• Посилання скопійовано

Облік ФОПом підакцизних товарів в РРО

ФОП на загальній системі реалізує підакцизні товари. Використовує РРО з можливістю ведення кількості товарних залишків. Всі первинні документи в наявності. Чи зобов'язаний ФОП надавати при фактичній перевірці такі залишки? Чи зобов'язаний він їх вести саме в РРО? Яка штрафна санкція за неведення?

Підпункт 11 ст. 3 Закону про РРО

В п. 11 ст. 3 Закону про РРО зазначено про обов’язок суб’єктів господарювання проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів/послуг (із зазначенням коду УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Тобто, тут сказано про облік кількості, а не програмування кількості. Це означає, що в наведеній нормі не сказано про те, що потрібно обліковувати залишки товарів. Фактично в цій нормі йде мова про забезпечення обліку кількості проданих товарів.

Те саме читаємо, наприклад, в ІПК від 12.02.2020 р.№566/6/99-00-05-04-01-06/ІПК: «суб’єкт господарювання веде облік товарних запасів за місцем їх реалізації згідно з накладними, транспортними накладними тощо у матеріальному вигляді, а через РРО ведеться облік реалізованих товарів із використанням режиму попереднього програмування найменування, із зазначенням цін товарів (послуг) та обліку їх кількості».

Таким чином, зазначимо ще раз, що вводити залишки/надходження товарів у РРО не потрібно.

 

Підпункт 12 ст. 3 Закону про РРО

В п. 12 ст. 3 Закону про РРО встановлено вимогу вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів і здійснювати продаж тільки тих товарів/послуг, які відображені в такому обліку.

Особливості такого обліку встановлені Порядком ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затвердженим наказом Мініфіну від 03.09.2021 р. №496.

В додатку до цього Порядку наведено форму ведення товарних запасів, яка ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі (п. 2 розд. ІІ Порядку №496).

Таким чином, облік товарних запасів ведеться не в РРО, а в зазначеній формі.

 

Підсумок

Чи зобов'язаний ФОП надавати податківцям при фактичній перевірці облікові залишки товарів?

Ні. ФОП має надати Форму ведення товарних запасів і первинні документи. Але податківці можуть вимагати під час перевірки провести інвентаризацію залишку товарів, а ФОП має провести таку інвентаризацію. Про це ми писали тут.

 

Чи зобов'язаний він їх вести саме в РРО?

Ні.

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Ремонт обладнання за кордоном: бухоблік, митниця та ПДВ
    Клієнт передав підприємству обладнання на ремонт, який неможливо провести в Україні, тому його потрібно експортувати до материнської компанії в Австрію. Як оприбуткувати обладнання клієнта на склад? Як оформити експорт в Австрію з урахуванням митного режиму? Після ремонту як провести імпорт назад та передати обладнання клієнту? Розглянути аспекти бухбліку та ПДВ
    01.12.202516
  • Витрати на оновлення нематеріального активу: як облікувати?
    Чи підлягають включенню до первісної вартості нематеріального активу витрати, понесені на його оновлення?
    01.12.202579
  • Оформлення наказу та бухоблік книг у подарунок співробітникам
    Підприємство планує на річниці магазинів дарувати книжки співробітникам. Які документи треба оформити і як провести в бухобліку? Хто створює наказ: відділ бухгалтерії чи відділ кадрів? Якщо відділ кадрів, то до якої групи наказів це відноситься: накази з основної діяльності чи накази з адміністративно-господарських питань?
    28.11.2025172
  • Безоплатно отримані імпортні зразки: як відобразити в бухобліку?
    Як коректно відобразити в бухобліку безоплатне отримання зразків товарів від нерезидента (імпорт): із застосуванням транзитного рахунку 632 «Розрахунки з іноземними постачальниками» чи шляхом прямого визнання доходу на рахунку 718 «Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів»?
    27.11.202540
  • Облік оренди складу благодійною організацією
    Благодійна організація орендує склад для зберігання допомоги. Як класифікувати орендні платежі згідно з П(С)БО 16? Зокрема, чи відносяться такі витрати до загальновиробничих, адміністративних чи інших операційних витрат, враховуючи, що діяльність не пов'язана з виробництвом?
    27.11.202526