• Посилання скопійовано

Витрати на перевезення між складами підприємства: як облікувати?

Підприємство планує перевезти товари, готову продукцію, сировину, тару, ОЗ, МНМА з одного свого складу на інший. Як обліковувати витрати на перевезення?

Перевезення в рамках виробничого процесу

Відповідно до пп. 15.9 НП(С)БО 16, до складу загальновиробничих витрат включаються, серед іншого, інші витрати – внутрішньозаводське переміщення матеріалів, деталей, напівфабрикатів, інструментів зі складів до цехів і готової продукції на склади. 

В цій нормі НП(С)БО йде мова про виробничий процес. Зокрема, про ту відправну точку, від якої витрати на переміщення запасів включаються до собівартості готової продукції, яка буде вироблена з цих запасів. Це витрати з перевезення на шляху від складу зберігання запасів у виробничий цех, перевезення в цеху, перевезення готової продукції з цеху на склад готової продукції.

Тож ці витрати включаються до складу ЗГВ і через розподіл потрапляють на собівартість готової продукції.

Але ми розглядаємо іншу ситуацію — переміщення між одним основним складом до іншого. Тому розглядувані нами витрати перевезення не включаються до складу ЗГВ.

 

Витрати на збут

Відповідно до п. 19 НП(С)БО 16, до складу витрат на збут включаються витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки.

Тобто, до збутових включають витрати на перевезення товару зі складу до покупця, якщо згідно договору покупець окремо не оплачує послуги перевезення, а ціна перевезення включена до вартості товару.

Але розглядувана нами ситуація інша. Тому витрати на перевезення не включаються до складу витрат на збут.

 

Первісна вартість запасів

Відповідно до п. 9 НП(С)БО 9, до складу первісної вартості запасів включаються, серед іншого:

  • транспортно-заготівельні витрати (затрати на заготівлю запасів, плата тарифів (фрахту) за вантажно-розвантажувальні роботи і транспортування запасів усіма видами транспорту до місця їх використання, включаючи витрати зі страхування ризиків транспортування запасів);
  • інші витрати, які безпосередньо пов'язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях. 

Це витрати на перевезення до першого складу підприємства, яке придбало запаси. 

А якщо запаси вже перебувають на складі підприємства, то всі наступні витрати на перевезення вже не є такими, що включаються до первісної вартості запасів. 

Таким чином, ті витрати, які ми розглядаємо, не включаються до складу первісної вартості запасів. 

 

Адміністративні витрати

Відповідно до п. 14 НП(С)БО 9, не включаються до складу первісної вартості запасів, а належать до витрат того періоду, в якому вони були здійснені (встановлені), серед іншого:

  • загальногосподарські та інші подібні витрати, які безпосередньо не пов'язані з придбанням і доставкою запасів та приведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях.  

Поряд з цим, відповідно до п. 18 НП(С)БО 16 до адміністративних витрат відносяться загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством.

Ми пройшли довгий ланцюг міркувань, аналізуючи витрати перевезення. І шляхом виключення нарешті потрапили до шуканої відповіді. Витрати на перевезення в розглядуваній ситуації відносяться до адміністративних витрат, як загальногосподарські витрати.

Тому такі витрати, як отримані зі сторони, так і понесені власними силами (включаючи вартість використаного пального) відносяться на рахунок 92.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202510
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202572
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025160
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025250