• Посилання скопійовано

Облік витрат на доставку обладнання, що ввезено у режимі тимчасового ввозу

Підприємство ввозить обладнання у режимі тимчасового ввозу. Право власності на обладнання переходить протягом 3 років до моменту випуску у вільний обіг. Для доставки обладнання залучаються послуги перевізника. Як обліковуються витрати на доставку обладнання, зважаючи на те, що право власності може перейти протягом 1-3 років?

В першу чергу зазначимо, що не зважаючи на те, що договором може бути передбачено певний визначений термін для переходу права власності на обладнання, при обліку таких активів виходити слід з сутності таких договірних стосунків.

Зокрема, згідно з п. 6 та 7 П(С)БО 7, об'єкт основних засобів визнається активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та вартість його може бути достовірно визначена. При цьому, придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю.

Тобто, якщо отримане обладнання покупцем відповідає всім ознакам основного засобу, то воно має бути зараховано до складу активу (не зважаючи на режим тимчасового ввозу). Такими ознаками є:

  • підприємство отримує економічні вигоди від використання активу;
  • вартість може бути визначено;
  • покупець розпоряджається обладнання на власний розсуд - контролює (за виключенням обмежень передбачених договором);
  • відсутні «орендні» умови між продавцем і покупцем.

Тому, не зважаючи на те, що «право власності» на обладнання переходить до покупця лише у певний момент протягом 3 років, вважаємо, що покупець, в бухгалтерському обліку, на дату передачі йому обладнання має відобразити його оприбуткування до складу капітальних інвестицій з подальшим введенням в експлуатацію та нарахуванням амортизації протягом терміну його використання.

Відповідно, понесені витрати на доставку такого обладнання відносяться до первісної вартості такого обладнання, які в подальшому підлягають амортизації. Детальніше такий підхід до обліку ми розкривали тут.

Якщо ж договором передбачено, що за період до переходу права власності на обладнання резидентом за цей час сплачується нерезиденту платіж, то вважаємо, що тоді має місце надання послуг з оренди такого обладнання (до моменту поки право власності не перейде до резидента). Або якщо має місце ситуація, коли ОЗ підприємством до переходу до нього права власності не використовуються (не відбувається отримання економічних вигід, а саме обладнання фактично лише знаходиться на відповідальному зберіганні). В такому випадку резидент відображає обладнання на позабалансовому рахунку 01 «Орендовані необоротні активи» або 02 «Активи на відповідальному зберіганні» за вартістю, погодженою сторонами у договорі або зазначеною в акті приймання-передачі орендованого майна. А витрати на доставку такого обладнання в Україну будуть відноситись до витрат поточного періоду без їх капіталізації.

***

Читайте також: Облік товарів, тимчасово ввезених на територію України

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Неповернуті аванси за ліцензійними договорами: як облікувати?
    Консультація розглядає порядок відображення в бухгалтерському та податковому обліках підприємства невикористаних та неповернутих авансів, сплачених іноземним правовласникам за ліцензійними договорами на видання книжок. Пояснюється неможливість використання резерву сумнівних боргів для таких авансів, порядок списання їх на витрати (рахунок 949) та відсутність специфічних податкових різниць для даної операції
    17.04.202517
  • Надання приватною школою платного харчування учням: що в бухобліку?
    Приватна школа організовує харчування для учнів за принципом «шведського столу». Учні оплачують вартість харчування окремо. Як відобразити такі операції в бухгалтерському обліку?
    16.04.202524
  • На якому рахунку обліковувати кошти від продажу сертифікату на брокерському рахунку в депозитарію?
    ТОВ має на балансі інвестиційні сертифікати, кошти від продажу яких, спочатку зайшли на брокерський (транзитний) рахунок в депозитарії, а потім за розпорядженям ТОВ на основний р/р. На якому бухгалтерському рахунку потрібно обліковувати рух коштів за брокерським рахунком?
    16.04.202526
  • Інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю: як облікувати?
    Благодійний фонд планує придбати інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю. Чи може кошти на купівлю за запитом на цільове фінансування дати юрсоба? Як в бухобліку фонду відобразити отримання коштів, придбання авто і його використання? Якими документами підтверджувати, що витрати на використання авто – це не адміністративні витрати, які повинні бути в межах 20%?
    14.04.202516
  • Чи можна залишок рахунку 23 врахувати у складі собівартості продукції?
    Дохід сільгосппідприємства за минулий рік перевищив 40 млн грн, тому воно з цього року перейшло на квартальний податковий період. Станом на 31.03.2025 р. на рахунку 23 зібралися витрати, що стосуються урожаю поточного року, при отриманні якого планується реалізація готової продукції. Разом з цим, у I кварталі 2025 року отримано дохід від реалізації продукції, виробленої у минулому році. Чи можна залишок рахунку 23 відобразити у складі собівартості реалізованої продукції у I кварталі 2025 року?
    10.04.2025809