• Посилання скопійовано

Як обліковувати витрати на послуги кейтерингу для працюючого персоналу?

ТОВ спеціалізується на мультимедійних проєктах. З метою ефективного використання робочого часу творчої групи ТОВ уклало договір на послуги кейтерингу для забезпечення групи (ФОПи, що працюють за договорами послуг з ТОВ) гарячими напоями та їжею за принципом фуршету під час роботи. Чи входить кейтеринг до собівартості виробництва проєкту? Як провести в обліку акти наданих послуг кейтерингу?

Склад витрат визначається НП(С)БО 16.

Зокрема:

  • собівартість  реалізованої  продукції   (робіт,   послуг) складається  з виробничої собівартості продукції (робіт,  послуг), яка була реалізована  протягом  звітного  періоду,  нерозподілених постійних  загальновиробничих  витрат та наднормативних виробничих витрат (п. 11 НП(С)БО 16);
  • до  складу  інших  прямих  витрат  включаються  всі  інші виробничі  витрати,  які  можуть  бути  безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта  витрат (п. 14 НП(С)БО 16);
  • склад загальновиробничих витрат визначений п. 15 НП(С)БО 16. До складу інших загальновиробничих витрат (п. 15.9 НП(С)БО 16) включаються всі витрати, що є загальновиробничими, але не відповідають ознакам у п. 15.1 – 15.8 НП(С)БО 16;
  • до інших операційних витрат включаються витрати, які не є виробничими, загальновиробничими, адміністративними та витратами на збут (п. 20 НП(С)БО 16).

ТОВ самостійно вирішує, до якої статті витрат віднести вартість послуг з кейтерингу, що замовляються для фізосіб, які є надавачами послуг для ТОВ при створенні мультимедійного контенту (простіше кажучи, для того персоналу, який задіяний у виробництві основного продукту ТОВ), а саме:

  • якщо вартість послуг можна конкретно пов’язати з якимось одним проєктом, то це можуть бути інші прямі виробничі витрати конкретно на цей проєкт (Дт 23 Кт 631);
  • якщо вартість послуг не можна конкретно пов’язати з якимось одним проєктом і послуги замовляються для персоналу, який задіяний у різних проєктах, то це можуть бути інші загальновиробничі витрати (Дт 91 Кт 631), які потім будуть розподілені на окремі проєкти;
  • якщо ТОВ розглядає послуги кейтерингу виключно як додаткові витрати, які не впливають на якість роботи, їх можна віднести до інших операційних витрат (Дт 949 Кт 631).

На думку автора, більш доречними є перші два варіанти, оскільки вони точніше відображають мету понесених витрат – скоротити час відриву персоналу від виробничого процесу, що підвищує його ефективність. А це значить, що ці витрати прямо пов’язані з виробництвом мультимедійного контенту, питання лише в тому, чи можна їх пов’язати з одним конкретним проєктом, чи ні. Від цього буде залежати вибір між рахунками 23 та 91.

При цьому варто пам’ятати про те, що такі послуги є додатковим благом для фізосіб, які отримують напої та їжу. На цю тему пропонуємо наші матеріал тут та тут.

Ці матеріали актуальні також і для цієї ситуації, коли фізособи не є найманими працівниками, а є ФОПами, які надають послуги на умовах договору. Для цілей оподаткування ПДФО та ВЗ має значення тільки те, що вони є фізособами і отримують безкоштовне харчування. Крім цього, ми вважаємо, що якщо неможливо персоніфікувати дохід кожної фізособи (тобто не можна прослідкувати за тим, хто скільки харчування отримав і задокументувати це), то ПДФО та ВЗ з фізосіб не утримуються.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    Сьогодні 12:1811
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202418
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202425
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442