• Посилання скопійовано

Коли можна списати арештоване майно?

Під час проведення виконавчих дій проведено опис та арешт рухомого майна (автомобіль), належного ТОВ-боржнику. Як боржнику списати автомобіль? Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ?

Арешт майна - це накладення заборони на право розпоряджатися майном з метою його збереження до визначення подальшої долі цього майна (див. Постанова ВСУ від 19.02.2021 р. №643/12369/19)

Арешт накладається у розмірі суми стягнення з урахуванням виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів та основної винагороди приватного виконавця на все майно боржника або на окремі речі.

У постанові про опис та арешт щодо транспортного засобу зазначається - марка, модель, рік випуску, об’єм двигуна, вид пального, пробіг, комплектація, потреба у ремонті, колір тощо.

При цьому під час проведення опису майна боржника - юридичної особи та накладення арешту на нього виконавець також використовує відомості щодо належного боржнику майна за даними бухгалтерського обліку.

За потреби виконавець може обмежити право користування майном, здійснити опечатування або вилучення його у боржника та передати на зберігання іншим особам, про що він виносить постанову або зазначає обмеження в постанові про арешт (див. ст. 56 Закону про виконавче провадження).

Враховуючи зазначене, списати автомобіль ТОВ-боржник зможе тільки, якщо автомобіль буде вилучено та реалізовано в загальному порядку для погашення боргу. При реалізації транспортного засобу ТОВ нарахує податкові зобов’язання у загальному порядку.

Однією з підстав для зняття виконавцем арешту з усього майна (коштів) боржника або його частини може бути наявність письмового висновку експерта, суб’єкта оціночної діяльності – суб’єкта господарювання щодо неможливості чи недоцільності реалізації арештованого майна боржника у зв’язку із значним ступенем його зношення, пошкодженням (див. ч. 4 ст. 59 Закону про виконавче провадження). Тож в такому разі ТОВ-боржник може провести ліквідацію ОЗ.

А відповідно до пп. 189.9 ПКУ, при ліквідації основних засобів ПДВ можна не нараховувати у трьох випадках:

  • ОЗ знищені, зруйновані внаслідок дії форс-мажору;
  • ОЗ викрадені;
  • ОЗ знищені, розібрані в інший спосіб, внаслідок чого такі ОЗ більше не можуть використовуватися. При цьому платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів в інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

В іншому разі ОЗ вважаються ліквідованими за самостійним рішенням платника податку. Така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Про списання ОЗ більш детально можна почитати у нашій консультації «Списання основних засобів»

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Виплати приватному виконавцю за постановою про стягнення з працівника: облік та оподаткування
    Як підприємству відобразити в Додатку 4ДФ суми, утримані з зарплати працівника на підставі постанови приватного виконавця та перераховані йому, якщо приватний виконавець відмовився надати довідку за ф. №34-ОПП? Чи потрібно утримувати ПДФО та ВЗ з цих виплат?
    05.06.2025141
  • Списання пошкодженого автомобіля, що був залучений до ЗСУ: облік та податкові наслідки
    Юрособа (платник ПДВ та податку на прибуток) планує списати автомобіль, придбаний у 2022 році та залучений до ЗСУ згідно з Постановою КМУ №1921, оригінал акту залучення втрачено, амортизація не нараховувалась, у 2025 році отримано висновок СТО про недоцільність ремонту та знято з військового обліку. Які дії підприємства щодо списання? Як оформити документально? Який бухоблік? Які податкові наслідки для ПДВ та податку на прибуток?
    05.06.2025227
  • Компенсація витрат на вибір місця в літаку: чи є це додатковим благом?
    Щодо можливості компенсації витрат підзвітній особі (авіабілет) - вибір конкретного місця в літаку під час службового відрядження. Чи може ТОВ компенсувати такі витрати без виникнення додаткового блага для фізособи? На підтвердження витрат надано лише роздруківку з банківської картки (виписка по транзакції). Інші підтвердні документи (маршрут-квитанція, чек або документ від авіакомпанії з деталізацією оплати послуги вибору місця) — відсутні
    04.06.202529
  • Купівля корпоративних прав у покупця та емітента:и як облікувати?
    Власник-нерезидент (юрособа) підприємства "А" (100% частка) продає корпоративні права підприємству-резиденту "В" (власник - фізособа) за ціною, що дорівнює статутному капіталу (300 тис. грн). Як відобразити цю операцію в бухгобліку підприємства "А" та підприємства "В"?
    04.06.202524
  • Як відобразити в обліку безоплатно отриману ТМ?
    ТОВ та ФО уклали договір про безоплатне використання об'єкта інтелектуальної власності (торгової марки). Як відобразити дану операцію в обліку?
    04.06.202543