• Посилання скопійовано

Ліквідація та продаж ОЗ, отриманих за грантом

Неприбуткова громадська організація отримала ОЗ в рамках грантової угоди, які після її завершення залишаються на балансі організації згідно з умовами договору з донором. Чи має право громадська організація ліквідувати ОЗ, як ті, що повністю замортизовані, так і ті, що ще амортизуються? Чи може громадська організація передати такі ОЗ фізичним або юридичним особам? Які податкові наслідки виникнуть для громадської організації при ліквідації або передачі цих ОЗ?

Щодо ліквідації ОЗ

За нормами пп. 33 НП(С)БО 7 об’єкт ОЗ вилучається з активів (списується з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом.

А згідно з пп. 6 НП(С)БО 7 об'єкт основних засобів визнається активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та вартість його може бути достовірно визначена.

Таким чином, об’єкт ОЗ списується з балансу, якщо він вже не може використовуватися за призначенням і підприємство не зможе отримати жодної вигоди від такого ОЗ, наприклад, не зможе його продати.

Для ліквідації таких ОЗ на підприємстві наказом керівника утворюється відповідна комісія. 

Ліквідацію ОЗ комісія може оформити Актом списання основних засобів (часткової ліквідації), форма якого затверджена Наказом №818.

У разі, якщо від ліквідації отримуються якісь запаси, які мають подальше використання на підприємстві, або які можна продати, ці запаси оприбутковують на балансі, на підставі наведеного вище Акту.

З наведеного вище випливає, що неприбуткова громадська організація не те, що може, а зобов’язана списати з балансу ОЗ, які вже не використовуються в діяльності і від яких не планується отримати якісь запаси, що можуть бути використані. Причому такі ОЗ підлягають ліквідації незалежно від того, повністю чи ні на них нарахована амортизація. Ліквідацію потрібно оформити відповідним Актом, комісійно.

Але якщо ОЗ можна продати, підстав для їх списання немає. 

Якщо неприбуткова громадська організація не є платником ПДВ, то господарська операція ліквідації ОЗ не вплине не оподаткування такої організації.

 

Щодо передачі ОЗ фізичним чи юридичним особам

Схоже питання ми детально аналізували при відповіді на попереднє питання: «Податкові аспекти передачі благодійного майна від ГО соціальним та медичним закладам».

Зараз скажемо тільки тезисно.

Безоплатна передача ОЗ можлива тільки якщо вона підпадає під благодійну допомогу, яку ГО має право надавати згідно своїх установчих документів. Інакше це буде порушення, наслідки якого – позбавлення ГО статусу неприбуткової організації.

Окрім того, якщо ГО на момент передачі ОЗ не є платником ПДВ, то операції безоплатної передачі ОЗ не оподатковуватимуться ПДВ. Але такі операції можуть вплинути на необхідність реєстрації ГО платником ПДВ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Податковий кредит ТОВ при безоплатному отриманні ОЗ від ФОПа
    ТОВ безоплатно отримало основні засоби від ФОПа на загальній системі оподаткування, який є платником ПДВ. ФОП зареєстрував податкову накладну на операцію передачі ОЗ. Чи має ТОВ право на податковий кредит з ПДВ за такою ПН, за умови використання ОЗ в оподатковуваних операціях у госпдіяльності?
    10.06.202514
  • Безоплатно отримана деревина від очищення земельних ділянок: як облікувати?
    ТОВ планує укладати договори оренди/суборенди земельних ділянок з ФГ. На цих земельних ділянках ТОВ буде проводити очищувальні роботи (викорчовування насаджень). В результаті ТОВ отримує деревину паливну на безоплатній основі. Дана деревина буде продаватися та використовуватися в госпдіяльності. Як відобразити в обліку отримання та використання паливної деревини?
    10.06.202523
  • Облік внеску нежитлових будівель до статутного капіталу ТОВ
    Учасник ТОВ - фізособа - вніс до статутного капіталу нежитлові промислові будівлі. На підставі якого саме документа оприбутковувати ті будівлі? Є протокол зборів учасників, витяг з Державного реєстру речових прав. Які бухгалтерські проведення у зв'язку з внеском нежитлових промислових приміщень до статутного капіталу?
    10.06.202530
  • Отримано аркуш коригування до МД: як відкоригувати в бухобліку?
    15.01.2025 р. було оформлено митну декларацію, за якою було сплачено мито в розмірі 254 277,15 грн та ПДВ - 1 020 805,56 грн. Цією ж датою в бухобліку було оприбутковано: будматеріали на рахунку 205; МШП - на рахунку 221; НМА - на рахунку1531. МШП передані в експлуатацію, НМА введені в експлуатацію, будматеріали наявні на складі. 22.05.2025 р. оформлено аркуш коригування до МД у зв’язку з поновленням преференційного режиму та на рахунок підприємства повернено повну суму раніше сплаченого мита, а на рахунок в СЕА ПДВ надійшло 50 855,43 грн. Який бухоблік?
    10.06.202547
  • Списання загиблих посівів: як відобразити в обліку та які наслідки з ПДВ?
    У сільськогосподарського підприємства внаслідок заморозків загинула частина посівів на полях. Як відобразити в бухобліку списання загиблих посівів? Чи виникають при цьому податкові зобов'язання з ПДВ відповідно до пп. 198.5 ПКУ?
    09.06.202532