• Посилання скопійовано

Облік та ПДВ у комітента при дропшипінгу

Постачальник (комітент) і продавець (комісіонер) продають товар за умовами дропшипінгу. Продавець продає товар, отримуючи кошти від покупців і перераховуючи за мінусом своєї винагороди постачальнику. А постачальник доставляє товар безпосередньо покупцям, минаючи продавця. Які бухгалтерські проведення у постачальника (комітента) на послуги доставки? На кого комітенту складати ПН?

Дропшипінг (пряма доставка) – це різновид інтернет-торгівлі, яка має такі особливості:

  • продавець продає товар від власного імені покупцеві;
  • продавець купує товар у постачальника тільки після того, як покупець оплатить цей товар;
  • доставляє товар покупцеві постачальник, власним коштом, минаючи склад продавця;
  • кошти за проданий товар надходять постачальнику від продавця. 

Оформляють дропшипінг договором комісії, за яким комітентом виступає постачальник, а комісіонером, який продає товар від власного імені – продавець.

 

Бухгалтерський облік комітента

Продаж товару відображають в загальному порядку, прийнятому для продажу товару – дохід показують на субрахунку 702, собівартість проданого товару на субрахунку 902.

Якщо товар продає виробник, дохід показує на субрахунку 701, собівартість на субрахунку 901.

Щодо витрат на доставку, то якщо згідно з договором комісії комітент має доставити товар покупцеві власним коштом і покупець не оплачує послуги доставки додатково, то такі витрати відносяться до складу витрат на збут.

Про це прямо зазначено в п. 19 НП(С)БО 16, де сказано, що до складу витрат за збут включаються витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки.

 

Розглянемо, на кого комітенту складати податкову накладну

Відповідно до пп. 189.4 ПКУ, дата збільшення податкових зобов'язань та податкового кредиту платників податку, що здійснюють постачання/отримання товарів/послуг у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів та без права власності на такі товари/послуги, визначається за правилами, встановленими статтями 187 і 198 ПКУ.

За умовами договору комісії продає товар (продукцію) покупцям саме продавець (комісіонер). Для комісіонера першою податковою подією є отримання коштів. Потім комісіонер перераховує кошти за товар (продукцію) комітенту. Тож для комітента також першою подією є отримання коштів. На дату такої першої події (отримання коштів) комітент (постачальник) і складає ПН.

ПН складається на комісіонера (продавця), тому що в рамках договору комісії стороною договору для комітента є комісіонер. І за стандартним договором комісії саме йому він має передати товар. Щоправда, в рамках дропшипінгу товар доставляється комітентом (постачальником) покупцям. Але робить це комітент від імені комісіонера. Тому можна сказати, що товар передається комітентом комісіонеру.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Коли можна списати арештоване майно?
    Під час проведення виконавчих дій проведено опис та арешт рухомого майна (автомобіль), належного ТОВ-боржнику. Як боржнику списати автомобіль? Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ?
    Сьогодні 11:101
  • Бухгалтерський облік зменшення статутного капіталу ТОВ
    ТОВ має статутний капітал 3 млн грн, з яких погашено 2359250 грн, а не погашено 640750 грн. Товариство прийняло рішення зменшити статутний капітал до 2 млн грн. Як правильно відобразити зменшення статутного капіталу в бухгобліку? Які бухгалтерські проведення необхідно здійснити для оформлення зменшення статутного капіталу з 3 млн грн до 2 млн грн?
    07.04.202586
  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202540
  • Відступлення боргу за нижчою вартістю: облік та наслідки
    Підприємство на загальній системі оподаткування надало безвідсоткову поворотну фінансову допомогу, яка стала простроченою. Резерв сумнівних боргів не створювався. Право вимоги за боргом у 300 000 грн планується відступити третій стороні за 54 000 грн. Чи це дозволено? Як відобразити операцію в бухобліку та чи виникнуть податкові різниці? Які правові та фіскальні ризики можливі при такій операції?
    04.04.2025785
  • Передача невіддільних поліпшень при зміні суборендодавця: облік та податки
    Компанія (загальна система, платник ПДВ) орендує приміщення за договором суборенди, який планується переукласти через зміну суборендодавця (обоє ФОПи на ІІІ групі ЄП, неплатники ПДВ), але приміщення залишиться в оренді. Компанія здійснила невіддільні поліпшення приміщення, що амортизуються. Чи потрібно передавати ці поліпшення чинному суборендодавцю? Чи оподатковується така передача ПДВ і яка база? Яку суму відобразити у Додатку 4ДФ?
    04.04.2025371