• Посилання скопійовано

Як обліковувати послуги з написання контенту?

Підприємство придбаває послуги з написання контенту. Як відобразити цю операцію в обліку: як витрати чи як нематеріальний актив?

Процес створення контенту передбачає збір інформації, аналіз цільової аудиторії, створення структури твору, чернетки, що є прев’ю, вичитування та врахування зауважень редактора. І як результат замовник отримує готовий твір (текст), який використовується для заповнення сайту.

Твір - оригінальне інтелектуальне творіння автора у сфері науки, літератури, мистецтва тощо, виражене в об’єктивній формі, зокрема письмовій, речовій, електронній (цифровій) тощо (п. 56 ст. 1 Закону про авторське право та суміжні права).

Авторське право включає особисті немайнові права автора і майнові права суб’єктів авторського права.

Особисті немайнові авторські права на твір, створений за замовленням, належать автору (п.1 ст. 15 Закону про авторське право та суміжні права).

Майнові ж права інтелектуальної власності належать творцеві цього об'єкта та замовникові спільно, якщо інше не встановлено договором (ч. 2 ст. 430 ЦКУ).

При цьому майнові права на твір, створений за замовленням, переходять до замовника з моменту створення твору у повному складі, якщо інше не передбачено договором замовлення.

Ключовим при переході майнових прав на твір є саме умови договору.

Враховуючи зазначене, підприємство, придбаваючи послуги з написання контенту, має справу з об’єктом інтелектуальної власності (авторського права), що створене на його замовлення.

Отже, контент як унікальний твір автора є елементом нематеріального активу, зокрема сайту, за умови, що він відповідає наступним ознакам:

  • актив не має матеріальної форми;
  • може бути ідентифікований (підприємство здійснює його контроль, відповідно до п. 2.1 Методрекомендацій з бухобліку НМА);
  • існує імовірність одержання майбутніх економічних вигід;
  • вартість може бути достовірно визначена.

Про облік витрат на створення веб-сайту  див. у нашій новині тут.

Звертаємо увагу, що у консультації ми розглядаємо ситуацію, коли за договором підприємство отримує всі права на використання контенту, включаючи і його редагування для кінцевого споживання. Тобто платіж за послуги створення контенту не є роялті.

Подальша підтримка та оновлення контенту вже є витратами періоду і в обліку відображається як витрати на збут: Дт 93 Кт 685.

Окремо наведемо судову практику щодо даного питання. Адже ДПС наполягає, що витрати на підтримання сайту, зокрема оновлення контенту, мають бути капіталізовані.

У Постанові Восьмого апеляційного адміністративного суду від 16.05.2019 р. у справі  857/2747/19 визначено, що витрати на оновлення контенту є саме підтримкою інтернет-сайту, яка виявляється в забезпеченні його нормального функціонування, у зв`язку з чим витрати на придбання таких послуг визнаються витратами періоду їх виникнення. Тобто не капіталізуємо, а визнаємо витратами періоду.

Також прикладом витрат звітного періоду можуть бути витрати на регулярне створення контенту для соцмереж, який не відповідає ознакам нематеріального активу.

Загалом, облік витрат на створення контенту залежить від призначення цього контенту, способу його використання та умов договору з автором. Якщо створений контент відповідає ознакам нематеріального активу, то він таким і визнається, а якщо ознак нематеріального активу немає, то витрати на створення контенту будуть витратами поточного періоду.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Засоби індивідуального захисту для немобілізованих працівників
    Чи може підприємство для безпеки працівників закупити бронежилети та каски? Працівники працюють на підприємстві і направляються у відрядження, які пов'язані з роботами на територіях, наближених до територій бойових дій. Засоби захисту будуть видаватися їм на час відрядження. Які наслідки та облік?
    18.09.202413
  • Облік орендованих земельних ділянок у фермерського господарства
    Фермерське господарство використовує у своїй діяльності земельні ділянки на правах оренди (орендну плату сплачує ФГ) та земельні ділянки ОТГ, орендовані засновником ФГ (орендну плату сплачує засновник). Як відобразити ці земельні ділянки в обліку ФГ?
    16.09.202426
  • Оплата за корпоративні права коштами та товаром
    ТОВ 1 отримало в подарунок частку в статутному капіталі ТОВ 2 - 54 тис. грн (Дт 141 Кт 424), іншу частку ним було викуплено за 220 тис. грн (Дт 141 Кт 311). Частка ТОВ 1 у статуті ТОВ 2 – 100%. Розмір статутного капіталу ТОВ2 – 77 тис. грн. ТОВ 1 продає свою частку за 20 млн грн ТОВ 3. Балансова вартість на дату продажу – 280 тис. грн. Розрахунок: на розрахунковий рахунок – 4 млн грн, поставка товару в майбутньому – 16 млн грн. Як відобразити цю операцію в обліку?
    16.09.202416
  • В бухобліку витрати завжди зменшують фінрезультат, який потім може коригуватися або ні
    Автомобіль підприємства потрапив в ДТП, потім був проданий. Страхове відшкодування надійшло на рахунок вже після продажу. На думку підприємства, сума відшкодування була недостатньою і воно планує подавати позов до суду на страхову компанію для стягнення більшої страхової виплати. Чи може підприємство включати до витрат оплату послуг адвоката та експертизи автомобіля, якщо цього автомобіля вже немає на балансі підприємства?
    13.09.2024110
  • Неповне закриття заборгованості постачальника-нерезидента за імпортними операціями
    Підприємство імпортує товари. Воно оплатило за два контейнери 83105 євро. Спочатку було ввезено один контейнер, у якому планувалося ввезти товари на суму 39950 євро, але фактично постачальник завантажив товари вартістю 39745 євро – на 205 євро менше. За деякий час було ввезено другий контейнер вартістю 43155 євро. Після цього залишається переплата в сумі 205 євро. Як її відобразити в обліку та що робити далі?
    12.09.2024305