• Посилання скопійовано

Ремонт техніки для військової частини коштом БФ із залученням волонтерів

У благодійний фонд звернулась військова частина з проханням допомогти у ремонті спеціальної техніки. Для цього планується закупити запчастини та є майстри, які на волонтерських засадах згодні здійснити ремонт цієї техніки. Військовій частині за актом ми передаємо ремонт. Як правильно Фонду оформити роботу майстрів на волонтерських засадах і, відповідно, списати використані запчастини?

Волонтер - фізична особа, яка добровільно здійснює соціально спрямовану неприбуткову діяльність шляхом надання волонтерської допомоги (ч. 1 ст. 7 Закону №3236).

Організації та установи, які є неприбутковими та внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій можуть на підставі ч. 1 ст. 5 Закону №3236 залучати волонтерів до своєї діяльності.

Зі ст. 1 Закону №3236 випливає, що волонтерська діяльність- це добровільна, соціально спрямована, неприбуткова діяльність, що здійснюється волонтерами шляхом надання волонтерської допомоги. Волонтерська допомога - роботи та послуги, що безоплатно виконуються і надаються волонтерами. 

Тож, якщо люди добровільно беруть участь в роботі благодійної організації на волонтерських засадах, то вони є волонтерами і заробітна плата їм за це не нараховується та не виплачується. Відповідно, робота волонтерів не обмежується в часі, не потребує обліку та не впливає на статус благодійної організації.

Тож неприбуткова організація, має право залучати до своєї діяльності волонтерів, на підставі:

  1. договору про провадження волонтерської діяльності, укладеного з такою організацією чи установою, або без такого договору (ч. 2 ст. 7 Закону №3236);
  2. видавати волонтерам посвідчення, що засвідчують їх особу та вид волонтерської діяльності в межах організації (ч. 2 ст. 5 Закону №3236);
  3. відшкодовувати волонтерам витрати, пов’язані з наданням ними волонтерської допомоги, передбачені ст. 11 цього Закону (ч. 2 ст. 5 Закону №3236).

Волонтеру такі витрати неприбуткова організація відшкодовує на підставі підтвердних документів. Отже, якщо організація планує відшкодування витрат, пов’язаних із наданням волонтерської допомоги між волонтером та неприбутковою організацією обов’язково укладається Договір про провадження волонтерської діяльності, такий договір має відповідати вимогам законодавства, зокрема, визначеним в ст. 9 Закону №3236.

Після того, як розібралися, хто такі волонтери і як з ними працювати, розберемо оформлення співпраці з волонтерами та списання запчастин з балансу Благодійного фонду.

Оскільки мова йде про закупку запчастин для  ремонту спецтехніки за зверненням військової частини та планується залучити майстрів, які проведуть його на волонтерських засадах, з використанням вже закуплених Благодійним фондом запчастин для ремонту техніки, то потрібно оформити співпрацю з волонтерами.

Для цього потрібно укласти з волонтерами договір про провадження волонтерської діяльності, а запчасти для ремонту спецтехніки передати волонтерам по акту, за формою на кшталт внутрішнього переміщення (з двосторонніми підписами). Після завершення робіт волонтери мають надати акт установки цих запчастин у довільній формі. І вже на підставі цих документів Благодійний фонд матиме право списати запчастини по акту списання ТМЦ з балансу.

Після завершення ремонту Благодійний фонд може передати відремонтовану спецтехніку військовій частині з оформленням акту виконаних робіт.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    Сьогодні 09:1110
  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202552
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202526
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.2025113