• Посилання скопійовано

Облік витрат з корпоративної картки, які здійснені працівником у закордонному відрядженні

Водій був направлений у закордонне відрядження. Після доставки продукції водій покинув авто і на зв’язок більше не виходив. Документи щодо покупців (CMR, МД) залишив в авто, а чеків щодо використання коштів з корпоративної картки не було. Чи має право підприємство включити витрати з корпоративної картки до витрат згідно з наказом директора?

Корпоративна картка» - це комерційна назва банківського продукту. До такої картки може відкриватися окремий рахунок, власником якого є юрособа. З метою безпеки на цей рахунок можуть перераховуватись лише ті кошти, які надаються держателю картки під звіт. Часто корпоративна картка випускається на тих осіб, які уповноважені розпоряджатися коштами на рахунках підприємства – зокрема, на директора чи його заступників. Проте можливий випуск корпоративної картки і на інших працівників підприємства, в тому числі водіїв. В даному випадку водію можна видавати лише таку корпоративну картку, яка емітована саме на нього.

Не можна давати водію картку, емітовану на іншого держателя, адже це є по суті розголошенням ПІН картки та її передання третім особам. 

Документальне підтвердження суми фактичних витрат на відрядження здійснюється шляхом надання підтвердних документів, що засвідчують суму таких витрат.

Зідно з пп. 170.9.1 ПКУ до підтвердних документів належать:

  • транспортні квитки або транспортні рахунки та багажні квитанції (у тому числі електронні квитки);
  • документи, отримані від осіб, які надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, страхові поліси;
  • документи (виписки та/або відомості з рахунку), що містять визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітовані платіжні інструменти;
  • документи, що підтверджують виконання операції з використанням платіжних інструментів;
  • інші документи, що засвідчують вартість витрат.

В даному випадку водій їхав у закордонне відрядження (доставляв вантаж) та був забезпечений корпоративною картою. Тому іншими документами, що засвідчуватимуть витрати з корпоративної картки будуть, окрім наказу: шляхові листи та виписка з рахунку підприємства, до якого емітована корпоративна платіжна картка, що використовувалася, яка стане у нагоді за відсутності чеків. Тож вказаних документів буде достатньо для віднесення до витрат підприємства понесених водієм витрат у закордонному відрядженні шляхом розрахунку корпоративною карткою. Ці витрати обліковуються у загальному порядку як витрати на відрядження.

Звісно, що якщо водій не повернувся і не виходить на зв’язок, то авансовий звіт він не зможе надати. Нагадаємо, що зараз авансовий звіт подається за наявності оподатковуваного доходу, і якщо такого доходу у водія не виникає, то й авансовий звіт не подається – див. тут.

Якщо ж водію було надано платіжну картку, що емітована на іншу особу (наприклад, на директора), то в цьому випадку така картка вважається скомпрометованою, адже це свідчить про розголошення ПІН картки третім особам. Якщо власник картки не виїжджав за кордон, то витрати, понесені з такої картки іншою особою (водієм) за кордоном, не можуть вважатися витратами на відрядження такого водія. На нашу думку, в такому разі всі витрати, понесені з картки після її компрометації, слід оподаткувати як додаткове благо власника картки, а сам власник повинен надати авансовий звіт. При цьому витрати списуються не як витрати на  відрядження, а як інші операційні витрати на рах. 949.

Щоб уникнути такого оподаткування та звітування, власник картки може повернути витрачені кошти в касу або на рахунок підприємства, як неправомірно використані.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Військовий облік та повідомлення в ТЦК про особу за ЦПД
    Планується укласти договір надання послуг з фізособою, чоловіком призовного віку. Чи потрібно подавати інформацію про таку фізособу в ТЦК та СП? Чи потрібно вести військовий облік за цією особою? При укладенні договору, які документи потрібно надати цій особі?
    04.09.202445
  • Облік бібліотечних фондів в кав’ярні
    Підприємство придбало книги для розміщення у кав’ярні для безоплатного користування клієнтами. Останні можуть взяти почитати і повернути на місце. Але наявність книг не відслідковують. Тож клієнти можуть і не повернути книги. Як обліковувати такі книги?
    02.09.202421
  • Які є варіанти облікової політики щодо валютних операцій?
    Наказ про облікову політику виданий ще 2016 року, на той час не було на підприємстві валютних операцій. Зараз є орендарі, які сплачують за оренду приміщень у валюті на валютний рахунок у банку. Орендні платежі нараховуються на останню дату поточного місяця за курсом НБУ, на рахунку валюта зберігається деякий час, є продаж валюти за комерційним курсом банку. Чи потрібно робити додаток до наказу про облікову політику?
    30.08.2024386
  • Податковий облік ОЗ при перегляді строку використання ОЗ
    У разі перегляду термінів корисного використання ОЗ (ноутбуків) з 3 до 2 років та відповідного перерахунку амортизації, як такий перерахунок відобразиться в податковому обліку для компанії-"малодохідника" та у разі, якщо компанія перевищить ліміт 40 млн грн? Чи враховується сума коригування амортизації в розрахунку податку на прибуток? В разі списання ОЗ яка база для нарахування ПДВ – нова чи скоригована залишкова вартість?
    26.08.202459
  • ТОВ отримало сертифікат на монтаж техніки: як відобразити в обліку?
    В одному із гіпермаркетів (ТОВ 1) покупець (ТОВ 2 - платник ПДВ), придбав кондиціонер та сертифікат на його монтаж іншою особою - ФОП. Вартість сертифікату значна і відповідає 1/3 вартості товару. Дані позиції зазначено окремо у видатковій накладній. Як відобразити дану операцію в обліку? Хто складає документи на виконання монтажних робіт?
    21.08.202432