Витрати на сертифікацію системи менеджменту (наприклад, ISO) слід відносити на рахунок 92 "Адміністративні витрати". Якщо сертифікат діє кілька років, вартість його отримання доцільно спочатку відобразити на рахунку 39 "Витрати майбутніх періодів", а потім рівними частинами списувати на рахунок 92 протягом терміну дії сертифіката.
Обґрунтування
Надані документи регулюють порядок сертифікації працівників підрозділів внутрішнього аудиту державних органів і не містять інформації щодо бухгалтерського обліку витрат на сертифікацію систем менеджменту на підприємстві. Тому відповідь ґрунтується на загальних нормах національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку.
Класифікація витрат: Витрати на сертифікацію системи менеджменту (наприклад, ISO 9001, ISO 14001 тощо) не пов'язані безпосередньо з виробництвом конкретної продукції чи її збутом. Вони спрямовані на вдосконалення загальних процесів управління та обслуговування підприємства в цілому. Такі витрати належать до адміністративних. Згідно з пп. 18 НП(С)БО 16, до адміністративних витрат відносяться загальногосподарські витрати, пов'язані з управлінням та обслуговуванням підприємства. Для обліку таких витрат призначений рахунок 92 "Адміністративні витрати".
Розподіл витрат у часі: Сертифікати на системи менеджменту зазвичай видаються на певний термін (наприклад, на 3 роки). Оскільки економічні вигоди від такої сертифікації підприємство отримуватиме протягом усього періоду дії сертифіката, витрати на його отримання доцільно розподілити на весь цей строк. Для цього використовується рахунок 39 "Витрати майбутніх періодів".
Порядок дій такий:
- Сума, сплачена за первинну сертифікацію, відображається за дебетом рахунку 39;
- Щомісяця (або щокварталу) протягом терміну дії сертифіката частина цих витрат списується з кредиту рахунку 39 у дебет рахунку 92 "Адміністративні витрати";
- Вибір конкретного методу (одноразове списання чи розподіл через рахунок 39) доречно закріпити у наказі про облікову політику підприємства. Витрати на щорічні наглядові аудити, як правило, списуються на адміністративні витрати (рахунок 92) у періоді їх виникнення.
Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.
Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.
Поставте ваше запитання