• Посилання скопійовано

Витрати на перевезення між складами підприємства: як облікувати?

Підприємство планує перевезти товари, готову продукцію, сировину, тару, ОЗ, МНМА з одного свого складу на інший. Як обліковувати витрати на перевезення?

Перевезення в рамках виробничого процесу

Відповідно до пп. 15.9 НП(С)БО 16, до складу загальновиробничих витрат включаються, серед іншого, інші витрати – внутрішньозаводське переміщення матеріалів, деталей, напівфабрикатів, інструментів зі складів до цехів і готової продукції на склади. 

В цій нормі НП(С)БО йде мова про виробничий процес. Зокрема, про ту відправну точку, від якої витрати на переміщення запасів включаються до собівартості готової продукції, яка буде вироблена з цих запасів. Це витрати з перевезення на шляху від складу зберігання запасів у виробничий цех, перевезення в цеху, перевезення готової продукції з цеху на склад готової продукції.

Тож ці витрати включаються до складу ЗГВ і через розподіл потрапляють на собівартість готової продукції.

Але ми розглядаємо іншу ситуацію — переміщення між одним основним складом до іншого. Тому розглядувані нами витрати перевезення не включаються до складу ЗГВ.

 

Витрати на збут

Відповідно до п. 19 НП(С)БО 16, до складу витрат на збут включаються витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки.

Тобто, до збутових включають витрати на перевезення товару зі складу до покупця, якщо згідно договору покупець окремо не оплачує послуги перевезення, а ціна перевезення включена до вартості товару.

Але розглядувана нами ситуація інша. Тому витрати на перевезення не включаються до складу витрат на збут.

 

Первісна вартість запасів

Відповідно до п. 9 НП(С)БО 9, до складу первісної вартості запасів включаються, серед іншого:

  • транспортно-заготівельні витрати (затрати на заготівлю запасів, плата тарифів (фрахту) за вантажно-розвантажувальні роботи і транспортування запасів усіма видами транспорту до місця їх використання, включаючи витрати зі страхування ризиків транспортування запасів);
  • інші витрати, які безпосередньо пов'язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях. 

Це витрати на перевезення до першого складу підприємства, яке придбало запаси. 

А якщо запаси вже перебувають на складі підприємства, то всі наступні витрати на перевезення вже не є такими, що включаються до первісної вартості запасів. 

Таким чином, ті витрати, які ми розглядаємо, не включаються до складу первісної вартості запасів. 

 

Адміністративні витрати

Відповідно до п. 14 НП(С)БО 9, не включаються до складу первісної вартості запасів, а належать до витрат того періоду, в якому вони були здійснені (встановлені), серед іншого:

  • загальногосподарські та інші подібні витрати, які безпосередньо не пов'язані з придбанням і доставкою запасів та приведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях.  

Поряд з цим, відповідно до п. 18 НП(С)БО 16 до адміністративних витрат відносяться загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством.

Ми пройшли довгий ланцюг міркувань, аналізуючи витрати перевезення. І шляхом виключення нарешті потрапили до шуканої відповіді. Витрати на перевезення в розглядуваній ситуації відносяться до адміністративних витрат, як загальногосподарські витрати.

Тому такі витрати, як отримані зі сторони, так і понесені власними силами (включаючи вартість використаного пального) відносяться на рахунок 92.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202538
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202548
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025184
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202581
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202540