• Посилання скопійовано

Знищення ТМЦ на складі зберігача

ТМЦ підприємства знаходилися на відповідальному зберіганні на складі зберігача. Внаслідок пожежі всі ТМЦ згоріли. Пожежа сталася не з провини зберігача та не внаслідок бойових дій. Як відобразити та в якому періоді втрачені ТМЦ в обліку? Чи має компенсувати втрати зберігач? Чи потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ на ці ТМЦ?

Чи має компенсувати втрати зберігач? 

За договором зберігання одна сторона (зберігач) зобов'язується зберігати річ, яка передана їй другою стороною (поклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронності (ч. 1 ст. 936 ЦКУ).

Зберігач зобов'язаний повернути поклажодавцеві річ, яка була передана на зберігання, або відповідну кількість речей такого самого роду та такої самої якості.

Збитки, завдані поклажодавцеві втратою (нестачею) або пошкодженням речі, відшкодовуються зберігачем:

  • у разі втрати (нестачі) речі - у розмірі її вартості;
  • у разі пошкодження речі - у розмірі суми, на яку знизилася її вартість (ч. 1 ст. 951 ЦКУ).

Тобто якщо зберігач не повертає річ поклажодавцю вчасно, він порушує умови договору. Тому поклажодавець (підприємство, яке віддало ТМЦ на зберігання) має право виставити претензію зберігачу, після того як він повідомив про знищення ТМЦ у розмірі їх вартості.

 

Як відобразити та в якому періоді втрачені ТМЦ в обліку? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ на ці ТМЦ? 

Знищені ТМЦ підлягають списанню з балансу з нарахуванням ПЗ з ПДВ у періоді виявлення факту псування, окільки такі товари вже не використовуватимуться в господарській діяльності поклажодавця. В обліку таку операцію слід відобразити наступним чином: 

  • Дт 281/1 Кт 281/2 – передано ТМЦ на зберігання;
  • Дт 947 Кт 281/1 – повідомлено про знищення ТМЦ, що знаходилися на відповідальному зберіганні;
  • Дт 947 Кт 641/ПДВ – нараховано ПЗ з ПДВ відповідно до пп. «г» п. 198.5 ПКУ);
  • Дт 374 Кт 716 – визнано зберігачем претензію;
  • Дт 281 Кт 685 та Дт 641/ПДВ Кт 685 – отримано товар від зберігача замість зіпсованого;
  • Дт 685 Кт 374 – проведено взаємозалік заборгованостей.  

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202541
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202550
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025197
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202585
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202541