• Посилання скопійовано

Уступка вимоги з гарантійного платежу за орендою

Між ФОПом - орендарем і ФОПом - суборендерем (обидва не є платниками ПДВ) укладено договір суборенди, за яким суборендар сплатив орендарю гарантійний платіж, який піде в оплату за оренду останнього місяця оренди. Але договір суборенди переоформили на ТОВ (суборендар), за яким кредитором за гарантійним платежем стало ТОВ. Уступка вимоги безоплатна. Який бухгалтерський облік цієї операції для ТОВ та як платити податок на прибуток? Чи є податкові різниці?

Правові особливості

Уступка вимоги – це коли згідно зі ст. 512 ЦКУ кредитор у зобов’язанні замінються іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином. 

Правочин уступки вимоги вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов’язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові (див. ст. 513 ЦКУ).

Тобто, якщо початковий договір суборенди між ФОПами, за яким здійснювався гарантійний платіж, укладався в письмовій формі, то й договір уступки вимоги укладається в письмовій формі.

В розглядуваній ситуації договір суборенди переоформляється на ТОВ, таким чином, саме в цьому договорі можна обумовити і уступку вимоги щодо гарантійного платежу. Складати окремий договір уступки вимоги не обов’язково.

Статтею 514 ЦКУ передбачено, що до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов’язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.

 

Бухгалтерський облік

Гарантійний платіж, який є оплатою оренди за останній місяць, по суті є авансовим орендним платежем.

Згідно з Інструкцією №291 такі платежі обліковуються на рахунку 39 «Витрати майбутніх періодів». Оскільки уступка вимоги безоплатна (по суті ТОВ отримує дарунок), ТОВ фактично отримує дохід від такої операції.

В бухгалтерському обліку така операція відображається проведенням:

  • Дт 39 Кт 718;

В останньому місяці оренди, до якого відноситься гарантійний платіж, він включається до складу витрат:

  • Дт 92 тощо Кт 39.

 

Податок на прибуток

В періоді отримання гарантійного платежу (Дт 39 Кт 718) його вартість збільшує фінрезультат до оподаткування (Дт 718 Кт 791), який є базою для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток (див. пп. 134.1.1 ПКУ).

В періоді, коли цей платіж відноситься до витрат (Дт 92 Кт 39), зменшується фінрезультат до оподаткування (Дт 791 Кт 92), який є базою для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток.

Податкових різниць тут немає.

 

ПДВ

Обидва ФОП не є платниками ПДВ, тому в даній ситуації питань щодо ПДВ не виникає.

***

Читайте також: Облік та оподаткування відступлення права вимоги боргу

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Гарантійний ремонт продукції виробником: як відобразити в обліку?
    Як підприємству-виробнику, що реалізує продукцію юрособам, бухгалтерськи та податково коректно обліковувати витрати на виконання гарантійних ремонтів (створення забезпечення/резерву, списання запчастин, роботи) відповідно до НП(С)БО та ПКУ?
    Сьогодні 14:1716
  • Чайові сплачено корпоративною карткою: як облікувати?
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку суми чайових, сплачених працівником (підзвітною особою) з корпоративної платіжної картки, і як це відобразити в авансовому звіті?
    Сьогодні 11:0841
  • Відображення в обліку поточного ремонту виробничого обладнання та вплив на собівартість продукції
    Як коректно відобразити в бухобліку (проведення, періодичність) витрати на поточний ремонт виробничого обладнання, амортизація якого обліковується на рахунку 23 "Виробництво"? Чи включаються ці витрати до складу виробничої собівартості продукції у звітному періоді?
    Сьогодні 10:1644
  • Інвентаризація окремого основного засобу, а не всієї групи: чи дозволено?
    Чи дозволяється підприємству під час проведення річної інвентаризації основних засобів здійснити інвентаризацію лише одного конкретного об'єкта, а не всієї групи (підгрупи) основних засобів, закріпленої за матеріально відповідальною особою?
    Сьогодні 08:0240
  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    14.10.202532