• Посилання скопійовано

Штраф за перевищення габаритів: облік та утримання із зарплати водія

Водію в Польщі на кордоні виписано штрафи за перевантаження на підприємство та на водія. Штрафи водій оплатив корпоративною картою. Після повернення з відрядження водій подає звіт та підтверджуючі документи по штрафах. Як відобразити в обліку штрафи? Кошти за штраф, виписаний на водія та оплачений з корпоративної карти, водій не повернув. Чи можна їх утримати із зарплати?

До слова, на Україні теж до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм відповідно до ст. 60 Закону №2344.

Відповідальність за перевантаження покладається на перевізника, а не на водія, бо у перезавантаженні вини водія немає, оскільки не пройти габаритно-вагового контролю перед рейсом він не мав права.

Оскільки водій оплатив штрафи за допомогою корпоративною картки, то виходить, що підприємство самостійно сплатило виставлені штрафи, тож воно і несе витрати у вигляді цього штрафу:

  • Дт 948  Кт 685 на дату виписаного штрафу про порушення; 
  • Дт 685 Кт 311 – на дату сплати штрафу.

Що стосується утримання суми штрафи, то обов’язку утримувати із заробітної плати працівника-«порушника»немає, втім якщо роботодавець бажає, відповідно до ст. 53-1 Закону "Про дорожній рух", за умови що порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі.

Рішення керівника із вимогою компенсації варто оформити наказом. Компенсація штрафу від працівника є доходом: 

  • Дт 377 Кт 719  - на дату бухдовідки по даті наказу керівника; 
  • Дт 661 Кт 377 – на дату утримання. 

Але перед тим як утримати штраф із зарплати працівника,роботодавець має пам’ятати, що працівник має право на підставі ч. 1 ст. 233 КЗпП звернутися із заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити в обліку виплату винагороди практиканту ПТУ при проходженні виробничої практики?
    Якими проведеннями відобразити проходження виробничої практики студентами ПТУ та виплату їм винагороди за вироблену продукцію? А також, як відобразити 50% від нарахованої їм зарплати, що перераховується на навчальний заклад за договором?
    Сьогодні 17:0916
  • Облік підзвітних коштів ТОВ на єдиному податку
    ТОВ – платник ЄП (ІІІ група, 5%). Директор використовує корпоративну картку для розрахунків та зняття готівки, але не надає авансових звітів і підтвердних документів. Він вважає, що для "єдинника" облік витрат необов'язковий. Чи повинна юрособа на ЄП вести облік витрат та вимагати документи на підзвітні суми? Які податкові та облікові наслідки таких операцій? Що взагалі означає "спрощений бухоблік доходів та витрат"?
    Сьогодні 16:5012
  • Поетапний капітальний ремонт орендованих приміщень: як облікувати?
    Товариство орендує частину будівлі (декілька кімнат) та проводить в ньому ремонти етапами, тобто частина приміщення використовується, а в інших кімнатах почергово здійснюються ремонти. Загалом повинно бути 3 етапи. Суму першого капітального ремонту визнано як інший необоротний актив (109 рахунок) з терміном експлуатації (амортизації) 12 років. Щодо другого і третього етапу робіт - це повинно відображатися як модернізація чи потрібно визнати нові необоротні активи на дату приймання будівельних робіт? На кожен етап складався новий договір
    18.06.2025175
  • Заміни бракованої бруківки в межах гарантії: як облікувати?
    Як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку операцію з отримання нової партії бруківки від постачальника на заміну бракованої, яка була виявлена у 2025 році після її укладання в 2024 році? Постачальник надає нову бруківку за накладною з вартістю, але без оплати, в рамках гарантійних зобов'язань
    18.06.202520
  • Облік хімікатів у гальванічних ваннах: від завантаження до списання
    Як правильно обліковувати хімічні речовини (кислоти, реагенти), які заливаються у великих обсягах у гальванічні ванни для тривалого використання? Ці речовини не списуються одразу, а витрачаються поступово. Планується, що списання буде відбуватися щомісяця відповідно до норм, розрахованих на основі обсягу покритих деталей
    18.06.202510