• Посилання скопійовано

Облік витрат на доставку обладнання, що ввезено у режимі тимчасового ввозу

Підприємство ввозить обладнання у режимі тимчасового ввозу. Право власності на обладнання переходить протягом 3 років до моменту випуску у вільний обіг. Для доставки обладнання залучаються послуги перевізника. Як обліковуються витрати на доставку обладнання, зважаючи на те, що право власності може перейти протягом 1-3 років?

В першу чергу зазначимо, що не зважаючи на те, що договором може бути передбачено певний визначений термін для переходу права власності на обладнання, при обліку таких активів виходити слід з сутності таких договірних стосунків.

Зокрема, згідно з п. 6 та 7 П(С)БО 7, об'єкт основних засобів визнається активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та вартість його може бути достовірно визначена. При цьому, придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю.

Тобто, якщо отримане обладнання покупцем відповідає всім ознакам основного засобу, то воно має бути зараховано до складу активу (не зважаючи на режим тимчасового ввозу). Такими ознаками є:

  • підприємство отримує економічні вигоди від використання активу;
  • вартість може бути визначено;
  • покупець розпоряджається обладнання на власний розсуд - контролює (за виключенням обмежень передбачених договором);
  • відсутні «орендні» умови між продавцем і покупцем.

Тому, не зважаючи на те, що «право власності» на обладнання переходить до покупця лише у певний момент протягом 3 років, вважаємо, що покупець, в бухгалтерському обліку, на дату передачі йому обладнання має відобразити його оприбуткування до складу капітальних інвестицій з подальшим введенням в експлуатацію та нарахуванням амортизації протягом терміну його використання.

Відповідно, понесені витрати на доставку такого обладнання відносяться до первісної вартості такого обладнання, які в подальшому підлягають амортизації. Детальніше такий підхід до обліку ми розкривали тут.

Якщо ж договором передбачено, що за період до переходу права власності на обладнання резидентом за цей час сплачується нерезиденту платіж, то вважаємо, що тоді має місце надання послуг з оренди такого обладнання (до моменту поки право власності не перейде до резидента). Або якщо має місце ситуація, коли ОЗ підприємством до переходу до нього права власності не використовуються (не відбувається отримання економічних вигід, а саме обладнання фактично лише знаходиться на відповідальному зберіганні). В такому випадку резидент відображає обладнання на позабалансовому рахунку 01 «Орендовані необоротні активи» або 02 «Активи на відповідальному зберіганні» за вартістю, погодженою сторонами у договорі або зазначеною в акті приймання-передачі орендованого майна. А витрати на доставку такого обладнання в Україну будуть відноситись до витрат поточного періоду без їх капіталізації.

***

Читайте також: Облік товарів, тимчасово ввезених на територію України

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    Сьогодні 10:1052
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20251 776
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025310
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025100
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025171