• Посилання скопійовано

Облік продажу металобрухту з подальшим перерахуванням коштів до бюджету

КП оприбуткувало металобрухт після списання ОЗ, який було реалізовано спеціальному підприємству. Згідно з рішенням міської ради, кошти від продажу металобрухту, які надійшли на рахунок підприємства, перераховуються до місцевого бюджету. Як відобразити в обліку таку операцію?

Як передбачено п. 44 Методрекомендацій №561, деталі, вузли, агрегати та інші матеріали, отримані внаслідок розбирання та демонтажу ОЗ, що ліквідуються, оприбутковують із визнанням іншого доходу та зарахуванням на рахунок обліку матеріальних запасів 209 «Iнші матеріали».

Разом з цим, відповідно до п. 5 П(С)БО 15, дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.

Своэю чергою, згідно з п. 6 П(С)БО 16, витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Отже, оприбуткування металобрухту в обліку відображається записом - Дт 209 Кт 746. Оскільки подальша передача металобрухту переробному підприємству передбачає, що оплату спочатку отримає саме підприємство, то вважаємо, що на дату такої передачі у підприємства також виникнуть доходи:

  • Дт 943 Кт 209 – списано собівартість металобрухту;
  • Дт 36 Кт 712 – відображено дохід у вигляді вартості металобрухту;
  • Дт 311 Кт 36 – отримано кошти за металобрухт.

Далі необхідно зважати на формулювання у рішенні ради. Якщо, наприклад, у рішенні передбачено, що підприємство загалом повинно передавати виручені кошти від вторсировини до бюджету, то на дату отримання таких коштів варто відобразити зобов’язання перед бюджетом одночасно з нарахуванням витрат (Дт 949 Кт 685). Рахунок 685 обраний з тієї причини, що це не податкові платежі, а за рішенням ради.

Подальша сплата цих коштів до бюджету відображається відповідно записом - Дт 685 Кт 311.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20246
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024126
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202449