не за тим договором і було направлено лист про перекидку коштів за договором, за яким вже отримані послуги. Чи правомірні дії підприємства? Що потрібно ще зробити підприємству? Як правильно оформити перекидання коштів з одного договору нерезидента на інший договір того ж нерезидента?
    05.11.202540