• Посилання скопійовано

Штраф за перевищення габаритів: облік та утримання із зарплати водія

Водію в Польщі на кордоні виписано штрафи за перевантаження на підприємство та на водія. Штрафи водій оплатив корпоративною картою. Після повернення з відрядження водій подає звіт та підтверджуючі документи по штрафах. Як відобразити в обліку штрафи? Кошти за штраф, виписаний на водія та оплачений з корпоративної карти, водій не повернув. Чи можна їх утримати із зарплати?

До слова, на Україні теж до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм відповідно до ст. 60 Закону №2344.

Відповідальність за перевантаження покладається на перевізника, а не на водія, бо у перезавантаженні вини водія немає, оскільки не пройти габаритно-вагового контролю перед рейсом він не мав права.

Оскільки водій оплатив штрафи за допомогою корпоративною картки, то виходить, що підприємство самостійно сплатило виставлені штрафи, тож воно і несе витрати у вигляді цього штрафу:

  • Дт 948  Кт 685 на дату виписаного штрафу про порушення; 
  • Дт 685 Кт 311 – на дату сплати штрафу.

Що стосується утримання суми штрафи, то обов’язку утримувати із заробітної плати працівника-«порушника»немає, втім якщо роботодавець бажає, відповідно до ст. 53-1 Закону "Про дорожній рух", за умови що порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі.

Рішення керівника із вимогою компенсації варто оформити наказом. Компенсація штрафу від працівника є доходом: 

  • Дт 377 Кт 719  - на дату бухдовідки по даті наказу керівника; 
  • Дт 661 Кт 377 – на дату утримання. 

Але перед тим як утримати штраф із зарплати працівника,роботодавець має пам’ятати, що працівник має право на підставі ч. 1 ст. 233 КЗпП звернутися із заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Прямолінійний метод амортизації МНМА в обліковій політиці
    Чи можна в обліковій політиці підприємства прописати прямолінійний метод нарахування амортизації для малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА)?
    07.11.202527
  • Документування та облік передачі матеріалів підряднику для будівельних робіт
    Яким первинним документом (накладною/актом) слід оформити передачу власних матеріалів замовника підряднику для виконання ним будівельних робіт? Які бухгалтерські проведення (кореспонденція рахунків) виникають при такій операції передачі та подальшому списанні матеріалів після завершення робіт?
    07.11.202540
  • Курсові різниці при виданому авансі на відрядження: чи повертається різниця працівником?
    Керівнику підприємства видано аванс 14 565,06 грн на 4-денне закордонне відрядження з розрахунку 75 євро за добу (300 євро × курс НБУ 48,5502 на дату видачі). 03.11.2025 р. він звітується, але курс НБУ на дату затвердження авансового звіту зменшився до 48,4088 грн. Чи повинен керівник повернути різницю між виданим авансом і сумою витрат, перерахованою за новим курсом? Я відобразити операцію в бухобліку?
    06.11.202537
  • Облік податку на дохід нерезидента (конструктивні дивіденди)
    Якими бухгалтерськими проведеннями (Дт/Кт) слід відобразити нарахування податку на дохід нерезидента (як конструктивні дивіденди) у зв'язку з донарахуванням за контрольованими операціями? Як це нарахування коректно відображається в Додатку ПН до декларації з податку на прибуток (рядок 30)?
    06.11.202535
  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    05.11.202544