• Посилання скопійовано

Як обліковувати витрати на послуги кейтерингу для працюючого персоналу?

ТОВ спеціалізується на мультимедійних проєктах. З метою ефективного використання робочого часу творчої групи ТОВ уклало договір на послуги кейтерингу для забезпечення групи (ФОПи, що працюють за договорами послуг з ТОВ) гарячими напоями та їжею за принципом фуршету під час роботи. Чи входить кейтеринг до собівартості виробництва проєкту? Як провести в обліку акти наданих послуг кейтерингу?

Склад витрат визначається НП(С)БО 16.

Зокрема:

  • собівартість  реалізованої  продукції   (робіт,   послуг) складається  з виробничої собівартості продукції (робіт,  послуг), яка була реалізована  протягом  звітного  періоду,  нерозподілених постійних  загальновиробничих  витрат та наднормативних виробничих витрат (п. 11 НП(С)БО 16);
  • до  складу  інших  прямих  витрат  включаються  всі  інші виробничі  витрати,  які  можуть  бути  безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта  витрат (п. 14 НП(С)БО 16);
  • склад загальновиробничих витрат визначений п. 15 НП(С)БО 16. До складу інших загальновиробничих витрат (п. 15.9 НП(С)БО 16) включаються всі витрати, що є загальновиробничими, але не відповідають ознакам у п. 15.1 – 15.8 НП(С)БО 16;
  • до інших операційних витрат включаються витрати, які не є виробничими, загальновиробничими, адміністративними та витратами на збут (п. 20 НП(С)БО 16).

ТОВ самостійно вирішує, до якої статті витрат віднести вартість послуг з кейтерингу, що замовляються для фізосіб, які є надавачами послуг для ТОВ при створенні мультимедійного контенту (простіше кажучи, для того персоналу, який задіяний у виробництві основного продукту ТОВ), а саме:

  • якщо вартість послуг можна конкретно пов’язати з якимось одним проєктом, то це можуть бути інші прямі виробничі витрати конкретно на цей проєкт (Дт 23 Кт 631);
  • якщо вартість послуг не можна конкретно пов’язати з якимось одним проєктом і послуги замовляються для персоналу, який задіяний у різних проєктах, то це можуть бути інші загальновиробничі витрати (Дт 91 Кт 631), які потім будуть розподілені на окремі проєкти;
  • якщо ТОВ розглядає послуги кейтерингу виключно як додаткові витрати, які не впливають на якість роботи, їх можна віднести до інших операційних витрат (Дт 949 Кт 631).

На думку автора, більш доречними є перші два варіанти, оскільки вони точніше відображають мету понесених витрат – скоротити час відриву персоналу від виробничого процесу, що підвищує його ефективність. А це значить, що ці витрати прямо пов’язані з виробництвом мультимедійного контенту, питання лише в тому, чи можна їх пов’язати з одним конкретним проєктом, чи ні. Від цього буде залежати вибір між рахунками 23 та 91.

При цьому варто пам’ятати про те, що такі послуги є додатковим благом для фізосіб, які отримують напої та їжу. На цю тему пропонуємо наші матеріал тут та тут.

Ці матеріали актуальні також і для цієї ситуації, коли фізособи не є найманими працівниками, а є ФОПами, які надають послуги на умовах договору. Для цілей оподаткування ПДФО та ВЗ має значення тільки те, що вони є фізособами і отримують безкоштовне харчування. Крім цього, ми вважаємо, що якщо неможливо персоніфікувати дохід кожної фізособи (тобто не можна прослідкувати за тим, хто скільки харчування отримав і задокументувати це), то ПДФО та ВЗ з фізосіб не утримуються.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202520
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202519
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202520
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202524
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025311