• Посилання скопійовано

Облік витрат на доставку обладнання, що ввезено у режимі тимчасового ввозу

Підприємство ввозить обладнання у режимі тимчасового ввозу. Право власності на обладнання переходить протягом 3 років до моменту випуску у вільний обіг. Для доставки обладнання залучаються послуги перевізника. Як обліковуються витрати на доставку обладнання, зважаючи на те, що право власності може перейти протягом 1-3 років?

В першу чергу зазначимо, що не зважаючи на те, що договором може бути передбачено певний визначений термін для переходу права власності на обладнання, при обліку таких активів виходити слід з сутності таких договірних стосунків.

Зокрема, згідно з п. 6 та 7 П(С)БО 7, об'єкт основних засобів визнається активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та вартість його може бути достовірно визначена. При цьому, придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю.

Тобто, якщо отримане обладнання покупцем відповідає всім ознакам основного засобу, то воно має бути зараховано до складу активу (не зважаючи на режим тимчасового ввозу). Такими ознаками є:

  • підприємство отримує економічні вигоди від використання активу;
  • вартість може бути визначено;
  • покупець розпоряджається обладнання на власний розсуд - контролює (за виключенням обмежень передбачених договором);
  • відсутні «орендні» умови між продавцем і покупцем.

Тому, не зважаючи на те, що «право власності» на обладнання переходить до покупця лише у певний момент протягом 3 років, вважаємо, що покупець, в бухгалтерському обліку, на дату передачі йому обладнання має відобразити його оприбуткування до складу капітальних інвестицій з подальшим введенням в експлуатацію та нарахуванням амортизації протягом терміну його використання.

Відповідно, понесені витрати на доставку такого обладнання відносяться до первісної вартості такого обладнання, які в подальшому підлягають амортизації. Детальніше такий підхід до обліку ми розкривали тут.

Якщо ж договором передбачено, що за період до переходу права власності на обладнання резидентом за цей час сплачується нерезиденту платіж, то вважаємо, що тоді має місце надання послуг з оренди такого обладнання (до моменту поки право власності не перейде до резидента). Або якщо має місце ситуація, коли ОЗ підприємством до переходу до нього права власності не використовуються (не відбувається отримання економічних вигід, а саме обладнання фактично лише знаходиться на відповідальному зберіганні). В такому випадку резидент відображає обладнання на позабалансовому рахунку 01 «Орендовані необоротні активи» або 02 «Активи на відповідальному зберіганні» за вартістю, погодженою сторонами у договорі або зазначеною в акті приймання-передачі орендованого майна. А витрати на доставку такого обладнання в Україну будуть відноситись до витрат поточного періоду без їх капіталізації.

***

Читайте також: Облік товарів, тимчасово ввезених на територію України

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    Сьогодні 15:1811
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202543
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025138
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202579
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202538