• Посилання скопійовано

Витрати на сертифікацію системи менеджменту: як облікувати?

На який рахунок бухобліку слід віднести витрати, пов'язані з отриманням сертифікату на систему менеджменту якості (наприклад, ISO), з метою коректного відображення у фінзвітності підприємства?

Витрати на сертифікацію системи менеджменту (наприклад, ISO) слід відносити на рахунок 92 "Адміністративні витрати". Якщо сертифікат діє кілька років, вартість його отримання доцільно спочатку відобразити на рахунку 39 "Витрати майбутніх періодів", а потім рівними частинами списувати на рахунок 92 протягом терміну дії сертифіката.

Обґрунтування

Надані документи регулюють порядок сертифікації працівників підрозділів внутрішнього аудиту державних органів і не містять інформації щодо бухгалтерського обліку витрат на сертифікацію систем менеджменту на підприємстві. Тому відповідь ґрунтується на загальних нормах національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку.

Класифікація витрат: Витрати на сертифікацію системи менеджменту (наприклад, ISO 9001, ISO 14001 тощо) не пов'язані безпосередньо з виробництвом конкретної продукції чи її збутом. Вони спрямовані на вдосконалення загальних процесів управління та обслуговування підприємства в цілому. Такі витрати належать до адміністративних. Згідно з пп. 18 НП(С)БО 16, до адміністративних витрат відносяться загальногосподарські витрати, пов'язані з управлінням та обслуговуванням підприємства. Для обліку таких витрат призначений рахунок 92 "Адміністративні витрати".

Розподіл витрат у часі: Сертифікати на системи менеджменту зазвичай видаються на певний термін (наприклад, на 3 роки). Оскільки економічні вигоди від такої сертифікації підприємство отримуватиме протягом усього періоду дії сертифіката, витрати на його отримання доцільно розподілити на весь цей строк. Для цього використовується рахунок 39 "Витрати майбутніх періодів".

Порядок дій такий:

  • Сума, сплачена за первинну сертифікацію, відображається за дебетом рахунку 39;
  • Щомісяця (або щокварталу) протягом терміну дії сертифіката частина цих витрат списується з кредиту рахунку 39 у дебет рахунку 92 "Адміністративні витрати";
  • Вибір конкретного методу (одноразове списання чи розподіл через рахунок 39) доречно закріпити у наказі про облікову політику підприємства. Витрати на щорічні наглядові аудити, як правило, списуються на адміністративні витрати (рахунок 92) у періоді їх виникнення.

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік рахунку 704 при розрахунку сільгоспчастки
    При розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва для платника єдиного податку IV групи враховуються кредитові обороти за визначеним переліком рахунків доходів. Чи слід зменшувати дохід на суму оборотів за дебетом рахунку 704 «Вирахування з доходу» (повернення продукції власного виробництва) при заповненні Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    12.12.202511
  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    12.12.2025196
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202530
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202517
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202522