• Посилання скопійовано

Витрати на сертифікацію системи менеджменту: як облікувати?

На який рахунок бухобліку слід віднести витрати, пов'язані з отриманням сертифікату на систему менеджменту якості (наприклад, ISO), з метою коректного відображення у фінзвітності підприємства?

Витрати на сертифікацію системи менеджменту (наприклад, ISO) слід відносити на рахунок 92 "Адміністративні витрати". Якщо сертифікат діє кілька років, вартість його отримання доцільно спочатку відобразити на рахунку 39 "Витрати майбутніх періодів", а потім рівними частинами списувати на рахунок 92 протягом терміну дії сертифіката.

Обґрунтування

Надані документи регулюють порядок сертифікації працівників підрозділів внутрішнього аудиту державних органів і не містять інформації щодо бухгалтерського обліку витрат на сертифікацію систем менеджменту на підприємстві. Тому відповідь ґрунтується на загальних нормах національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку.

Класифікація витрат: Витрати на сертифікацію системи менеджменту (наприклад, ISO 9001, ISO 14001 тощо) не пов'язані безпосередньо з виробництвом конкретної продукції чи її збутом. Вони спрямовані на вдосконалення загальних процесів управління та обслуговування підприємства в цілому. Такі витрати належать до адміністративних. Згідно з пп. 18 НП(С)БО 16, до адміністративних витрат відносяться загальногосподарські витрати, пов'язані з управлінням та обслуговуванням підприємства. Для обліку таких витрат призначений рахунок 92 "Адміністративні витрати".

Розподіл витрат у часі: Сертифікати на системи менеджменту зазвичай видаються на певний термін (наприклад, на 3 роки). Оскільки економічні вигоди від такої сертифікації підприємство отримуватиме протягом усього періоду дії сертифіката, витрати на його отримання доцільно розподілити на весь цей строк. Для цього використовується рахунок 39 "Витрати майбутніх періодів".

Порядок дій такий:

  • Сума, сплачена за первинну сертифікацію, відображається за дебетом рахунку 39;
  • Щомісяця (або щокварталу) протягом терміну дії сертифіката частина цих витрат списується з кредиту рахунку 39 у дебет рахунку 92 "Адміністративні витрати";
  • Вибір конкретного методу (одноразове списання чи розподіл через рахунок 39) доречно закріпити у наказі про облікову політику підприємства. Витрати на щорічні наглядові аудити, як правило, списуються на адміністративні витрати (рахунок 92) у періоді їх виникнення.

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Часткова оплаті за ТМЦ: облік доходу та ПДВ "єдинника" ІІІ групи
    ФОП, платник єдиного податку ІІІ групи та ПДВ, здійснив реалізацію ТМЦ. На повну суму продажу складено та зареєстровано податкову накладну. Отримано лише часткову оплату (10%), яку ФОП відобразив у доходах. Оскільки покупець не планує сплачувати залишок, то як бути з відображенням доходу?
    Сьогодні 11:1312
  • Витрати на сертифікацію системи менеджменту: як облікувати?
    На який рахунок бухобліку слід віднести витрати, пов'язані з отриманням сертифікату на систему менеджменту якості (наприклад, ISO), з метою коректного відображення у фінзвітності підприємства?
    Сьогодні 09:0615
  • Безоплатна передача частки ТОВ у консорціумі: облік та оподаткування
    ТОВ є учасником консорціуму і виходить з нього. Це ТОВ передає безоплатно цю частку вартістю 100 тис. грн (сальдо за дебетом субрах. 352) іншому ТОВ на загальній системі. Чи буде нараховуватися ПДВ при цьому? Які проведення складають обидва ТОВ?
    Сьогодні 07:5616
  • Облік пального та списання бензину на підприємстві
    ТОВ використовує три легкові автомобілі в господарській діяльності, закріплені за директором, менеджером та помічником директора. Як коректно відобразити в бухгалтерському та податковому обліку придбання пального за талонами (за договором з АЗС) та документально оформити його списання (зокрема, які первинні документи необхідні, крім подорожніх листів, та як оформити акт списання)?
    Сьогодні 07:0546
  • Який період списання кредиторської заборгованості?
    За якими підставами та в якому звітному періоді у бухгалтерському обліку підлягає списанню кредиторська заборгованість?
    24.10.202561