• Посилання скопійовано

Отримання від засновника обладнання для надання його в оренду

Чи може засновник дати в користування своєму підприємству обладнання, яке надаватиметься підприємством в оренду? Як такі операції відобразити в обліку?

Чи може засновник дати обладнання в користування?

Чинне законодавство цього не забороняє.

Тому засновник може надати обладнання в оренду, якщо на такі операції немає заборони в статуті підприємства. Окрім того, статутом можуть передбачатися додаткові умови для здійснення таких операцій. Наприклад, надання дозволу загальними зборами учасників, якщо їх кілька тощо.

Тому саме у статуті і слід дивитися можливіобмеження на здійснення  таких операцій.

Якщо обладнання отримується в користування з метою подальшого надання в оренду, про це має бути записано в договорі оренди чи позички, який укладається між підприємством і засновником (див. ст. 774 ЦКУ). Передача в оренду здійснюється тільки за згодою орендодавця (засновника).

 

Варіанти надання в користування

Надати в користування можна можна на умовах оренди чи позички.

Про позичку, оренду можна прочитати, приміром, тут.

Тезисно.

Оренда — це надання майна в користування за плату. Оформляється договором оренди. Передача майна в оренду, як і повернення, оформляється актом приймання-передачі. Може застосовуватися форма Акта, затверджена Наказом № 818.

За користування майном орендодавцю виплачується орендна плата в розмірі, передбаченому договором. Окремо документ (акт) на послуги оренди може не складатися.

Про оренду можна почитати тут.

Позичка — це надання майна в користування без оплати. Тобто, своєрідна безоплатна оренда. Оформляється договором позички. Передача майна оформляється так само, як і при оренді — актом. 

Детально про позичку можна прочитати тут.

 

Оподаткування орендної плати

Якщо засновник фізособа, то орендна плата буде оподатковуваним доходом такої фізособи, яка оподатковуватиметься в загальному порядку ПДФО, ВЗ.

В додатку 4ДФ орендний дохід відображається з ознакою доходу "127".

 

Бухгалтерський облік

Отримане в користування, як на умовах оренди (операційної), так і позички, обладнання відображається підприємством на позабалансовому рахунку 01 “Орендовані необоротні активи ”.

На баланс підприємства таке обладнання не зараховується, амортизація не нараховується.

У разі отримання обладнання на умовах оренди нарахування і виплата орендної плати засновнику фізособі відображається проводками:

  • Дт 949 Кт 685 — нарахована орендна плата;
  • Дт 685 Кт 641 — утримано ПДФО;
  • Дт 685 Кт 642 — утримано ВЗ;
  • Дт 685 Кт 311 — перерахована орендна плата засновнику;
  • Дт 641, 642 Кт 311 — перераховано до бюджету ПДФО, ВЗ.

При передачі підприємством обладнання в оренду воно продовжує обліковуватися на рахунку 01. Тільки в аналітиці до цього рахунку у рядку "відповідальна особа" чи подібному, де зазначається відповідальна особа, у підзвіті якої перебуває об’єкт, відображають особу суборендаря, якій передано обладнання.

Нарахування орендної плати відображають проведеннями:

  • Дт 377 Кт 713 — нарахована орендна плата;
  • Дт 713 Кт 641 — нараховано ПЗ з ПДВ, якщо підприємство є платником цього податку і місце надання послуг оренди знаходиться на митній території України;
  • Дт 713 Кт 791 — дохід від оренди віднесено до складу фінрезультатів;
  • Дт 311 Кт 377 — отримано орендну плату від суборендаря.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи можна визнати податковий кредит з ПДВ у першому кварталі, а відповідні витрати в бухобліку – в четвертому?
    Щоб не показувати збитки у 1 кварталі 2024 р., акти виконаних робіт березня підприємтво перенесло на 39 рахунок. Податкові накладні за цими актами були відображені в декларації з ПДВ згідно з датою актів у березні 2024 р. Чи є ризик, що цей податковий кредит не визнають під час перевірки, якщо витрати будуть відображені у 4 кварталі 2024 р., або ці послуги не будуть відображені, як витрати, а списані на 44 рахунок (тобто за рахунок прибутку)?
    Сьогодні 14:1125
  • ГО фінансує розробки, які проводить ТОВ: який бухоблік витрат та результатів такої співпраці?
    ТОВ уклало договір на виконання дослідно-конструкторських та технологічних робіт з громадською організацією (ГО). ГО передає ТОВ матеріали, інструменти та сплачує за розробку, при цьому результати роботи залишаються у виконавця. Виконавець згідно з проведеною розробкою зробив конструкторську документацію та отримав технічні умови (ТУ), які належать виконавцю. Як обліковувати ТМЦ (матеріали та інструменти) у ТОВ та результати виконаних робіт – конструкторську документацію, ТУ, дослідні моделі виробів?
    Сьогодні 13:224
  • Курсові різниці при отриманні та оплаті послуг Google
    Між ТОВ та компанією Google укладено договір з надання послуг (надання інтернет-платформи). ТОВ має корпоративну гривневу картку. Нарахування за послуги компанією Google проводяться щомісяця 1 числа у валюті USD. Списання коштів за послуги з корпоративної картки проводяться у гривні щомісяця до 5 числа. Наприклад: 01.01.2024 р. - нарахування за послуги компанією Google за січень 2024 р. – 84,29 USD, а 04.04.2024 р. – списання оплати за послуги за січень 2024 з корпоративної картки – 3245,17 грн. який бухоблік?
    Сьогодні 10:0717
  • Чи дисконтувати заборгованість, яка щорічно подовжується?
    Підприємство – резидент України отримало від нерезидента в 2019 році позику на один рік, яку потім щорічно подовжували, і яку планується повернути в 2024 році. Чи вважається заборгованість за такою позикою довгостроковою і чи слід її дисконтувати?
    06.05.202461
  • Оренда паркомісць для працівників: облік та податки
    Юрособа орендує паркомісця у юрособи для працівників біля орендованого офісу. Як це провести в обліку? Чи є право на податковий кредит? Чи потрібно утримувати із працівників податки ПДФО, ВЗ та нараховувати ЄСВ?
    06.05.202423