• Посилання скопійовано

Ремонт техніки для військової частини коштом БФ із залученням волонтерів

У благодійний фонд звернулась військова частина з проханням допомогти у ремонті спеціальної техніки. Для цього планується закупити запчастини та є майстри, які на волонтерських засадах згодні здійснити ремонт цієї техніки. Військовій частині за актом ми передаємо ремонт. Як правильно Фонду оформити роботу майстрів на волонтерських засадах і, відповідно, списати використані запчастини?

Волонтер - фізична особа, яка добровільно здійснює соціально спрямовану неприбуткову діяльність шляхом надання волонтерської допомоги (ч. 1 ст. 7 Закону №3236).

Організації та установи, які є неприбутковими та внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій можуть на підставі ч. 1 ст. 5 Закону №3236 залучати волонтерів до своєї діяльності.

Зі ст. 1 Закону №3236 випливає, що волонтерська діяльність- це добровільна, соціально спрямована, неприбуткова діяльність, що здійснюється волонтерами шляхом надання волонтерської допомоги. Волонтерська допомога - роботи та послуги, що безоплатно виконуються і надаються волонтерами. 

Тож, якщо люди добровільно беруть участь в роботі благодійної організації на волонтерських засадах, то вони є волонтерами і заробітна плата їм за це не нараховується та не виплачується. Відповідно, робота волонтерів не обмежується в часі, не потребує обліку та не впливає на статус благодійної організації.

Тож неприбуткова організація, має право залучати до своєї діяльності волонтерів, на підставі:

  1. договору про провадження волонтерської діяльності, укладеного з такою організацією чи установою, або без такого договору (ч. 2 ст. 7 Закону №3236);
  2. видавати волонтерам посвідчення, що засвідчують їх особу та вид волонтерської діяльності в межах організації (ч. 2 ст. 5 Закону №3236);
  3. відшкодовувати волонтерам витрати, пов’язані з наданням ними волонтерської допомоги, передбачені ст. 11 цього Закону (ч. 2 ст. 5 Закону №3236).

Волонтеру такі витрати неприбуткова організація відшкодовує на підставі підтвердних документів. Отже, якщо організація планує відшкодування витрат, пов’язаних із наданням волонтерської допомоги між волонтером та неприбутковою організацією обов’язково укладається Договір про провадження волонтерської діяльності, такий договір має відповідати вимогам законодавства, зокрема, визначеним в ст. 9 Закону №3236.

Після того, як розібралися, хто такі волонтери і як з ними працювати, розберемо оформлення співпраці з волонтерами та списання запчастин з балансу Благодійного фонду.

Оскільки мова йде про закупку запчастин для  ремонту спецтехніки за зверненням військової частини та планується залучити майстрів, які проведуть його на волонтерських засадах, з використанням вже закуплених Благодійним фондом запчастин для ремонту техніки, то потрібно оформити співпрацю з волонтерами.

Для цього потрібно укласти з волонтерами договір про провадження волонтерської діяльності, а запчасти для ремонту спецтехніки передати волонтерам по акту, за формою на кшталт внутрішнього переміщення (з двосторонніми підписами). Після завершення робіт волонтери мають надати акт установки цих запчастин у довільній формі. І вже на підставі цих документів Благодійний фонд матиме право списати запчастини по акту списання ТМЦ з балансу.

Після завершення ремонту Благодійний фонд може передати відремонтовану спецтехніку військовій частині з оформленням акту виконаних робіт.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Дозвіл Держпраці на експлуатацію котла: як облікувати?
    Підприємство отримало дозвіл від Держпраці на використання котла (обладнання, що працює під тиском) терміном на 5 років. На якому рахунку бухобліку його відобразити та до якої групи основних засобів (ОЗ) він належить у податковому обліку податку на прибуток?
    16.05.202524
  • Безоплатне отримання тимчасово ввезеного інструменту: митний та бухгалтерський облік
    Підприємство тимчасово ввезло інструменти від нерезидента зі сплатою часткових митних платежів. Наразі постачальник готовий передати ці інструменти безоплатно. Чи може підприємство залишити інструменти, оформивши безоплатне постачання, та як відобразити ці операції в бухобліку?
    16.05.202516
  • МЗК при продажу офісного центру: облік та оподаткування
    Як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку продаж офісних приміщень разом з місцями загального користування (МЗК)? Чи потрібно окремо виділяти МЗК? Як розподіляти їх собівартість, оформлювати ПН? Які бухгалтерські проведення слід зробити? Чи можлива передача частини МЗК одному з покупців та як це оформити, щоб уникнути визнання операції безоплатною передачею?
    16.05.202528
  • Товарні запаси у СГ – "єдинників", які надають стоматологічні послуги: як облікувати?
    СГ – платники єдиного податку, які здійснюють діяльність виключно з надання стоматологічних послуг, не зобов’язані вести облік товарних запасів, зокрема, лікарських засобів та/або виробів медичного призначення, які використовуються для лікування пацієнтів у межах надання зазначених послугпос
    15.05.2025127
  • Витрати на реєстрацію ТМ за кордоном: визнання та період відображення в обліку
    Як правильно віднести на витрати вартість розробки та реєстрації торгової марки (ТМ) в Англії, якщо оплата була 30.04.2024 р., а підтвердження реєстрації отримано у квітні 2025 року із зазначенням дати початку дії ТМ – лютий 2024 року (на 10 років)?
    15.05.202517