• Посилання скопійовано

Отримано послуги Starlink: як облікувати?

04.01.2023 р. ТОВ отримало інвойс в польських злотих на послуги Starlink за період з 04.01.2023 по 03.02.2023 рр., які оплачено корпоративною карткою 02.02.2023 р. в гривнях. Як обліковувати такі послуги? Чи нараховувати ПДВ?

Розглянемо, чи потрібно нараховувати ПДВ у даній ситуації

Так, потрібно нараховувати ПДВ, складати ПН, реєструючи в ЄРПН, є право на податковий кредит.

Детально про ПДВ при імпорті послуг ми писали тутТут скажемо тезисно.

Послуги супутникового інтернету Starlink відносяться до телекомунікаційних послуг, місце постачання яких – місце реєстрації отримувача послуг (див. пп. «д» пп. 186.3 ПКУ).

Оскільки послуги отримує наше українське ТОВ, то місце постачання знаходиться на митній території України. Якщо місце постачання на митній території України, то така операція є об’єктом оподаткування ПДВ (див. пп. «б» пп. 185.1 ПКУ).

Датою виникнення ПЗ буде дата списання коштів з банківського рахунку або дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг нерезидентом, залежно від того, яка з подій відбулася раніше, залежно від того, яка з подій відбулася раніше.

Але в даній ситуації немає однозначного розуміння дати оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг.

Інвойс виданий на ще не надані послуги. З одного боку, він виконує роль рахунку на передоплату. 

З іншої сторони, він фіксує пакет послуг, який буде надано. Тобто, згідно інвойсу ТОВ вже отримала пакет послуг, який, проте, буде використовуватися протягом наступних днів після отримання пакету.

На наш погляд, вже на дату оформлення інвойсу 04.01.2023 р. у підприємства виникає обов’язок із нарахування ПЗ з ПДВ. Тому на цю дату слід скласти і ПН, зареєструвавши в ЄРПН. А також на підставі такої ПН підприємство має право відобразити ПК.

Всі пов’язані з імпортом послуг ПДВ особливості ми детально описали в статті, посилання на яку навели вище.

Але маємо сказати, що оскільки немає чіткого однозначного розуміння щодо дати виникнення ПЗ з ПДВ в розглядуваній ситуації, може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.

 

Бухгалтерський облік

Особливості бухгалтерського обліку господарських операцій імпорту послуг детально розглянуті тут.

В такому самому порядку, як наведено в статті, потрібно відображати і розглядувані нами послуги з придбання послуг Starlink. Але є й особливості.

Найперше - немає чіткого розуміння дати господарської операції. 

На наш погляд, це буде дата інвойсу, 04.01.2023 р., якою визначається дата придбання пакета послуг, який використовуватиметься з 04.01.2023 р. по 03.02.2023 р. 

Таким чином, саме на дату придбання пакета послуг, 04.01.2023 р. підприємство відображає придбання послуги, використовуючи офіційний курс НБУ на цю дату.

Причому оскільки пакет послуг придбаний, але ще не використаний, підприємство має відобразити, на наш погляд, витрати майбутніх періодів:

  • Дт 39 Кт 632 – на суму інвойсу за офіційним курсом НБУ на дату інвойсу;
  • Дт 644 Кт 641 – нараховано ПЗ з ПДВ;
  • Дт 641 Кт 644 – відображено ПК з ПДВ.

Кредиторська заборгованість на субрахунку 632 монетарна, адже погашатиметься грошовими коштами. Тому на цю заборгованість нараховується курсова різниця – на дату балансу та на дату здійснення господарської операції.

Але оскільки в розглядуваній нами ситуації господарські операції здійснюються між датами балансу, курсові різниці нараховуватимуться на дату здійснення господарської операції – здійснення оплати, тобто, на 02.02.2023 р.:

  • Дт 632 Кт 311 – оплата з гривневої корпоративної картки;
  • Дт 632 Кт 714 чи Дт 945 Кт 632 – відображення курсової різниці.

Поряд з цим витрати отриманих послуги Starlink відображаються:

  • Дт 92 Кт 39 – 31.01.2023 р., за дні використання з 04.01.2023 р. по 31.01.2023 р.;
  • Дт 92 Кт 39 – 03.02.2023 р., за дні використання з 01.02.2023 р. по 03.02.2023 р.

Але, як ми зазначали, оскільки немає чіткого розуміння дати здійснення господарської операції, ми навели тільки власне бачення бухгалтерського обліку в розглядуваній ситуації. Для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати консультацію в Міністерстві фінансів України, яке згідно з ч. 2 ст. 6 Закону про бухоблік регулює в Україні питання методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

 ***

Читайте також: Придбання послуг у нерезидента з використанням корпоративної картки

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Встановлення вартісного критерію ОЗ 70 000 грн у обліковій політиці ТОВ
    Чи може ТОВ на загальній системі оподаткування (малодохідник з ПДВ) встановити в обліковій політиці вартісний критерій основних засобів 70 000 грн та списувати всі ОЗ вартістю до 70 000 грн на витрати у розмірі 100%? Які податкові ризики виникають при застосуванні такого критерію?
    Сьогодні 14:437
  • Закриття дебетового сальдо рахунку 6412 після втрати статусу платника ПДВ
    ТОВ на загальній системі позбавлене реєстрації платника ПДВ через відсутність оподатковуваних операцій протягом 12 місяців. На дату анулювання реєстрації обліковується дебетове сальдо за рахунком 6412, що виникло внаслідок перевищення вхідного ПДВ над вихідним у період активної діяльності (не є помилкою). Чи потрібно та яким чином закрити це сальдо в бухобліку?
    Сьогодні 14:0412
  • Особливості оподаткування продажу ОЗ після переходу з єдиного податку на загальну систему
    Підприємство — платник ЄП (ІІІ група, 3% + ПДВ) перейшло на загальну систему оподаткування (ПДВ) з 01.01.2025 р. Підприємство не застосовує податкові різниці. Перебуваючи на спрощеній системі, отримано аванс у розмірі 225,00 тис. грн за ОЗ. Відвантаження та остаточний розрахунок на загальній системі. Залишкова вартість ОЗ - 0. Загальна сума договору - 1300,00 тис. грн. Як відобразити таку операцію в обліку та оподаткувати?
    Сьогодні 13:0713
  • Розподіл орендної плати при помилках у призначенні платежу
    Юрособа на ЄП 5% здає в оренду власну нерухомість. Перший орендар (ФОП) має три договори оренди, але платить однією сумою, вказуючи лише номер одного договору. Другий орендар (ТОВ) вказує в платіжці номер закінченого договору замість діючого. Чи є розподіл отриманих сум у бухобліку за фактичними договорами взаємозаліком, забороненим пп. 291.6 ПКУ для платників ЄП? Чи достатньо пояснювальних листів від орендарів для коректного відображення операцій?
    Сьогодні 12:4517
  • Придбали генератор з пальним: що в обліку?
    ТОВ придбало дизель-генератор. Після місяця роботи з'ясувалося, що кількість витраченого палива перевищує кількість придбаного палива за місяць. При придбанні генератора в баку було пальне. У документах постачальник зазначив передачу тільки генератора. Як відобразити в обліку надлишок пального?
    Сьогодні 09:0636