• Посилання скопійовано

Чи створювати забезпечення під витрати на релокацію підприємства?

У зв’язку із бойовими діями підприємство планує релокацію в інший регіон України на початку 2025 р. Будуть проведені демонтаж ОЗ, їх упаковка, транспортування до нового місця (транспорт власний та найманий); розпакування, установка та налагодження із залученням сторонніх організацій на новому місці тощо. У 2024 році вірогідніше всього дохід підприємства перевищить 40 млн. Чи можна створити забезпечення під такі витрати?

Забезпечення - це зобов'язання з невизначеними сумою або часом погашення на дату балансу  (п. 4 П(С)БО 11).

Перелік створюваних забезпечень майбутніх витрат і платежів підприємство визначає в наказі про облікову політику (п. 2.1 розд. ІІ Методрекомендацій №635).  

Пунктом 13 НП(С)БО 11 визначено, що забезпечення створюється якщо:

  • внаслідок минулих подій виникає зобов'язання;

Зобов’язання - заборгованість підприємства, яка виникла внаслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, призведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють у собі економічні вигоди (п.3 розд. І НП(С)БО 1).

  • є імовірність того, що погашення зобов’язання призведе до зменшення ресурсів, що втілюють в собі економічні вигоди;
  • оцінка  зобов’язання може бути розрахунково визначена.

І ці три пункти мають бути виконані одночасно.

Так, щоб створити забезпечення на релокацію, на момент його створення у підприємства має бути зобов’язання, що призведе до майбутніх витрат. Таке зобов’язання може бути законодавчо закріплене або ж взяте підприємством самостійно за умовами договору тощо. Витрати на релокацію – це заплановані витрати, які будуть понесені підприємством в певний період. При цьому дата переїзду вже запланована, тобто підприємство знає чітко період понесення витрат. А при створенні забезпечення період витрат достеменно не відомий.

Такі витрати є вимушеними і не передбачають виникнення зобов’язання щодо переїзду. І навіть за умови, якщо підприємство вже має укладені договори з підрядними організаціями на демонтаж, наладку, транспортування та встановлення обладнання, то ці контракти визначають суму майбутньої заборгованості, а не зобов’язання щодо релокації. На нашу думку, підстав створювати забезпечення немає.

Витрати на релокацію будуть визнаватися в періоді їх виникнення, як інші витрати діяльності відповідно до п. 29 НП(С)БО 16 (рах. 977), і не залежно від того, чи буде підприємство застосовувати податкові різниці, ці витрати зменшать фінрезультат у повній сумі. ПКУ не містить податкових різниць щодо витрат на релокацію підприємства.

 ***

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Податковий кредит ТОВ при безоплатному отриманні ОЗ від ФОПа
    ТОВ безоплатно отримало основні засоби від ФОПа на загальній системі оподаткування, який є платником ПДВ. ФОП зареєстрував податкову накладну на операцію передачі ОЗ. Чи має ТОВ право на податковий кредит з ПДВ за такою ПН, за умови використання ОЗ в оподатковуваних операціях у госпдіяльності?
    10.06.202515
  • Безоплатно отримана деревина від очищення земельних ділянок: як облікувати?
    ТОВ планує укладати договори оренди/суборенди земельних ділянок з ФГ. На цих земельних ділянках ТОВ буде проводити очищувальні роботи (викорчовування насаджень). В результаті ТОВ отримує деревину паливну на безоплатній основі. Дана деревина буде продаватися та використовуватися в госпдіяльності. Як відобразити в обліку отримання та використання паливної деревини?
    10.06.202523
  • Облік внеску нежитлових будівель до статутного капіталу ТОВ
    Учасник ТОВ - фізособа - вніс до статутного капіталу нежитлові промислові будівлі. На підставі якого саме документа оприбутковувати ті будівлі? Є протокол зборів учасників, витяг з Державного реєстру речових прав. Які бухгалтерські проведення у зв'язку з внеском нежитлових промислових приміщень до статутного капіталу?
    10.06.202530
  • Отримано аркуш коригування до МД: як відкоригувати в бухобліку?
    15.01.2025 р. було оформлено митну декларацію, за якою було сплачено мито в розмірі 254 277,15 грн та ПДВ - 1 020 805,56 грн. Цією ж датою в бухобліку було оприбутковано: будматеріали на рахунку 205; МШП - на рахунку 221; НМА - на рахунку1531. МШП передані в експлуатацію, НМА введені в експлуатацію, будматеріали наявні на складі. 22.05.2025 р. оформлено аркуш коригування до МД у зв’язку з поновленням преференційного режиму та на рахунок підприємства повернено повну суму раніше сплаченого мита, а на рахунок в СЕА ПДВ надійшло 50 855,43 грн. Який бухоблік?
    10.06.202547
  • Списання загиблих посівів: як відобразити в обліку та які наслідки з ПДВ?
    У сільськогосподарського підприємства внаслідок заморозків загинула частина посівів на полях. Як відобразити в бухобліку списання загиблих посівів? Чи виникають при цьому податкові зобов'язання з ПДВ відповідно до пп. 198.5 ПКУ?
    09.06.202532