• Посилання скопійовано

Як обліковувати послуги з написання контенту?

Підприємство придбаває послуги з написання контенту. Як відобразити цю операцію в обліку: як витрати чи як нематеріальний актив?

Процес створення контенту передбачає збір інформації, аналіз цільової аудиторії, створення структури твору, чернетки, що є прев’ю, вичитування та врахування зауважень редактора. І як результат замовник отримує готовий твір (текст), який використовується для заповнення сайту.

Твір - оригінальне інтелектуальне творіння автора у сфері науки, літератури, мистецтва тощо, виражене в об’єктивній формі, зокрема письмовій, речовій, електронній (цифровій) тощо (п. 56 ст. 1 Закону про авторське право та суміжні права).

Авторське право включає особисті немайнові права автора і майнові права суб’єктів авторського права.

Особисті немайнові авторські права на твір, створений за замовленням, належать автору (п.1 ст. 15 Закону про авторське право та суміжні права).

Майнові ж права інтелектуальної власності належать творцеві цього об'єкта та замовникові спільно, якщо інше не встановлено договором (ч. 2 ст. 430 ЦКУ).

При цьому майнові права на твір, створений за замовленням, переходять до замовника з моменту створення твору у повному складі, якщо інше не передбачено договором замовлення.

Ключовим при переході майнових прав на твір є саме умови договору.

Враховуючи зазначене, підприємство, придбаваючи послуги з написання контенту, має справу з об’єктом інтелектуальної власності (авторського права), що створене на його замовлення.

Отже, контент як унікальний твір автора є елементом нематеріального активу, зокрема сайту, за умови, що він відповідає наступним ознакам:

  • актив не має матеріальної форми;
  • може бути ідентифікований (підприємство здійснює його контроль, відповідно до п. 2.1 Методрекомендацій з бухобліку НМА);
  • існує імовірність одержання майбутніх економічних вигід;
  • вартість може бути достовірно визначена.

Про облік витрат на створення веб-сайту  див. у нашій новині тут.

Звертаємо увагу, що у консультації ми розглядаємо ситуацію, коли за договором підприємство отримує всі права на використання контенту, включаючи і його редагування для кінцевого споживання. Тобто платіж за послуги створення контенту не є роялті.

Подальша підтримка та оновлення контенту вже є витратами періоду і в обліку відображається як витрати на збут: Дт 93 Кт 685.

Окремо наведемо судову практику щодо даного питання. Адже ДПС наполягає, що витрати на підтримання сайту, зокрема оновлення контенту, мають бути капіталізовані.

У Постанові Восьмого апеляційного адміністративного суду від 16.05.2019 р. у справі  857/2747/19 визначено, що витрати на оновлення контенту є саме підтримкою інтернет-сайту, яка виявляється в забезпеченні його нормального функціонування, у зв`язку з чим витрати на придбання таких послуг визнаються витратами періоду їх виникнення. Тобто не капіталізуємо, а визнаємо витратами періоду.

Також прикладом витрат звітного періоду можуть бути витрати на регулярне створення контенту для соцмереж, який не відповідає ознакам нематеріального активу.

Загалом, облік витрат на створення контенту залежить від призначення цього контенту, способу його використання та умов договору з автором. Якщо створений контент відповідає ознакам нематеріального активу, то він таким і визнається, а якщо ознак нематеріального активу немає, то витрати на створення контенту будуть витратами поточного періоду.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Комісія зі списання ПММ: склад учасників
    Юридична особа на загальній системі оподаткування має власні автомобілі та здійснює витрати на паливо. Чи повинні до складу комісії зі списання пально-мастильних матеріалів входити особи, які безпосередньо не користувалися цими транспортними засобами?
    Сьогодні 11:13
  • Повернення переплати за оренду орендодавцем​: як облікувати?
    Орендодавець повертає орендарю переплату за оренду після завершення договору. Переплата сплачена понад 3 роки тому, орендар на момент повернення не є платником ПДВ. Чи має право орендодавець виписати РК до ПН на зменшення ПЗ з ПДВ? Чи відображається ця операція в декларації з ПДВ? Як коректно відобразити суму ПДВ: у витратах поточного періоду проведеннями Дт 6811 Кт 311, Дт 6431 Кт 6432, Дт 949 Кт 6432?​
    Сьогодні 09:1613
  • Бухгалтерські проведення при купівлі авто у фізичної особи
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при придбанні підприємством автомобіля у фізичної особи, а також при сплаті ПДФО та військового збору з цієї операції?
    20.11.202528
  • Бухоблік цільових надходжень профспілки
    Як правильно організувати бухгалтерський облік у профспілковій організації, якщо всі надходження на рахунок є цільовими внесками або надходженнями? Які особливості відображення таких операцій у бухгалтерському обліку?
    20.11.202515
  • Ліквідація невиробничих основних засобів: облік та оподаткування
    ТОВ, платник податку на прибуток, застосовує податкові різниці. Як правильно списати замортизований невиробничий ОЗ?
    20.11.202541