• Посилання скопійовано

Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?

ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?

Згідно з Інструкцією №291 є така кореспонденція рахунків: Дт 15 Кт 28.

Тобто, товари можна перевести до складу капітальних інвестицій, тобто використати їх для створення ОЗ, а потім створену інвестицію зарахувати до складу ОЗ: Дт 10 Кт 15.

Відповідно до пп. 6 НП(С)БО 7, об'єкт основних засобів визнається активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та вартість його може бути достовірно визначена.

Відповідно до пп. 23 НП(С)БО 7 нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

Таким чином, товари переводять до складу капітальних інвестицій (Дт 15 Кт 28) на дату прийняття підприємством відповідного рішення.

Таке рішення може бути оформлене, наприклад, наказом керівника підприємства. На підставі наказу і роблять таку проводку.

Але якщо в цей момент навантажувачі передають із складу відповідальній за їх використання особі, то таку передачу можна оформити Актом внутрішнього переміщення ОЗ, форма якого затверджена Наказом №818, або первинним документом, самостійно розробленим підприємством.

Згідно з пп. 8 НП(С)БО 7 до первісної вартості ОЗ включаються в тому числі інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.

Таким чином, витрати з доукомплектування збільшують первісну вартість навантажувачів, яка накопичується на рахунку 15. Доукомплектування оформляють документами, залежно від виду витрат. Наприклад, витрати матеріалів, обладнання можуть оформляти актами довільної форми. Заробітну плату працівників нарядами на відрядну роботу тощо.

Після того, як навантажувачі будуть готові до використання за призначенням (передачі в оренду), їх зараховують до складу ОЗ і вводять в експлуатацію: Дт 10 Кт 15.

Оформити зарахування можна Актом введення в експлуатацію основних засобів, форма якого затверджена Наказом №818.

Після введення ОЗ в експлуатацію в загальному порядку починає нараховуватися амортизація – з місяця, наступного за місяцем введення в експлуатацію, а якщо обрано виробничий метод амортизації, то з наступної дати після дати введення в експлуатацію. Детально про особливості амортизації можна почитати тут.

Якщо надання в оренду не є одним з основних видів діяльності підприємства, то дохід від оренди відображається на субрахунку 713, а витрати, пов’язані з наданням майна в оренду, в тому числі амортизація, списуються на субрахунок 949.

Якщо оренда є одним з основних видів діяльності, то дохід від оренди відображається на субрахунку 703, а виробнича собівартість, включаючи амортизацію, на рахунку 23, після чого списується на субрахунок 903 (Дт 903 Кт 23).

Переведення навантажувачів із складу товарів до складу ОЗ на податковий облік податку на прибуток і ПДВ не вплине.

А вже після початку нарахування амортизації, така амортизація включатиметься до складу витрат, а відтак зменшуватиме фінрезультат до оподаткування, який є основою для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток (див. пп. 134.1.1 ПКУ). Якщо підприємство коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці, застосовуватиметься «амортизаційна» різниця за ст. 138 ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Пролонгована позика від засновника: облік та оподаткування
    Підприємство, платник податку на прибуток, отримало відсоткову позику від фінансової установи, яка є засновником, на 12 місяців. По закінченню терміну договору позику було пролонговано ще на 1 рік. Чи можна відносити відсотки на витрати? Чи потрібно дисконтувати зобов'язання, та яка відповідальність за недисконтування, враховуючи, що дисконт мав би відображатися у капіталі, а не в доходах/витратах?
    Сьогодні 12:2525
  • Відображення заборгованості за послуги зберігання: виправлення помилок минулих періодів
    Підприємство (зберігач) зберігало паливо Держрезерву у 2018-2022 роках. Держрезерв мав відшкодувати витрати на зберігання, але не зробив цього. Зберігач не відображав цю заборгованість в обліку. У 2025 році зберігач звернувся до суду. Чи потрібно відобразити борг Держрезерву в обліку, в який період та якими проведеннями?
    12.06.202527
  • Облік та документи для ФОПа - "єдинника" ІІІ групи: виробництво та продаж 3D-виробів
    Фізособа-підприємець на ЄП ІІІ групи, неплатник ПДВ, планує продавати через інтернет вироби, надруковані на власному 3D-принтері. Які первинні документи необхідно мати на виготовлений товар? Чи обов'язково купувати 3D-принтер та витратні матеріали (філамент) з рахунку ФОПа? Як правильно вести діяльність та які документи завжди мати при собі?
    12.06.202526
  • Як відображати в обліку показники графи 47 митної декларації?
    Що означають показники графи 47 митної декларації на імпорт та як їх відображати в бухобліку? Як відображати сплачену за МД суму ПДВ в декларації з ПДВ, якщо в графі СП щодо цього платежу проставлено код «05»?
    12.06.202552
  • Облік матеріалів при виконанні робіт за кордоном: експорт та включення до актів
    ТОВ "А" (резидент України) виконує ремонтні роботи в Польщі для іншого резидента України. Матеріали для робіт закуповуються в Києві та доставляються до Польщі власним транспортом без митного оформлення. Чи має право ТОВ "А" включати ці матеріали до актів виконаних робіт та чи потрібно оформлювати експортну декларацію на вивезення матеріалів?
    11.06.202526