• Посилання скопійовано

Оприбуткування кількох об’єктів, придбаних як один

Підприємство придбало за 900 000 грн виробничий комплекс з переробки олійних культур. Як у накладній, так і у Витягу з держреєстру зазначено один об’єкт – комплекс з переробки. Але у відомості про складові частини зазначено окремо цех, склад, лабораторія, обладнання тощо. Як оприбуткувати кожну складову окремим об’єктом ОЗ?

Чи можна кожну складову обліковувати як окремий об’єкт ОЗ?

Так, можна. Це випливає із визначення поняття «об’єкт основних засобів», яке наведене в п. 4 НП(С)БО 7.

Об'єкт основних засобів - це: 

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством.

 

Як оприбуткувати такі складові, якщо вартість визначена за комплекс?

Первісна вартість об'єктів ОЗ, зобов'язання за які визначені загальною сумою, визначається розподілом цієї суми пропорційно до справедливої вартості окремого об'єкта ОЗ (п. 12 НП(С)БО 7).

Справедлива вартість - сума, за якою можна продати актив або оплатити зобов'язання за звичайних умов на певну дату (п. 4 НП(С)БО 7).

Яка процедура визначення справедливої (по суті – ринкової) вартості кожної окремої частини придбаного комплексу, чинними нормативними документами не встановлюється. Тому це питання кожне підприємство вирішує самостійно.

Наприклад, підприємство може замовити оцінку у незалежного оцінювача. На підставі проведеної оцінки оцінювач надасть звіт про оцінку майна, в якому буде наведена оціночна вартість всіх складових частин придбаного об’єкта.

Іншим варіантом буде створення на підприємстві комісії з оцінки, яка встановить оцінку кожної частини. Хоча, на наш погляд, це досить проблематично, адже навряд чи у складі підприємства є спеціалісти, які розуміються на оцінці майна. 

Тому, мабуть, найдоречніший варіант – замовлення незалежної оцінки.

 

Приклад

Згідно з проведеною незалежною оцінкою оціночна вартість:

  • цеху – 500 000 грн,
  • складу – 300 000 грн, 
  • лабораторії – 400 000 грн, 
  • обладнання – 200 000 грн.

Всього оціночна вартість всіх об’єктів – 1 400 000 грн (500 000 + 300 000 + 400 000 + 200 000).

Первісна вартість, за якою слід оприбуткувати кожен з об’єктів придбаного комплексу:

  • цех – 500 000 : 1 400 000 х 900 000 = 321 428,57 грн;
  • склад – 300 000 : 1 400 000 х 900 000 = 192 857,14 грн;
  • лабораторія – 400 000 : 1 400 000 х 900 000 = 257 142,86 грн;
  • обладнання – 200 000 : 1 400 000 х 900 000 = 128 571,43 грн.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Отримали аркуш коригування до МД: як відобразити в обліку?
    ТОВ отримало аркуш коригування до МД, на збільшення ПДВ. Як відобразити таку операцію в обліку?
    Сьогодні 12:1212
  • Чи можна визнати податковий кредит з ПДВ у першому кварталі, а відповідні витрати в бухобліку – в четвертому?
    Щоб не показувати збитки у 1 кварталі 2024 р., акти виконаних робіт березня підприємтво перенесло на 39 рахунок. Податкові накладні за цими актами були відображені в декларації з ПДВ згідно з датою актів у березні 2024 р. Чи є ризик, що цей податковий кредит не визнають під час перевірки, якщо витрати будуть відображені у 4 кварталі 2024 р., або ці послуги не будуть відображені, як витрати, а списані на 44 рахунок (тобто за рахунок прибутку)?
    07.05.202449
  • ГО фінансує розробки, які проводить ТОВ: який бухоблік витрат та результатів такої співпраці?
    ТОВ уклало договір на виконання дослідно-конструкторських та технологічних робіт з громадською організацією (ГО). ГО передає ТОВ матеріали, інструменти та сплачує за розробку, при цьому результати роботи залишаються у виконавця. Виконавець згідно з проведеною розробкою зробив конструкторську документацію та отримав технічні умови (ТУ), які належать виконавцю. Як обліковувати ТМЦ (матеріали та інструменти) у ТОВ та результати виконаних робіт – конструкторську документацію, ТУ, дослідні моделі виробів?
    07.05.202410
  • Курсові різниці при отриманні та оплаті послуг Google
    Між ТОВ та компанією Google укладено договір з надання послуг (надання інтернет-платформи). ТОВ має корпоративну гривневу картку. Нарахування за послуги компанією Google проводяться щомісяця 1 числа у валюті USD. Списання коштів за послуги з корпоративної картки проводяться у гривні щомісяця до 5 числа. Наприклад: 01.01.2024 р. - нарахування за послуги компанією Google за січень 2024 р. – 84,29 USD, а 04.04.2024 р. – списання оплати за послуги за січень 2024 з корпоративної картки – 3245,17 грн. який бухоблік?
    07.05.202424
  • Чи дисконтувати заборгованість, яка щорічно подовжується?
    Підприємство – резидент України отримало від нерезидента в 2019 році позику на один рік, яку потім щорічно подовжували, і яку планується повернути в 2024 році. Чи вважається заборгованість за такою позикою довгостроковою і чи слід її дисконтувати?
    06.05.202472