• Посилання скопійовано

Ліквідація та продаж ОЗ, отриманих за грантом

Неприбуткова громадська організація отримала ОЗ в рамках грантової угоди, які після її завершення залишаються на балансі організації згідно з умовами договору з донором. Чи має право громадська організація ліквідувати ОЗ, як ті, що повністю замортизовані, так і ті, що ще амортизуються? Чи може громадська організація передати такі ОЗ фізичним або юридичним особам? Які податкові наслідки виникнуть для громадської організації при ліквідації або передачі цих ОЗ?

Щодо ліквідації ОЗ

За нормами пп. 33 НП(С)БО 7 об’єкт ОЗ вилучається з активів (списується з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом.

А згідно з пп. 6 НП(С)БО 7 об'єкт основних засобів визнається активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та вартість його може бути достовірно визначена.

Таким чином, об’єкт ОЗ списується з балансу, якщо він вже не може використовуватися за призначенням і підприємство не зможе отримати жодної вигоди від такого ОЗ, наприклад, не зможе його продати.

Для ліквідації таких ОЗ на підприємстві наказом керівника утворюється відповідна комісія. 

Ліквідацію ОЗ комісія може оформити Актом списання основних засобів (часткової ліквідації), форма якого затверджена Наказом №818.

У разі, якщо від ліквідації отримуються якісь запаси, які мають подальше використання на підприємстві, або які можна продати, ці запаси оприбутковують на балансі, на підставі наведеного вище Акту.

З наведеного вище випливає, що неприбуткова громадська організація не те, що може, а зобов’язана списати з балансу ОЗ, які вже не використовуються в діяльності і від яких не планується отримати якісь запаси, що можуть бути використані. Причому такі ОЗ підлягають ліквідації незалежно від того, повністю чи ні на них нарахована амортизація. Ліквідацію потрібно оформити відповідним Актом, комісійно.

Але якщо ОЗ можна продати, підстав для їх списання немає. 

Якщо неприбуткова громадська організація не є платником ПДВ, то господарська операція ліквідації ОЗ не вплине не оподаткування такої організації.

 

Щодо передачі ОЗ фізичним чи юридичним особам

Схоже питання ми детально аналізували при відповіді на попереднє питання: «Податкові аспекти передачі благодійного майна від ГО соціальним та медичним закладам».

Зараз скажемо тільки тезисно.

Безоплатна передача ОЗ можлива тільки якщо вона підпадає під благодійну допомогу, яку ГО має право надавати згідно своїх установчих документів. Інакше це буде порушення, наслідки якого – позбавлення ГО статусу неприбуткової організації.

Окрім того, якщо ГО на момент передачі ОЗ не є платником ПДВ, то операції безоплатної передачі ОЗ не оподатковуватимуться ПДВ. Але такі операції можуть вплинути на необхідність реєстрації ГО платником ПДВ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202535
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202524
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.202579
  • Облік витрат на відрядження працівника-експерта у слідчих діях
    Працівник підприємства був залучений як спеціаліст (експерт) до проведення слідчих дій у межах кримінального провадження. Як обліковувати витрати на відшкодування витрат на відрядження: як прямі витрати, інші операційні витрати чи інші витрати?
    28.03.202549