• Посилання скопійовано

Компенсація та виплата відпустки у приймаючої сторони: як відобразити в бухобліку?

Підприємство перед приєднанням провело нарахування невикористаних днів відпустки, сплатило всі податки та передало компенсацію, що належить працівникам для подальшої виплати на картки, новому підприємству. Як новому підприємству провести нарахування і виплату відпустки, якщо з моменту нарахування минуло два місяці?

Працівників підприємства, які продовжать трудові відносини на реорганізованому підприємстві, можливо перевести на іншу роботу згідно з новим штатним розписом, затвердженим після проведення реорганізації. Переведення працівника на іншу роботу відповідно до ч. 1 ст. 32 КЗпП здійснюється лише за згодою працівника.

За бажанням працівника, що звільняється за переведенням на інше підприємство, грошова компенсація за невикористані дні щорічної відпустки може бути перерахована на рахунок цього підприємства (ст. 24 Закону про відпустки).

Згідно з п. 8 ч. 7 ст. 10 Закону про відпустки, працівникам, які не використали за попереднім місцем роботи повністю або частково щорічну основну відпустку і не отримали за неї грошову компенсацію, за їх бажанням надаються щорічні відпустки повної тривалості до настання шестимісячного строку безперервної роботи у перший рік роботи на даному підприємстві.

Облік компенсації за невикористану відпустку у нового роботодавця такий:

1. Дт 311 Кт 685 - оприбутковано отриману від попереднього роботодавця компенсацію за невикористану відпустку працівниками;

2. Дт 377 Кт 663 - відображено заборгованість перед працівниками у сумі компенсації за невикористану відпустку – коли працівник використовує цю відпустку і підприємство повинно виплатити йому кошти не пізніше ніж за три дні до початку відпустки;

3. Дт 685 Кт 377 - проведено зарахування залишків;

4.  Дт 663 Кт 311 - виплачено відпускні за рахунок отриманої компенсації.

Така компенсація виплачуватиметься працівникам, тільки тоді, коли вони забажають використати дні щорічної відпустки, що залишилися з попереднього місця роботи.

Для нарахування відпускних на новому місці роботи потрібно керуватися Порядком №100

Нагадаємо, що новий роботодавець зобов’язаний виплатити працівнику відпускні за три дні до початку відпустки. 

Виходячи з запитання, працівнику виплачуються відпускні через два місяці після переведення. У тому разі, якщо працівник бере відпустку, що має більшу тривалість, ніж кількість днів, які «передані» попереднім роботодавцем, то для оплати тих днів відпустки, що перевищують кількість «переданих» днів, здійснюється новий розрахунок відпускних. А саме, працівнику, який пропрацював на новому підприємстві менше року, середню заробітну плату потрібно обчислити на основі виплат за фактичний час роботи, тобто з першого числа місяця після оформлення на роботу до першого числа місяця, в якому надається відпустка або виплачується компенсація за невикористану відпустку (абз. 2 п. 2 Порядку №100).

Звертаємо увагу, у нового роботодавця потрібно визначити новий розрахунковий період для розрахунку середньої зарплати для розрахунку днів щорічної відпустки, яка надається понад ту кількість днів відпустки, що вже передані попереднім роботодавцем.

При цьому до розрахунку середньої включаються виплати передбачені п. 3 Порядку №100 та не включаються - зазначені в п. 4 цього Порядку. 

Увага! Сума компенсації за невикористану відпустку, перераховану на нове місце роботи, не включається при розрахунку середньої зарплати для відпускних.

Якщо працівник, переведений на роботу на інше підприємство, повністю або частково не використав щорічні основну та додаткові відпустки і не одержав за них грошову компенсацію, то до стажу роботи, що дає право на щорічні основну та додаткові відпустки, зараховується час, за який він не використав ці відпустки за попереднім місцем роботи (ч. 3 ст. 9 Закону про відпустки). Тобто, робочий період, за який працівнику надаватиметься щорічна відпустка, не змінюється. Аналогічну думку Мінсоцполітики зазначає у листі від 25.11.2015 р. №1531/13/84-15.

Облік у нового роботодавця нарахування та виплати відпускних переведеним працівникам за дні відпустки, що зароблені вже на новому підприємстві, такий:

1. Дт 471 Кт 661 - нараховані відпускні за рахунок резерву;

2. Дт 471 Кт 651 - нарахований ЄСВ за рахунок резерву;

3. Дт 661 Кт 641/ПДФО - утримано ПДФО із суми відпускних;

4. Дт 661 Кт 642 - утримано ВЗ із суми відпускних;

5. Дт 651 Кт 311 - перераховано ЄСВ до бюджету;

6. Дт 641/ПДФО Кт 311 - перераховано ПДФО до бюджету;

7. Дт 642 Кт 311 - перераховано ВЗ до бюджету;

8. Дт 661 Кт 311 - перераховано на картку працівнику суму відпускних.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025248
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554