• Посилання скопійовано

Облік стенду для проведення випробувань

Для виконання робіт з проектування підприємству на загальній системі (платник ПДВ) необхідно зробити стенд для проведення випробувань, який потім замовнику не передається. Як відобразити в бухобліку створення такого стенду? Як потім його списати? Що з ПДВ при списанні?

Бухгалтерський облік

Підприємство виконує роботи з проектування.

Таким чином, витрати на створення стенду мають включатися до собівартості таких робіт.

Але оскільки стенд є окремим матеріальним об’єктом, він повинен і обліковуватися окремим об’єктом протягом усього строку його використання.

Правило обліку досить просте.

Відповідно до п. 6 НП(С)БО 9 для цілей бухобліку запаси включаюсь, серед іншого, малоцінні та швидкозношувані предмети (далі - МШП), що використовуються протягом не більше одного року або нормального операційного циклу, якщо він більше одного року.

В цьому правилі наведено два види строків використання – не більше:

  1. одного року;
  2. нормального операційного циклу, якщо він більше року.

Один рік – це 12 календарних місяців підряд.

Операційний цикл - проміжок часу між придбанням запасів для провадження діяльності і отриманням грошей та їх еквівалентів від реалізації виробленої з них продукції або товарів і послуг (п. 3 ч. І НП(С)БО 1).

В розглядуваній ситуації підприємство виконує роботи з проектування для одного замовника. Таким чином, строк виконання таких робіт – це і є операційний цикл.

Оскільки за умовами запитання стенд використовуватиметься тільки для виконання зазначених робіт, з точки зору бухгалтерського обліку стенд використовуватиметься протягом операційного циклу.

Це означає, що стенд в бухгалтерському обліку обліковується у складі МШП, тобто, на рахунку 22 «Малоцінні та швидкозношувані предмети».

Тобто, всі витрати з виготовлення стенду спершу обліковуються на рахунку 23: Дт 23 Кт 13, 20, 651, 661, 631.

А після того, як стенд буде готовий, його за собівартістю зараховують на рахунок 22: Дт 22 Кт 23.

Відповідно до п. 23 НП(С)БО 9 вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, що передані в експлуатацію, виключається зі складу активів (списується з балансу) з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцями експлуатації і відповідними особами протягом строку їх фактичного використання.

Тобто, якщо стенд почне фактично використовуватися для виконання робіт, його списують на собівартість виконання роботи: Дт 23 Кт 22.

Поряд з цим в оперативному обліку стенд продовжує обліковуватися тільки в кількісному вигляді.

Після того, як стенд стане непотрібним, його остаточно списують навіть в оперативному обліку. Списання оформляють Актом на списання малоцінних і швидкозношуваних предметів (форми №МШ-8). Якщо внаслідок списання стенду підприємство отримує матеріали, які матимуть використання на підприємстві, їх оприбутковують на балансі: Дт 20 Кт 719.

 

Податок на прибуток

В податковому обліку відповідно до пп. 14.1.138 ПКУ основні засоби – матеріальні активи вартістю більше 20 000 грн. і строком використання більше року або операційного циклу, якщо він довший за рік.

В розглядуваній нами ситуації навіть якщо стенд буде вартістю більше 20 000 грн, він однаково використовується не більше за операційний цикл. Тому стенд в податковому обліку не буде відноситися до складу ОЗ.

Вартість стенда буде списана спершу на витрати собівартості виконуваних робіт (Дт 23 Кт 22), а при продажу робіт разом з іншими витратами собівартості робіт на собівартість реалізації (Дт 903 Кт 23) і на фінрезультати до оподаткування (Дт 79 Кт 903).

Таким чином, вартість стенду зменшить фінрезультат до оподаткування, який є основою для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток (див. пп. 134.1.1 ПКУ).

Причому податкових різниць для МШП ПКУ не передбачено.

 

ПДВ

Стенд використовується в господарській діяльності. Тому якщо поряд з витратами на виготовлення стенду відображався ПК з ПДВ, при подальшому використанні стенду в господарській діяльності, в оподатковуваних операціях, при списанні стенду з балансу компенсуючі ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ не нараховуються.

 ***

Читайте також: МШП та МНМА: податковий облік

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202552
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202527
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532