• Посилання скопійовано

Коли можна списати арештоване майно?

Під час проведення виконавчих дій проведено опис та арешт рухомого майна (автомобіль), належного ТОВ-боржнику. Як боржнику списати автомобіль? Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ?

Арешт майна - це накладення заборони на право розпоряджатися майном з метою його збереження до визначення подальшої долі цього майна (див. Постанова ВСУ від 19.02.2021 р. №643/12369/19)

Арешт накладається у розмірі суми стягнення з урахуванням виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів та основної винагороди приватного виконавця на все майно боржника або на окремі речі.

У постанові про опис та арешт щодо транспортного засобу зазначається - марка, модель, рік випуску, об’єм двигуна, вид пального, пробіг, комплектація, потреба у ремонті, колір тощо.

При цьому під час проведення опису майна боржника - юридичної особи та накладення арешту на нього виконавець також використовує відомості щодо належного боржнику майна за даними бухгалтерського обліку.

За потреби виконавець може обмежити право користування майном, здійснити опечатування або вилучення його у боржника та передати на зберігання іншим особам, про що він виносить постанову або зазначає обмеження в постанові про арешт (див. ст. 56 Закону про виконавче провадження).

Враховуючи зазначене, списати автомобіль ТОВ-боржник зможе тільки, якщо автомобіль буде вилучено та реалізовано в загальному порядку для погашення боргу. При реалізації транспортного засобу ТОВ нарахує податкові зобов’язання у загальному порядку.

Однією з підстав для зняття виконавцем арешту з усього майна (коштів) боржника або його частини може бути наявність письмового висновку експерта, суб’єкта оціночної діяльності – суб’єкта господарювання щодо неможливості чи недоцільності реалізації арештованого майна боржника у зв’язку із значним ступенем його зношення, пошкодженням (див. ч. 4 ст. 59 Закону про виконавче провадження). Тож в такому разі ТОВ-боржник може провести ліквідацію ОЗ.

А відповідно до пп. 189.9 ПКУ, при ліквідації основних засобів ПДВ можна не нараховувати у трьох випадках:

  • ОЗ знищені, зруйновані внаслідок дії форс-мажору;
  • ОЗ викрадені;
  • ОЗ знищені, розібрані в інший спосіб, внаслідок чого такі ОЗ більше не можуть використовуватися. При цьому платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів в інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

В іншому разі ОЗ вважаються ліквідованими за самостійним рішенням платника податку. Така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Про списання ОЗ більш детально можна почитати у нашій консультації «Списання основних засобів»

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Надання приватною школою платного харчування учням: що в бухобліку?
    Приватна школа організовує харчування для учнів за принципом «шведського столу». Учні оплачують вартість харчування окремо. Як відобразити такі операції в бухгалтерському обліку?
    16.04.202519
  • На якому рахунку обліковувати кошти від продажу сертифікату на брокерському рахунку в депозитарію?
    ТОВ має на балансі інвестиційні сертифікати, кошти від продажу яких, спочатку зайшли на брокерський (транзитний) рахунок в депозитарії, а потім за розпорядженям ТОВ на основний р/р. На якому бухгалтерському рахунку потрібно обліковувати рух коштів за брокерським рахунком?
    16.04.202522
  • Інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю: як облікувати?
    Благодійний фонд планує придбати інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю. Чи може кошти на купівлю за запитом на цільове фінансування дати юрсоба? Як в бухобліку фонду відобразити отримання коштів, придбання авто і його використання? Якими документами підтверджувати, що витрати на використання авто – це не адміністративні витрати, які повинні бути в межах 20%?
    14.04.202515
  • Чи можна залишок рахунку 23 врахувати у складі собівартості продукції?
    Дохід сільгосппідприємства за минулий рік перевищив 40 млн грн, тому воно з цього року перейшло на квартальний податковий період. Станом на 31.03.2025 р. на рахунку 23 зібралися витрати, що стосуються урожаю поточного року, при отриманні якого планується реалізація готової продукції. Разом з цим, у I кварталі 2025 року отримано дохід від реалізації продукції, виробленої у минулому році. Чи можна залишок рахунку 23 відобразити у складі собівартості реалізованої продукції у I кварталі 2025 року?
    10.04.2025767
  • Коли визнавати дохід при наданні пакету послуг з річного обслуговування авто?
    ТОВ реалізує річний комплексний пакет послуг з обслуговування вантажного авто за фіксованою ціною. Клієнт сплачує наперед і має право протягом року необмежено користуватись зазначеними послугами (діагностика, монтаж/демонтаж, балансування тощо) без додаткової оплати. Як у даному випадку визнати дохід та оподаткувати?
    10.04.2025127