• Посилання скопійовано

Облік ФОПом підакцизних товарів в РРО

ФОП на загальній системі реалізує підакцизні товари. Використовує РРО з можливістю ведення кількості товарних залишків. Всі первинні документи в наявності. Чи зобов'язаний ФОП надавати при фактичній перевірці такі залишки? Чи зобов'язаний він їх вести саме в РРО? Яка штрафна санкція за неведення?

Підпункт 11 ст. 3 Закону про РРО

В п. 11 ст. 3 Закону про РРО зазначено про обов’язок суб’єктів господарювання проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів/послуг (із зазначенням коду УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Тобто, тут сказано про облік кількості, а не програмування кількості. Це означає, що в наведеній нормі не сказано про те, що потрібно обліковувати залишки товарів. Фактично в цій нормі йде мова про забезпечення обліку кількості проданих товарів.

Те саме читаємо, наприклад, в ІПК від 12.02.2020 р.№566/6/99-00-05-04-01-06/ІПК: «суб’єкт господарювання веде облік товарних запасів за місцем їх реалізації згідно з накладними, транспортними накладними тощо у матеріальному вигляді, а через РРО ведеться облік реалізованих товарів із використанням режиму попереднього програмування найменування, із зазначенням цін товарів (послуг) та обліку їх кількості».

Таким чином, зазначимо ще раз, що вводити залишки/надходження товарів у РРО не потрібно.

 

Підпункт 12 ст. 3 Закону про РРО

В п. 12 ст. 3 Закону про РРО встановлено вимогу вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів і здійснювати продаж тільки тих товарів/послуг, які відображені в такому обліку.

Особливості такого обліку встановлені Порядком ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затвердженим наказом Мініфіну від 03.09.2021 р. №496.

В додатку до цього Порядку наведено форму ведення товарних запасів, яка ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі (п. 2 розд. ІІ Порядку №496).

Таким чином, облік товарних запасів ведеться не в РРО, а в зазначеній формі.

 

Підсумок

Чи зобов'язаний ФОП надавати податківцям при фактичній перевірці облікові залишки товарів?

Ні. ФОП має надати Форму ведення товарних запасів і первинні документи. Але податківці можуть вимагати під час перевірки провести інвентаризацію залишку товарів, а ФОП має провести таку інвентаризацію. Про це ми писали тут.

 

Чи зобов'язаний він їх вести саме в РРО?

Ні.

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    Сьогодні 09:1117
  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202552
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202527
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.2025120