• Посилання скопійовано

Ремонт техніки для військової частини коштом БФ із залученням волонтерів

У благодійний фонд звернулась військова частина з проханням допомогти у ремонті спеціальної техніки. Для цього планується закупити запчастини та є майстри, які на волонтерських засадах згодні здійснити ремонт цієї техніки. Військовій частині за актом ми передаємо ремонт. Як правильно Фонду оформити роботу майстрів на волонтерських засадах і, відповідно, списати використані запчастини?

Волонтер - фізична особа, яка добровільно здійснює соціально спрямовану неприбуткову діяльність шляхом надання волонтерської допомоги (ч. 1 ст. 7 Закону №3236).

Організації та установи, які є неприбутковими та внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій можуть на підставі ч. 1 ст. 5 Закону №3236 залучати волонтерів до своєї діяльності.

Зі ст. 1 Закону №3236 випливає, що волонтерська діяльність- це добровільна, соціально спрямована, неприбуткова діяльність, що здійснюється волонтерами шляхом надання волонтерської допомоги. Волонтерська допомога - роботи та послуги, що безоплатно виконуються і надаються волонтерами. 

Тож, якщо люди добровільно беруть участь в роботі благодійної організації на волонтерських засадах, то вони є волонтерами і заробітна плата їм за це не нараховується та не виплачується. Відповідно, робота волонтерів не обмежується в часі, не потребує обліку та не впливає на статус благодійної організації.

Тож неприбуткова організація, має право залучати до своєї діяльності волонтерів, на підставі:

  1. договору про провадження волонтерської діяльності, укладеного з такою організацією чи установою, або без такого договору (ч. 2 ст. 7 Закону №3236);
  2. видавати волонтерам посвідчення, що засвідчують їх особу та вид волонтерської діяльності в межах організації (ч. 2 ст. 5 Закону №3236);
  3. відшкодовувати волонтерам витрати, пов’язані з наданням ними волонтерської допомоги, передбачені ст. 11 цього Закону (ч. 2 ст. 5 Закону №3236).

Волонтеру такі витрати неприбуткова організація відшкодовує на підставі підтвердних документів. Отже, якщо організація планує відшкодування витрат, пов’язаних із наданням волонтерської допомоги між волонтером та неприбутковою організацією обов’язково укладається Договір про провадження волонтерської діяльності, такий договір має відповідати вимогам законодавства, зокрема, визначеним в ст. 9 Закону №3236.

Після того, як розібралися, хто такі волонтери і як з ними працювати, розберемо оформлення співпраці з волонтерами та списання запчастин з балансу Благодійного фонду.

Оскільки мова йде про закупку запчастин для  ремонту спецтехніки за зверненням військової частини та планується залучити майстрів, які проведуть його на волонтерських засадах, з використанням вже закуплених Благодійним фондом запчастин для ремонту техніки, то потрібно оформити співпрацю з волонтерами.

Для цього потрібно укласти з волонтерами договір про провадження волонтерської діяльності, а запчасти для ремонту спецтехніки передати волонтерам по акту, за формою на кшталт внутрішнього переміщення (з двосторонніми підписами). Після завершення робіт волонтери мають надати акт установки цих запчастин у довільній формі. І вже на підставі цих документів Благодійний фонд матиме право списати запчастини по акту списання ТМЦ з балансу.

Після завершення ремонту Благодійний фонд може передати відремонтовану спецтехніку військовій частині з оформленням акту виконаних робіт.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    Сьогодні 12:1811
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442