• Посилання скопійовано

Як обліковувати витрати на послуги кейтерингу для працюючого персоналу?

ТОВ спеціалізується на мультимедійних проєктах. З метою ефективного використання робочого часу творчої групи ТОВ уклало договір на послуги кейтерингу для забезпечення групи (ФОПи, що працюють за договорами послуг з ТОВ) гарячими напоями та їжею за принципом фуршету під час роботи. Чи входить кейтеринг до собівартості виробництва проєкту? Як провести в обліку акти наданих послуг кейтерингу?

Склад витрат визначається НП(С)БО 16.

Зокрема:

  • собівартість  реалізованої  продукції   (робіт,   послуг) складається  з виробничої собівартості продукції (робіт,  послуг), яка була реалізована  протягом  звітного  періоду,  нерозподілених постійних  загальновиробничих  витрат та наднормативних виробничих витрат (п. 11 НП(С)БО 16);
  • до  складу  інших  прямих  витрат  включаються  всі  інші виробничі  витрати,  які  можуть  бути  безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта  витрат (п. 14 НП(С)БО 16);
  • склад загальновиробничих витрат визначений п. 15 НП(С)БО 16. До складу інших загальновиробничих витрат (п. 15.9 НП(С)БО 16) включаються всі витрати, що є загальновиробничими, але не відповідають ознакам у п. 15.1 – 15.8 НП(С)БО 16;
  • до інших операційних витрат включаються витрати, які не є виробничими, загальновиробничими, адміністративними та витратами на збут (п. 20 НП(С)БО 16).

ТОВ самостійно вирішує, до якої статті витрат віднести вартість послуг з кейтерингу, що замовляються для фізосіб, які є надавачами послуг для ТОВ при створенні мультимедійного контенту (простіше кажучи, для того персоналу, який задіяний у виробництві основного продукту ТОВ), а саме:

  • якщо вартість послуг можна конкретно пов’язати з якимось одним проєктом, то це можуть бути інші прямі виробничі витрати конкретно на цей проєкт (Дт 23 Кт 631);
  • якщо вартість послуг не можна конкретно пов’язати з якимось одним проєктом і послуги замовляються для персоналу, який задіяний у різних проєктах, то це можуть бути інші загальновиробничі витрати (Дт 91 Кт 631), які потім будуть розподілені на окремі проєкти;
  • якщо ТОВ розглядає послуги кейтерингу виключно як додаткові витрати, які не впливають на якість роботи, їх можна віднести до інших операційних витрат (Дт 949 Кт 631).

На думку автора, більш доречними є перші два варіанти, оскільки вони точніше відображають мету понесених витрат – скоротити час відриву персоналу від виробничого процесу, що підвищує його ефективність. А це значить, що ці витрати прямо пов’язані з виробництвом мультимедійного контенту, питання лише в тому, чи можна їх пов’язати з одним конкретним проєктом, чи ні. Від цього буде залежати вибір між рахунками 23 та 91.

При цьому варто пам’ятати про те, що такі послуги є додатковим благом для фізосіб, які отримують напої та їжу. На цю тему пропонуємо наші матеріал тут та тут.

Ці матеріали актуальні також і для цієї ситуації, коли фізособи не є найманими працівниками, а є ФОПами, які надають послуги на умовах договору. Для цілей оподаткування ПДФО та ВЗ має значення тільки те, що вони є фізособами і отримують безкоштовне харчування. Крім цього, ми вважаємо, що якщо неможливо персоніфікувати дохід кожної фізособи (тобто не можна прослідкувати за тим, хто скільки харчування отримав і задокументувати це), то ПДФО та ВЗ з фізосіб не утримуються.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20246
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024203
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202426
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202450