• Посилання скопійовано

Як запровадити можливість видачі готівки з каси РРО держателям ЕПЗ?

Підприємство продає газ та паливо через власну АЗС. Як на АЗС запровадити можливість видачі готівки з каси РРО фізособам держателям ЕПЗ? Як відображати в обліку?

Відповідно до пп. 9 Положення №148, підприємство/відокремлений підрозділ підприємства/фізична особа-підприємець, яке/який/яка відповідно до законодавства України приймає до обслуговування електронні платіжні засоби з метою проведення оплати вартості товарів чи послуг і оснащене платіжним терміналом (у тому числі з'єднаним чи поєднаним з  РРО, має право за рахунок готівкової виручки або готівки, отриманої з банку, надавати держателю електронного платіжного засобу (якщо така послуга передбачена правилами відповідної платіжної системи) послуги з видачі готівки з друкуванням квитанції платіжного термінала (або розрахункового документа, а також, але не виключно, з надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти) та відображенням таких операцій у КОРО або РК, у разі їх використання.

НБУ має право встановлювати обмеження з видачі готівки за електронними платіжними засобами.

Обмеження з видачі готівки за електронними платіжними засобами можуть установлюватися платіжною організацією відповідної платіжної системи та банками - членами цієї системи.

Відповідно до п. 27 Положення №148, підприємства/відокремлені підрозділи підприємств/фізичні особи-підприємці, які відповідно до законодавства України приймають до обслуговування електронні платіжні засоби та проводять розрахунки із застосуванням РРО і надають держателям електронних платіжних засобів послуги з видачі готівки з друкуванням квитанції платіжного термінала (або розрахункового документа), реєструють у встановленому порядку такі операції в розрахункових документах РРО або РК.

Відповідно до п. 1.42 ст. 1 Закону №2346-III, торговець - суб'єкт підприємницької діяльності, який, відповідно до договору з еквайром або платіжною організацією, приймає до обслуговування платіжні інструменти з метою проведення оплати вартості товарів чи послуг (включаючи послуги з видачі коштів у готівковій формі).

З наведеного випливає, що можливість, обмеження і особливості видачі готівки повинні встановлюватися в договорі еквайрингу торговця (підприємства) з банком еквайром.

Така послуга надається банками і називається «готівка на касі».

На касі видають готівку покупцям, які придбали якийсь товар, послугу. Причому банк обмежує розмір суми, яку можна зняти таким чином.

Касир видає держателю ЕПЗ готівку зі своєї виручки або ж із грошових коштів, отриманих у банку. Причому надалі суми виданої готівки з картки покупця зараховуються на поточний рахунок торговця.

Терміни розрахунків між банком-еквайєром і суб’єктом господарювання визначаються в договорі еквайрингу (пп. 3 п. 4 розд. V Положення №705). 

Як зазначено в листі ДФСУ від 22.03.2019 р. №1175/ІПК/08-01-14-08-16, торговець при продажу покупцеві товарів/послуг і видачі готівки повинен видати окремі чеки на кожну операцію з платіжною картою:

  • при розрахунку за товар/послугу — чек за ф. №ФКЧ-1,
  • при видачі готівкових коштів держателеві карти — чек за ф. №ФКЧ-2.

У чеку ф. №ФКЧ-2 потрібно запрограмувати найменування операції виплати - «Видача готівки».

У Z-звіті потрібно окремо вказати (див. п. 17 Вимог №199):

  • суму виручки за день (всього та в розрізі форм оплати);
  • суму виданої готівки, включаючи службову видачу.

В бухгалтерському обліку суму виданої готівки доречно обліковувати на субрахунку 333: Дт 333 Кт 301. А після того, як вона надійде на рахунок, зарахувати на рахунок: Дт 311 Кт 333.

 ***

Читайте також: Як зняти готівку без банкоматів: розповів Гетманцев

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202548
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202553
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202540
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025261
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202558