• Посилання скопійовано

Допомога військовому підрозділу: що в обліку?

Підприємство хоче допомогти військовому підрозділу. Чи може підприємство надати необхідну благодійну допомогу підрозділу, яку отримає безпосередньо рядовий військовий? Чи має право підписати Акт приймання-передачі рядовий військовий? Який бухоблік даної операції?

Сьогодні багато суб’єктів господарювання добровільно допомагають військовим підрозділам та зіштовхуються з питаннями, як в даній ситуації, хто є підписантом акту передачі та як провести таку операцію в обліку. Розглянемо питання.  

 

Підписанти Акту приймання-передачі

При наданні необхідної допомоги у вигляді товарів, матеріалів необхідно скласти Акт приймання-передачі, який міститиме всі необхідні реквізити первинного документа, визначені ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88. Серед визначених реквізитів зазначено, що первинний документ має містити посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення.

Відповідальність, зокрема за забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 3 ст. 8 Закону про бухоблік).

Згідно з п. 2.5 Положення №88 зазначено, що документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Крім того, повноваження на здійснення господарської операції особи, яка в інтересах юридичної особи одержує основні засоби, запаси, нематеріальні активи, грошові документи, цінні папери та інші товарно-матеріальні цінності згідно з договором, мають бути підтверджені, зокрема, письмовим договором, довіреністю, актом органу юридичної особи тощо.

Таким чином, робимо висновок, що Акт приймання-передачі має бути підписаний між керівником підприємства (сторона, яка передає) та командиром (начальником) військового підрозділу або уповноваженою особою, яка діє за довіреністю (сторона, яка приймає). Отже, щоб безпосередньо рядовий військовий міг підписати Акт приймання-передачі, він має бути уповноважений командиром (начальником) військового підрозділу та діяти за довіреністю (ст. 244, ст. 245 та ст. 246 ЦКУ).

 

Бухгалтерський облік передачі товарів

Приклад. Підприємство вирішило передати на користь військового підрозділу необхідні товари (бронежилети) на суму 100000,00 грн (без ПДВ).

№з/п

Зміст операції

Кореспонденція рахунків

Сума

Дт

Кт

1

Оплатили бронежилети для передачі для військового підрозділу

631

311

100000,00

2

Оприбуткували бронежилети, які будуть передані до військового підрозділу

281

631

100000,00

3

Передали бронежилети військовому підрозділу за Актом приймання-передачі

949

281

100000,00

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202534
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.202560
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202576
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202533
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202521